Η μπαταρία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα σε κάθε αυτοκίνητο, γιατί πολύ απλά χωρίς αυτή ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, έτσι ώστε να λειτουργήσουν και τα υπόλοιπα επιμέρους συστήματα. Πολλοί οδηγοί την αφήνουν στη μοίρα της και της δίνουν σημασία μόνο όταν ξαφνικά το αυτοκίνητο έχει «νεκρώσει». Για αυτό, έστω μια φορά το χρόνο καλό είναι να γίνεται έλεγχος, ειδικά όταν περάσουν τα δύο με τρία πρώτα χρόνια από τότε που ήταν καινούργια.
Οι αιτίες βλαβών των μπαταριών είναι πολλές, όπως η ακινησία, οι ακραίες θερμοκρασίες του περιβάλλοντος, πιθανό βραχυκύκλωμα, ξεχασμένα φώτα και φυσικά η χρήση και ειδικά σε κοντινές αποστάσεις. Αυτή τη φορά δεν θα εξετάσουμε το πώς να επιμηκυνθεί η διάρκεια της ζωής μιας μπαταρίας, αλλά θα εστιάσουμε στα διάφορα γράμματα και αριθμούς που υπάρχουν και είναι για τους περισσότερους άγνωστα και ακαταλαβίστικα.
Volt (V): Η μονάδα μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης. Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων έχουν ονομαστική τάση 12V, η οποία έχει ένα εύρος των +/-2 Volts, ανάλογα με την κατάστασή της.
Ah: Πρόκειται για τα αμπερώρια (Amp-Hours) και αποτελούν τη μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε μια μπαταρία. Όσο περισσότερα Ah έχει, τόσο περισσότερο ρεύμα δίνει. Μεγαλύτερος αριθμός των Ah σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια λειτουργίας της μπαταρίας μέχρι αυτή να αποφορτιστεί. Δεν χρειάζονται υπερβολές και πάντα να συμβαδίσει με τον κινητήρα.
CCA: Ικανότητα ψυχρής εκκίνησης (Cold Cranking Rating). Είναι Αριθμός των Ah που μπορεί να αποδώσει μια μπαταρία μολύβδου οξέος σε 0°F (-17.8°C) για 30 δευτερόλεπτα και να διατηρήσει τουλάχιστον 1.2 volt ανά στοιχείο. Για παράδειγμα, μια μπαταρία με 500CCA είναι σε θέση να εκκινήσει ευκολότερα ένα αυτοκίνητο συγκριτικά με μια μπαταρία με 350CCA.
RC: Εφεδρική χωρητικότητα αποθέματος (Reserve Capacity Rating): Αντιπροσωπεύει τον αριθμό των λεπτών, κατά τον οποίο η μπαταρία μπορεί να παράγει ρεύμα σε περίπτωση βλάβης του εναλλάκτη πριν χάσει την απαιτούμενη χωρητικότητα για την εκκίνηση του κινητήρα.
Start/Stop: Τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα start-stop, για αυτό πρέπει να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες μπαταρίες για να καλύπτουν τις απαιτήσεις ενός τέτοιου συστήματος, δηλαδή μπαταρίες με την ονομασία AGM ή EFB. Οι κλασικές μπαταρίες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα με σύστημα start-stop, γιατί αυτό δεν θα λειτουργήσει ποτέ.