Η τεράστια σημασία του AdBlue στα ντίζελ

  • adblue
  • Urea-Level (1)
  • adblue 02
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/adblue.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Urea-Level-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/adblue-02.jpg

Οι ντίζελ κινητήρες διακρίνονται για την αντοχή τους στο χρόνο και την όρεξη για χιλιόμετρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θέλουν συντήρηση. Ίσα ίσα, που λόγω καυσίμου έχουν τις δικές του ιδιαιτερότητες, άγνωστες για τα βενζινοκίνητα μοτέρ. Μια από τις κυριότερες, ειδικά για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και την ακεραιότητα της τσέπης, είναι το AdBlue.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν στην πλειοψηφία τους το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό χρησιμοποιώντας σαν αναγωγικό μέσο, το διάλυμα ουρίας (AdBlue). Ο δείκτης διαλύματος ουρίας εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου και δείχνει την κατά προσέγγιση την ποσότητα που υπάρχει στο δοχείο του διαλύματος ουρίας. Όταν αρχίζει και πέφτει η στάθμη εμφανίζεται συνήθως ένα προειδοποιητικό μήνυμα «Low Urea». Στην περίπτωση που δεν γίνει ανεφοδιασμός και η ουρία στο δοχείο προσεγγίζει το πολύ χαμηλό επίπεδο, εμφανίζεται το προειδοποιητικό μήνυμα «Refill Urea tank». Σε αυτή την περίπτωση, το ντεπόζιτο πρέπει σύντομα να ξαναγεμιστεί. Επίσης, σε κάποια μοντέλα αναγράφονται και τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο μέχρι το επόμενο γέμισμα.

Αν ο οδηγός αμελήσει όλα τα προειδοποιητικά μηνύματα και δεν γεμίζει με ουρία το αντίστοιχο ρεζερβουάρ, τότε αφενός το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να ξαναπάρει μπροστά άπαξ και σβήσει ο κινητήρας από τη μίζα ή το start button, αφετέρου μπορεί να απενεργοποιηθεί και μόνο του μέσω της ECU. Ο εγκέφαλος αν διαγνώσει κίνδυνο για το σύστημα, και αφού ο οδηγός έχει «γράψει» τις προειδοποιήσεις στο καντράν, πολύ όμορφα και ωραία θα απενεργοποιήσει το μοτέρ για να το προστατεύσει. Με άλλα λόγια, κινδυνεύουμε να μείνουμε στο δρόμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Φανταστείτε να γίνει αυτό σε μια απομακρυσμένη περιοχή, χωρίς να υπάρχει σε κοντινή απόσταση πρατήριο υγρών καυσίμων που να πουλάει AdBlue. Μόλις το σύστημα προτροπής φθάσει στην τελική κατάσταση και απενεργοποιηθεί η επανεκκίνηση του αυτοκινήτου, η δυνατότητα επανεκκίνησης θα επανέλθει μόνο σε περίπτωση που το ντεπόζιτο ουρίας συμπληρωθεί.

 

Το καπάκι για το συμπλήρωμα του διαλύματος της ουρίας βρίσκεται δίπλα από αυτό του ρεζερβουάρ πετρελαίου. Δώστε μεγάλη προσοχή ώστε να μην προσθέσετε το διάλυμα ουρίας στη δεξαμενή καυσίμου, γιατί αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση του κινητήρα, προκαλώντας διάφορες δυσλειτουργίες. Επίσης, ποτέ μη χρησιμοποιείτε το μείγμα διαλύματος ουρίας με πρόσθετα ή νερό και γεμίστε μόνο το προδιαγεγραμμένο με ISO 22241 διάλυμα ουρίας.

Get it on Google Play Download on the App Store