Μια πάρα πολύ κακή συνήθεια αρκετών οδηγών είναι να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια, όχι μόνο ίσα να πατάνε οι τροχοί γιατί μπορεί ο δρόμος να είναι στενός, αλλά ολόκληρο το αυτοκίνητο. Έτσι οι πεζοί δεν μπορούν να κινηθούν ελεύθερα και κάνουν… σλάλομ ανάμεσα από τα οχήματα, ή αναγκάζονται να περπατάνε στο δρόμο. Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη όταν υπάρχουν καρότσια παιδιών ή αναπηρικά αμαξίδια, όπου και σε αυτή την περίπτωση άμυαλοι οδηγοί σταθμεύουν πάνω στις ράμπες.
Τι αναφέρει σχετικά με το παρκάρισμα ο Κ.Ο.Κ.;
«Η στάση και η στάθμευση επιτρέπονται, αν δεν δημιουργείται εξ αυτών κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και αν δεν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις.»
Τα σημεία που απαγορεύεται να παρκάρει κανείς το όχημά του είναι πολλά, όπως είναι μεταξύ αυτών «σε πεζοδρόμια, πλατείες, ειδικά ερείσματα που προορίζονται, για πεζούς ως και ποδηλατοδρόμους, εκτός αν επιτρέπεται σε αυτούς η στάθμευση με ειδική σήμανση.»
Επίσης, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. «Tα οχήματα που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση, επιβάλλεται να τοποθετούνται παράλληλα με την οριογραμμή του οδοστρώματος και επί της αντιστοιχούσας γι’ αυτούς προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευράς, εκτός αν ορίζεται με σήμανση διαφορετικά.»
Πόσο είναι το πρόστιμο;
80 ευρώ είναι η κλήση για όσους παρκάρουν πάνω στο πεζοδρόμιο, όμως υπάρχει και συνέχεια. Αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος με γερανό. Οπότε το κόστος πολλαπλασιάζεται.
Τι άλλο «τίμημα» πληρώνει ο οδηγός;
Δεν είναι μόνο το διοικητικό πρόστιμο που θα κληθεί να πληρώσει ο οδηγός, γιατί το κόστος μπορεί να ανέβει και από άλλους παράγοντες. Καταρχήν το σκαρφάλωμα στο πεζοδρόμιο εγκυμονεί πρόβλημα στο λάστιχο, ζάντα και ανάρτηση. Αν είναι ψηλό το πεζοδρόμιο, τότε θα χτυπήσει το κάτω μέρος του οχήματος (π.χ. προφυλακτήρας, μαρσπιέ). Χώρια που μπορεί ένας αγανακτισμένος πεζός να χαράξει το αμάξωμα ή να του κάνει οποιαδήποτε άλλη ζημιά. Πάνω όμως από όλα μετράει περισσότερο η «γαϊδουριά» του οδηγού, ο οποίος μπροστά στη βόλεψή του δεν υπολογίζει τίποτα και κανέναν.