Κάθε αυτοκίνητο όταν βρίσκεται σε κίνηση κάνει διάφορους φυσιολογικούς θορύβους, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από τον κινητήρα, την κύλιση των τροχών, αεροδυναμικούς και αυτούς των χειριστηρίων. Ωστόσο, κάθε μη φυσιολογικός θόρυβος, μαρτυρά ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα σε ένα τμήμα του αυτοκινήτου. Μπορεί να είναι απλά ένας τριγμός που δεν εγκυμονεί επικινδυνότητα, αλλά όταν πρόκειται για ένα χτύπημα ή ένα ασυνήθιστο ήχο, τότε απαιτείται να γίνει άμεσος έλεγχος.
Ένας από αυτούς τους ανεπιθύμητους θορύβους είναι το «νιαούρισμα», όταν περιστρέφεται το τιμόνι. Αυτό συνέβαινε κυρίως στα παλαιότερα αυτοκίνητα με την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, αφού πλέον όλα τα καινούργια αυτοκίνητα (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων) διαθέτουν ηλεκτρική υποβοήθηση. Το υδραυλικό τιμόνι όπως είναι ευρέως γνωστό, είναι ένα πολύπλοκο σύστημα, που αποτελείται από μία αντλία παροχής υδραυλικών υγρών στο κύκλωμα, το δοχείο αποθήκευσης του υγρού, ένα υδραυλικό κύλινδρο και την περιστροφική βαλβίδα ελέγχου. Ανάλογα με τη φορά που γυρίζει το τιμόνι ανοίγουν δίοδοι εισόδου του συμπιεσμένου υγρού στον αντίστοιχο χώρο του κυλίνδρου. Στην πράξη το σύστημα αυτό ελαφραίνει το τιμόνι, αφού χωρίς αυτό η περιστροφή του τιμονιού θέλει γερά μπράτσα. Ενδεχομένως ορισμένοι να θυμάστε πως είναι το παρκάρισμα και οι επιτόπιοι ελιγμοί χωρίς υδραυλικό τιμόνι.
Τι συμβαίνει όμως όταν το τιμόνι κάνει ένα θόρυβο σαν «νιαούρισμα» όταν περιστρέφεται; Μία απάντηση είναι η διαρροή υγρού του υδραυλικού τιμονιού, η οποία προειδοποιεί τον οδηγό ότι έχει στεγνώσει. Η πρώτη κίνηση σε αυτή την περίπτωση είναι να ανοιχτεί το εμπρός καπό και να γίνει έλεγχος στο σχετικό δοχείο που υπάρχει στο χώρο του κινητήρα. Αν δεν έχει πέσει η στάθμη του υγρού (βρίσκεται μεταξύ των ενδείξεων Min και Max) και ο θόρυβος συνεχίζει, τότε το πιθανότερο είναι να υπάρχει πρόβλημα στην κρεμαγιέρα. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει ανακατασκευή της κρεμαγιέρας προκειμένου να μειωθεί το κόστος τις επισκευής, όμως μετά από λίγα χρόνια μπορεί να εμφανιστεί το ίδιο πρόβλημα. Η σίγουρη λύση είναι η αντικατάσταση της κρεμαγιέρας με καινούργια, όμως το κόστος είναι πολύ υψηλό και δεν συμφέρει όταν πρόκειται για ένα παλιό αυτοκίνητο χαμηλής αξίας.
Εάν τώρα ακούσετε πραγματικό νιαούρισμα στο αυτοκίνητο, τότε μη βάλετε μπρος τον κινητήρα, ή όταν το ακουστεί εν κινήσει, σταματήστε αμέσως το αυτοκίνητο. Είναι πολύ πιθανό να έχει εγκλωβιστεί μια γάτα στο χώρο του κινητήρα, κάτι που συνήθως συμβαίνει το χειμώνα, όπου τα συμπαθή τετράποδα εισχωρούν για να ζεσταθούν.