Τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά πολλές φορές προτιμώνται έναντι των γνήσιων, καθαρά λόγω χαμηλότερου κόστους. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εγκυμονούν κινδύνους για το αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και οι απομιμήσεις θα πρέπει να είναι κάποιου επιπέδου για να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία τους. Αν η ποιότητα κατασκευής είναι για πέταμα, ακόμα κι αν μιλάμε για ένα φίλτρο, τότε μπορεί να φέρει σε ανάλογη κατάσταση -για πέταμα, δηλαδή- ολόκληρο σύστημα μεταβλητού χρονισμού!
Όπως διαπίστωσε ένας μηχανικός της Toyota από την TCCN Automotive Inc., ένα φίλτρο λαδιού ήταν η αιτία για να πάει «περίπατο» το VVT-i ενός Highlander προηγούμενης γενιάς. Ο ατμοσφαιρικός 3.5 V6 του ιαπωνικού SUV είναι γνωστό πως παρουσιάζει ευπάθεια στο συγκεκριμένο τομέα, η οποία εκδηλώνεται με χτυπήματα που ακούγονται από το άνω μέρος του μοτέρ. Συνήθως, οι ήχοι αυτοί προέρχονται από τη δυσλειτουργία του συστήματος μεταβλητού χρονισμού, που με τη σειρά της προκαλείται από χαμηλή πίεση λαδιού. Στο συγκεκριμένο Highlander, όμως, το πρόβλημα ήταν εντελώς διαφορετικό.
Πριν προχωρήσουν στην εξέταση του VVT-i, οι μηχανικοί έκαναν τον καθιερωμένο έλεγχο στα λάδια και το αντίστοιχο φίλτρο. Εκεί ήταν που δεν πίστευαν στα μάτια τους, καθώς το φίλτρο είχε χαλάσει σε τέτοιο βαθμό ώστε αφενός δεν διατηρούσε καν το σχήμα του, αφετέρου κόντευε να διαλυθεί! Το -ιμιτασιόν, όπως αποδείχτηκε- ανταλλακτικό ήταν τόσο κακής ποιότητας, που μετά βίας διατηρείτο σε ενιαίο κομμάτι. Ως αποτέλεσμα, το κύκλωμα δεν μπορούσε να αναπτύξει σταθερή πίεση, οδηγώντας στη δυσλειτουργία του VVT-i. Βλάβη που, δυστυχώς για τον ιδιοκτήτη του Highlander, δεν επιλύθηκε με αλλαγή λαδιών και αντικατάσταση του φίλτρου με γνήσιο.
Αρχικά, ο θόρυβος σταμάτησε όταν πήρε για πρώτη φορά μπροστά ο κινητήρας με τα νέα λάδια/φίλτρα. Στη συνέχεια, όμως, επανήλθε. Η προβληματική λίπανση των κινούμενων μερών, που προήλθε από το «ντεμέκ» φίλτρο, προκάλεσε φθορές στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, το οποίο δεν αποκλείεται να χρειάζεται αλλαγή. Οι μηχανικοί συμβούλευσαν τον κάτοχο του Toyota να παρακολουθεί τους ήχους που παράγει το μοτέρ, προετοιμάζοντάς τον παράλληλα για το ενδεχόμενο μιας ιδιαίτερα κοστοβόρας επισκευής. To λιγότερο που θα κοστίσει είναι γύρω στα 600-700 δολάρια (581-678 ευρώ), για ένα φίλτρο που ζήτημα να γλίτωσε στον κάτοχο του Highlander 5-6 δολάρια (από 5 δολάρια τα ιμιτασιόν, από 11 τα γνήσια).