Κάθε αυτοκίνητο χρειάζεται φροντίδα από τον οδηγό του, έτσι ώστε να διατηρείται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και να μην αρχίσει να εμφανίζει γρήγορα σημάδια γήρατος. Από την τήρηση των service στην ώρα τους και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, έως τον τακτικό καθαρισμό του αμαξώματος και του εσωτερικού.
Όσον αφορά το θάλαμο των επιβατών οποιουδήποτε αυτοκινήτου, κάθε χρόνο τις μέρες του καλοκαιριού περνάει σκληρή δοκιμασία από τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Μισή ώρα αρκεί για να «ανάψει» και να ανεβάσει πολύ υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες είναι αφόρητες. Όλοι θα έχετε νιώσει τον καυτό αέρα που βγαίνει από την καμπίνα, ενώ τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων δεν αγγίζονται. Αν διαθέτει και μαύρες δερμάτινες επενδύσεις, τότε δεν αποκλείεται μέχρι και έγκαυμα.
Μια φθηνή αλλά αποτελεσματική λύση που σώζει από τέτοιες καταστάσεις, είναι μια ηλιοπροστασία. Το κόστος μιας απλής εσωτερικής με διαστάσεις 60×130 (για μικρά αυτοκίνητα) είναι περίπου 10 ευρώ. Με 15-20 ευρώ πωλούνται μεγαλύτερες, τόσο εσωτερικές, όσο και εξωτερικές. Ποια όμως είναι η ιδανικότερη;
Η εσωτερική ηλιοπροστασία έχει το πλεονέκτημα ότι δεν βρομίζει και είναι γενικά πολύ εύκολη στην τοποθέτηση και στο μάζεμα. Ωστόσο, επειδή τοποθετείται μέσα από το παρμπρίζ και δεν το προστατεύει, επιτρέπει μεγαλύτερη ποσότητα θερμότητας να εισβάλει στο εσωτερικό. Η εξωτερική χρειάζεται περισσότερη διαδικασία στην τοποθέτηση, όμως είναι πολύ πιο αποτελεσματική, αφού κρατάει χαμηλότερα τη θερμοκρασία στην καμπίνα.
Και στις δύο περιπτώσεις προστατεύεται το ταμπλό μαζί με τα επιμέρους χειριστήρια. Έτσι μπαίνοντας στο εσωτερικό, δεν καίνε οι μεγάλες και συνήθως μαύρες επιφάνειες. Οπότε διατηρείται πολύ πιο ανεκτό συγκριτικά με το αν δεν υπάρχει καθόλου ηλιοπροστασία. Άρα, μαζί με το air condition η θερμοκρασία γίνεται γρηγορότερα δροσερή. Αν μπορεί να τοποθετηθεί μισή κουκούλα που καλύπτει παράθυρα και οροφή ή ολόκληρη, τότε η προστασία του αμαξώματος και του θαλάμου των επιβατών είναι η σαφώς καλύτερη.