Ο χειμώνας είναι εδώ και επιβάλλεται να προσαρμοστούμε αναλόγως. Τόσο εμείς, όσο και ο τετράτροχος σύντροφός μας. Εκτός λοιπόν από την σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας για τον χειμώνα, μπαίνουν στο κάδρο και τα χειμερινά ελαστικά.
Αναλόγως περιοχής, η τοποθέτηση τους ποικίλει από χρήσιμη μέχρι επιτακτική. Ειδικότερα σε τμήματα της επαρχίας όπου το χιόνι, ο παγετός και η βροχή καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα, το ανάλογο λάστιχο είναι απαραίτητο για να πραγματοποιούνται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα οι μετακινήσεις. Τα χειμερινά ελαστικά, έχουμε παρατηρήσει πως γενικά είναι μικρότερα από τα κανονικά. Ειδικότερα το πέλμα, που είναι αρκετά πιο στενό από το αντίστοιχο ελαστικό που τοποθετείται μετά το πέρας του χειμώνα, στο ίδιο αυτοκίνητο. Πόσο καθοριστικό είναι για την απόδοσή του;
Το Tyre Reviews πήρε μια BMW Σειρά 3 και την έριξε στα χιόνια και τους πάγους, δοκιμάζοντας 4 διαφορετικές διαστάσεις του Hankook Winter Cept. Σκοπός ήταν η επαλήθευση ή όχι της άποψης πως όσο στενότερο ένα χειμερινό ελαστικό, τόσο καλύτερα τα καταφέρνει σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Το ακράδαντο επιχείρημα δεν είναι άλλο από την περισσότερη πίεση ανά επιφάνεια πέλματος, που «σπάει» αποτελεσματικότερα τα φιλμ νερού-πάγου και βυθίζεται καλύτερα στο χιόνι, προσφέροντας παραπάνω πρόσφυση. Εδώ, βέβαια, μπαίνει ένας μεγάλος αστερίσκος, που αφορά την ισχύ του αυτοκινήτου. Δεν μπορείς να βάλεις σε μια Corvette 500+ ίππων 205άρι λάστιχο σε 16άρα ζάντα, για ευνόητους λόγους. Οπότε η επιλογή της σωστής διάστασης εξαρτάται κάθε φορά από το μοντέλο. Αλλά έναν μπούσουλα, η 3άρα και το Tyre Reviews μας τον δίνουν.
Τέσσερις διαφορετικές διαστάσεις τοποθετήθηκαν στο βαυαρικό σεντάν: 205/60 R16, 225/45 R18, 255/35 R19 και μία έξτρα, 255/35 R19 εμπρός-275/35 R19 πίσω λόγω μετάδοσης της κίνησης στον ανάλογο άξονα. Η λευκή 320i δοκιμάστηκε σε χιονισμένο χρονομετρημένο γύρο, επιτάχυνση και φρενάρισμα στο χιόνι, όπως και επιτάχυνση-φρενάρισμα στον πάγο. Στο τέλος βγήκαν οι βαθμολογίες επί τοις εκατό, που προέκυψαν από το μέσο όρο των επιμέρους δοκιμασιών. Τι λένε τα αποτελέσματα; Ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όντως το στενό πέλμα είναι καλύτερο!
Τα ελαστικά 205/60 R16 πήραν την πρώτη θέση στις 5 από τις 8 επιμέρους ενότητες , χάνοντας μόνο στο γύρο πίστας (2η θέση, πίσω από τα 225/45 R18), το φρενάρισμα στο χιόνι (3η θέση, πίσω από τα 225/45 R18 και 255/35 R19) και το φρενάρισμα στον πάγο (τελευταία, με 1η θέση στα 255/35 R19 εμπρός-275/35 R19 πίσω). Σε όλες τις άλλες μετρήσεις, όπως και στις συνολικές βαθμολογίες, το 205άρι πέλμα με το 60άρι προφίλ (σε 16άρα ζάντα εδώ) κατακτούν την πρωτιά.