Η οδική βοήθεια μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμη ανά πάσα ώρα και στιγμή και να έρθει ως από «από μηχανής θεός» να σώσει μια απρόσμενη κατάσταση. Γι’ αυτό κάθε κάτοχος αυτοκινήτου οφείλει να έχει στο ασφαλιστήριο και αυτή την υπηρεσία, καθώς η χρηματική επιβάρυνση είναι αμελητέα. Τι θα πρέπει όμως να γνωρίζει ο πελάτης για τις υπηρεσίες της οδικής βοήθειας; Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά τι ισχύει.
Καταρχήν, σύμφωνα με το νόμο 4512/2018 η οδική βοήθεια οφείλει να είναι εντός 1 ώρας στο σημείο που έχει καλέσει ο πελάτης, ενώ σε περίπτωση που δεν εκπληρώσει αυτή του την υποχρέωση προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως 20.000 ευρώ! Ο νόμος θεσπίστηκε το 2018 αλλά πόσοι πραγματικά γνωρίζουν τις υποχρεώσεις των εταιρειών οδικής βοήθειας που προστατεύουν τους Έλληνες οδηγούς από περιττή αναμονή και αργοπορία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης;
Τι είναι η οδική βοήθεια και τι καλύπτει;
Η οδική βοήθεια είναι η βοήθεια που χρειάζεται ένας οδηγός, αν το αυτοκίνητο του πάθει κάτι και μείνει ή εμπλακεί σε ατύχημα. Στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν μαζί με όλα τα πακέτα ασφάλειας αυτοκινήτου και την επιλογή της οδικής βοήθειας.
Η Οδική βοήθεια καλύπτει τα παρακάτω:
- Επιτόπια επισκευή αυτοκινήτου
- Εξυπηρέτηση στο σημείο ακινητοποίησης
- Μεταφορά του αυτοκινήτου σε συνεργείο της περιοχής (μετακίνηση όσες φορές χρειαστεί)
- Επαναπατρισμός του αυτοκινήτου εντός της Ελλάδας
- Αλλαγή ελαστικού
- Παροχή βοήθειας σε περίπτωση έλλειψης καυσίμου
- Παροχή βοήθειας σε περίπτωση απώλειας κλειδιών
- Επαναπατρισμός του αυτοκινήτου στην Ελλάδα (σε περίπτωση που πάθεις ζημιά στο εξωτερικό)
- Κάλυψη εξόδων διαμονής σε ξενοδοχείο
- Κάλυψη εξόδων επιστροφής στον τόπο μόνιμης διαμονής
- Φύλαξη του οχήματος σε περίπτωση που το συνεργείο είναι κλειστό
Αν ωστόσο ένας οδηγός αποφασίσει να μην αγοράσει ασφάλεια αυτοκινήτου με οδική βοήθεια, σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη σε περίπτωση που χρειαστεί οδική βοήθεια.
Υποχρεώσεις της οδικής βοήθειας στους ασφαλισμένους
Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 216, οι εταιρείες οδικής βοήθειας οχημάτων ανεξάρτητα από το πακέτο οδικής βοήθειας που θα έχει επιλέξει ο καταναλωτής, θα πρέπει να:
- Βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα 365 μέρες το χρόνο 24/7
- Να έχουν τηλεφωνική εξυπηρέτηση 24/7 με λειτουργία καταγραφής κλήσεων
- Να έχουν ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης
- Οι εταιρείες να έχουν φορτηγό όχημα όπως γερανοφόρο με εγκατεστημένο GPS
Σε περίπτωση που κάποιο από τα παραπάνω δεν τηρηθούν από την μεριά της επιχείρησης που παρέχει την οδική βοήθεια το Υπουργείο Μεταφορών προβλέπει μια σειρά από διοικητικά πρόστιμα και πιο συγκεκριμένα:
- Από 10.000 έως 50.000 ευρώ θα τιμωρούνται όσοι προσφέρουν οδική βοήθεια οχημάτων χωρίς τη σχετική βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας.
- Από 5.000 έως 10.000 ευρώ τιμωρούνται όσοι δηλώνουν ψευδή στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες.
- Από 2.000 έως 5.000 ευρώ είναι το πρόστιμο για τους συνεργάτες του δικτύου που δηλώνουν ψευδή στοιχεία προς την επιχείρηση οδικής βοήθειας με την οποία έχουν συμβληθεί.
- Από 5.000 έως 20.000 ευρώ και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για τυχόν σοβαρές παραβάσεις.
- Από 5.000 έως 20.000 ευρώ για εταιρείες οδικής βοήθειας και συνεργάτες τους, εφόσον δεν εκπληρώνουν τις κατά νόμο υποχρεώσεις τους ή τις εκπληρώνουν κατά τρόπο πλημμελή.
Μια εξίσου σημαντική κάλυψη η οποία συνήθως βρίσκεται σε όλα τα πακέτα ασφάλειας αυτοκινήτου είναι η φροντίδα ατυχήματος. Με μια πρώτη ματιά η οδική βοήθεια και η φροντίδα ατυχήματος φαίνονται όμοιες, στην πραγματικότητα ωστόσο η οδική βοήθεια και η φροντίδα ατυχήματος έχουν πολλές διαφορές.
Τι είναι η φροντίδα ατυχήματος;
Η Φροντίδα Ατυχήματος είναι συνήθως μια κάλυψη που παρέχεται σε όλα τα ασφαλιστικά πακέτα και ενεργοποιείται για κάθε ατύχημα ή βλάβη που προκαλείται από τροχαίο. Η βοήθεια είναι 24ωρη και παρέχεται στον οδηγό είτε ευθύνεται, είτε όχι.
- Δήλωση Ατυχήματος ή/και τη Φιλική Δήλωση Τροχαίου Ατυχήματος.
- Καταγραφή των στοιχείων και φωτογράφιση των οχημάτων που εμπλέκονται στο ατύχημα.
- Αποστολή των απαραίτητων εγγράφων, δηλώσεις, δικαιολογητικά και φωτογραφίες στην ασφαλιστική εταιρεία για την διαδικασία της αποζημίωσης.
- Συμβουλές σχετικά με το ατύχημα
Οι υπηρεσίες της Φροντίδας Ατυχήματος ολοκληρώνονται με την παροχή βοήθειας στον χώρο του ατυχήματος χωρίς την υπηρεσία μεταφοράς του οχήματος.
Πώς καλώ την οδική βοήθεια;
Η οδική βοήθεια λειτουργεί 24/7 για ό,τι χρειαστεί ένας οδηγός σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος. Κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης καλό είναι να αναφερθεί ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, καθώς και το ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου. Ακόμη ο οδηγός πρέπει να αναφέρει την τοποθεσία αλλά και μια γρήγορη εκτίμηση για το συμβάν, αν πρόκειται για βλάβη ή ατύχημα, αλλά και πόσα άτομα είναι μαζί στο αυτοκίνητο. Είναι σημαντικό να αναφερθούν τα άτομα γιατί αν το συμβάν έχει γίνει μακριά από το σπίτι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να κανονιστεί η μετακίνηση των ανθρώπων που ήταν στο όχημα.
Ασφάλεια αυτοκινήτου στο Pricefox.gr με οδική βοήθεια με την εγγύηση της Mapfre
Με 159.121 κλήσεις για οδική βοήθεια μέσα σε ένα χρόνο από τις οποίες 116.678 είναι για μεταφορά αυτοκινήτου, γίνεται αμέσως αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια αυτοκινήτου με οδική βοήθεια. Στο Pricefox.gr οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν τιμές για πακέτα ασφάλειας αυτοκινήτου με οδική βοήθεια και όποιες άλλες επιπλέον καλύψεις επιθυμούν.
H Mapfre με πολύ ισχυρή παρουσία στην χώρα μας, παρέχει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα οδικής βοήθειας στην αγορά. Το Pricefox συνεργάζεται με την Mapfre παρέχοντας στους καταναλωτές οδική βοήθεια, μόνο με 1,59€ το μήνα. Μέσα από την εύχρηστη πλατφόρμα του Pricefox.gr οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν με τρία απλά βήματα ασφάλεια αυτοκινήτου, ασφάλεια αγροτικού, ασφάλεια φορτηγού και ασφάλεια επαγγελματικού οχήματος, ακόμα πιο γρήγορα και εύκολα μέσω της online ασφάλισης.