Από κάθε αυτοκίνητο απαγορεύεται να λείπει το βασικό σετ εκτάκτου ανάγκης, όπως επίσης και διάφορα ακόμα απαραίτητα αντικείμενα που μπορεί να φανούν εξαιρετικά χρήσιμα, σε μια απρόοπτη στιγμή. Ο πυροσβεστήρας, το τρίγωνο και το φαρμακείο είναι ο ελάχιστος υποχρεωτικός εξοπλισμός, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., μαζί με τη ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής ελαστικού, που διαθέτουν πλέον πολλά καινούργια αυτοκίνητα.
Μαζί με αυτά καλό είναι να υπάρχουν τα καλώδια εκκίνησης ανάγκης, γιατί η αποφόρτιση της μπαταρίας μπορεί να συμβεί ανά πάσα ώρα και στιγμή, ακόμα και όταν είναι καινούργια (π.χ. αν μείνει ένα φως ανοιχτό). Σωτήριο είναι ακόμα ένα εργαλείο που μπορεί να λύσει τα χέρια του οδηγού, εκεί που δεν το περιμένει. Αυτό είναι το κομπρεσέρ τρόμπα αέρος αυτοκινήτου. Όπως και τα προαναφερθέντα αξεσουάρ, έτσι και αυτό πιάνει λίγο χώρο και μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, προκειμένου να μην πιάνει χώρο και να είναι καλά στερεωμένο.
Σε πόσους δεν έχει τύχει να δουν ξαφνικά κλαταρισμένο το ελαστικό του αυτοκινήτου τους; Συνήθως η απώλεια αέρα οφείλεται από πατημένη βίδα ή πρόκα. Σε κάθε περίπτωση, αν εντοπίσουμε το ξένο αντικείμενο που προκάλεσε το σκάσιμο του λάστιχου δεν το αφαιρούμε, γιατί ακόμα και λίγος αέρας να έχει μείνει στο ελαστικό θα φύγει αμέσως. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με αισθητήρες πίεσης και θα εμφανιστεί σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Εννοείται ότι δεν αμελείται!
Στην περίπτωση που το λάστιχο έχει ξεφουσκώσει τελείως ή αρκετά, τότε, τότε ο οδηγός θα πρέπει να βάλει τη ρεζέρβα ή να χρησιμοποιήσει το κιτ επισκευής. Αν τίποτε από αυτά δεν μπορεί να γίνει, τότε θα πρέπει να κληθεί οδική βοήθεια. Τη λύση για όλα αυτά τα προβλήματα δίνει το κομπρεσέρ αέρα. Το κόστος του είναι χαμηλό και κυμαίνεται μεταξύ 20 με 30 ευρώ. Συνδέεται με την υποδοχή που υπάρχει για τον αναπτήρα και μέσα σε λίγα λεπτά το λάστιχο φουσκώνει πλήρως. Στην περίπτωση που δεν είναι σκισμένο και έχει πατηθεί πρόκα, τότε επειδή η αέρας φεύγει με πολύ αργό ρυθμό, το αυτοκίνητο θα μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Η κίνηση με κλαταρισμένο λάστιχο είναι απαγορευτική γιατί το ελαστικό θα διαλυθεί, ενώ ζημιές θα υποστεί η ζάντα και ίσως η ανάρτηση.