Ένας από τους απρόσμενους «μπελάδες» που μπορεί να τύχει σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και οδηγό, είναι να κλατάρει το λάστιχο. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα ανάβει σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για απώλεια πίεσης, η οποία ενεργοποιείται μέσω των αισθητήρων χαμηλής πίεσης ελαστικών. Αν ένα λάστιχο έχει χάσει πολύ αέρα, τότε το αυτοκίνητο χάνει την ισορροπία του στο δρόμο και ο οδηγός την πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει είναι να σταθμεύσει σε ένα ασφαλές σημείο.
Δείτε ακόμα: Τι και πόσο επικίνδυνη είναι η υδρολίσθηση; (+videos)
Πριν όμως τύχει αυτό, κάθε οδηγός οφείλει να έχει δει τι υπάρχει κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο έχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής ελαστικού. Aν δεν έχει τίποτα από τα δύο, τότε τα λάστιχα είναι run flat. Συνήθως, πολλά πλέον καινούργια αυτοκίνητα εξοπλίζονται με κιτ επισκευής ελαστικού, έτσι ώστε να εξοικονομείται επιπλέον χώρος και βάρος. Η χρήση του είναι πάρα πολύ απλή, αφού δεν χρειάζεται καμία μηχανική γνώση, ενώ η επισκευή του ελαστικού γίνεται πολύ πιο γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια αντί της αλλαγής του με ρεζέρβα.
Βέβαια υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις, αφού το κιτ επισκευής ελαστικού μπορεί να καλύψει μικρές τρύπες που έχουν δημιουργηθεί για παράδειγμα από μια πρόκα (μέχρι 4 χλστ.) Αν το λάστιχο έχει σκιστεί τότε πρέπει να αντικατασταθεί με ρεζέρβα. Στο ενδεχόμενο που το λάστιχο έχει πατήσει καρφί ή βίδα, ποτέ δεν πρέπει να αφαιρεθούν.
Πως γίνεται η χρήση του κιτ επισκευής ελαστικού;
1. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τοποθετήσετε ένα αυτοκόλλητο στο ελαστικό για να υπενθυμίζει ότι έχει χρησιμοποιηθεί σφραγιστικό υλικό. Υπάρχει ένα άλλο αυτοκόλλητο που πρέπει να τοποθετηθεί στην εσωτερική κολόνα για να υπενθυμίζει στον οδηγό να επισκευάσει άμεσα το λάστιχο.
Δείτε ακόμα: Πως αφαιρούνται λεκέδες από το αυτοκίνητο
2. Στη συνέχεια, αφαιρέστε το πώμα της βαλβίδας από το κλαταρισμένο ελαστικό. Πάρτε τη φιάλη στεγανοποίησης και βιδώστε την στη βαλβίδα. Αφαιρέστε το πώμα από τη φιάλη στεγανοποίησης και ξετυλίξτε τον εύκαμπτο σωλήνα από το πίσω μέρος του κομπρεσέρ. Βιδώστε αυτόν τον εύκαμπτο σωλήνα στη φιάλη και βεβαιωθείτε ότι έχει γεμίσει καλά.
3. Συνδέστε το κομπρεσέρ στη βοηθητική πρίζα που υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο (στη θέση του αναπτήρα). Ενεργοποιήσετε τον συμπιεστή και το ελαστικό θα φουσκώσει σε λίγα λεπτά. Αφού φτάσει στην κατάλληλη πίεση κλείστε το κομπρεσέρ και ξεβιδώστε τη φιάλη στεγανοποίησης από το ελαστικό.
4. Τοποθετήστε το κιτ επισκευής στη θέση του. Μετά οδηγήστε για λίγα χιλιόμετρα και ελέγξτε την πίεση του ελαστικού. Εάν είναι όλα εντάξει, τότε οδηγείστε σε χαμηλές ταχύτητες και χωρίς έντονες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και στρίψιμο. Η επισκευή είναι προσωρινή και θα πρέπει να γίνει μια κανονική επιδιόρθωση της ζημιάς σε βουλκανιζατέρ.
Δείτε ακόμα: Τι κάνει το «B» στα υβριδικά Toyota;
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τη σωστή χρήση του κιτ επισκευής ελαστικού και στο παρακάτω βίντεο: