Ένα από τα βασικότερα προβλήματα που ταλαιπωρούν χιλιάδες οδηγούς αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και επαρχιακές πόλεις με αρκετούς κατοίκους, είναι το παρκάρισμα. Στις περισσότερες περιπτώσεις η εύρεση θέσης στάθμευσης ισούνται με «λαχείο», αφού τα αυτοκίνητα είναι δυσανάλογα πολλά σε σχέση με τους ελεύθερους χώρους που υπάρχουν. Ακόμα και τα πάρκινγκ είναι στις περισσότερες περιπτώσεις γεμάτα.
Στην ανέλπιδη προσπάθεια κάποιων οδηγών να σταθμεύσουν κάπου το αυτοκίνητό τους, το παρατάνε κυριολεκτικά όπου τους βολεύει. Πάνω σε πεζοδρόμια, γωνίες, διαβάσεις, ράμπες ΑμεΑ κ.λπ. Επίσης σε πολλούς θα έχει τύχει, εκεί που βρίσκονται στο ρεύμα κυκλοφορίας τους, ξάφνου να μπει ένα αυτοκίνητο από το αντίθετο ρεύμα για να προλάβει μια θέση παρκαρίσματος. Κάτι που είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και μπορεί εύκολα να γίνει αιτία ατυχήματος. Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αυτή η κίνηση απαγορεύεται και τιμωρείται, με πολύ χαμηλό όμως πρόστιμο 40 ευρώ. Πληροφοριακά σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ξεπερνά ακόμα και τα 1.000 ευρώ, λόγω της σοβαρότητάς του.
Ας δούμε αναλυτικά, τι αναφέρει σε σχετική παράγραφο ο Κ.Ο.Κ., αναφορικά με τη «Στάση και στάθμευση»:
«Τα οχήματα που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση, επιβάλλεται να τοποθετούνται παράλληλα με την οριογραμμή του οδοστρώματος και επί της αντιστοιχούσας γι’ αυτούς προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευράς, εκτός αν ορίζεται με σήμανση διαφορετικά. Εντούτοις, η επί της άλλης πλευράς στάση ή στάθμευση επιτρέπεται, όταν η στάση ή η στάθμευση επί της αντιστοιχούσας προς κατεύθυνση της κυκλοφορίας πλευράς εμποδίζεται λόγω παρουσίας σιδηροτροχιών».
Κοινώς το παρκάρισμα σε αντίθετη κατεύθυνση επιτρέπεται σε πολύ ελάχιστες περιπτώσεις. Χώρια που ο οδηγός που έχει παρκάρει ανάποδα, θα είναι πολύ δύσκολο να φύγει μετά, αφού είτε θα κάνει αναστροφή ή θα κινηθεί για κάποια μέτρα στο αντίθετο ρεύμα, βάζοντας σε κίνδυνο άλλους οδηγούς, αλλά και πεζούς.