Στο εσωτερικό του κάθε αυτοκινήτου υπάρχουν διάφορα χειριστήρια και διακόπτες, τα οποία συνδέονται με κάποια λειτουργία. Στα πολύ παλιά αυτοκίνητα υπήρχαν λίγα κουμπιά, στα πιο νέα πλήθυναν, ενώ στα καινούργια μοντέλα πολλά μπουτόν ενσωματώθηκαν στις οθόνες αφής των συστημάτων πολυμέσων.
Δείτε ακόμη: Πως να δροσίσεις γρήγορα το εσωτερικό του αυτοκινήτου
Τα δύο μπουτόν που σας δείχνουμε μέσα στον κόκκινο κύκλο στη φωτογραφία τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά το χειμώνα, όταν βρέχει ή έχει κρύο ή ακόμα και πολύ πρωινές ώρες του καλοκαιριού, όταν η υγρασία είναι έντονη. Συνήθως πολλοί οδηγοί τα μπερδεύουν και τα πατάνε χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς τη λειτουργία τους.
Το δεξί μπουτόν με το τετράγωνο σχέδιο και την αντίσταση υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα και χρησιμοποιείται για το ξεθάπωμα του πίσω παρμπρίζ. Όταν το πίσω παράθυρο του αυτοκινήτου έχει θολώσει από την υγρασία, τότε ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει για να πατήσει το κουμπί αυτό και μέσα σε λίγα λεπτά το κρύσταλλο θα ξεθαμπώσει. Συνήθως η λειτουργία αυτή απενεργοποιείται αυτόματα.
Δείτε ακόμη: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)
Η ένδειξη στο αριστερό κουμπί βρίσκεται επίσης σε όλα τα αυτοκίνητα και είναι για το ξεθάμπωμα του εμπρός παρμπρίζ. Μόνο που υπάρχει μια διαφορά μεταξύ εκείνων που διαθέτουν ηλεκτρονικό κλιματισμό και το απλό air condition. Στην πρώτη περίπτωση, με το πάτημά του αμέσως ενεργοποιείται ο κλιματισμός και ο αέρας στην υψηλότερη σκάλα κατευθύνεται στο εμπρός παρμπρίζ για να ξεθολώσει. Στο air condition η διαδικασία γίνεται χειροκίνητα και ανάλογα το μοντέλο πρέπει να πατηθεί και το κουμπί του a/c.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει ποτέ να αφήνετε θολωμένα τα παράθυρα του αυτοκινήτου γιατί δεν υπάρχει επαρκής ορατότητα και είναι πολύ εύκολο να προκληθεί ατύχημα. Επίσης, δεν επιλέγουμε την ανακύκλωση αέρα γιατί τότε τα παράθυρα θα θολώσουν περισσότερο. Για τον καθαρισμό του πίσω παρμπρίζ ποτέ μη χρησιμοποιείτε αιχμηρά αντικείμενα ή διαβρωτικά καθαριστικά γιατί θα χαλάσουν οι αντιστάσεις (οι λεπτές οριζόντιες γραμμές).
Δείτε ακόμη: Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;