Τους θερινούς μήνες οι συνθήκες στους δρόμους είναι πιο εύκολες σε σχέση με το χειμώνα, αφού η άσφαλτος είναι στεγνή και έτσι η πρόσφυση των τροχών είναι καλύτερη. Ωστόσο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή μετά από μια καλοκαιρινή βροχή γιατί ο δρόμος γλιστράει λες και είναι καλυμμένος με πάγο.
Δείτε ακόμη: Γιατί είναι κακό να οδηγούμε με ανοιχτά τα πίσω παράθυρα;
Σύνεση λοιπόν στο πάτημα του γκαζιού μετά από βροχή το καλοκαίρι, αφού η απώλεια πρόσφυσης καραδοκεί και είναι άκρως επικίνδυνη. Ο λόγος οφείλεται στην σκόνη και στο χώμα που έχει καλύψει την επιφάνεια της ασφάλτου και δεν έχει ξεπλυθεί, όπως συμβαίνει με τις τακτικές βροχές του φθινοπώρου και του χειμώνα. Ειδικά σε δρόμους που περνούν μέσα από χωράφια και δάση, το χώμα που ανακατεύεται με την καλοκαιρινή βροχή δημιουργεί ένα φιλμ λάσπης στην επιφάνεια της ασφάλτου, η οποία είναι σχεδόν το ίδιο επικίνδυνη με τον πάγο.
Γι’αυτό, αν υπάρχει η δυνατότητα, είναι καλύτερο ο οδηγός να περιμένει μέχρι να στεγνώσει ο δρόμος, καθώς όταν ο καιρός είναι ζεστός και η άσφαλτος έχει πυρακτώσει, τότε μέσα σε λίγα λεπτά έχει εξατμιστεί το βρόχινο νερό. Ειδικά αν τα ελαστικά είναι φθαρμένα, τότε το ρίσκο να γλιστρήσει το όχημα σε μια στροφή αλλά και να μη φρενάρει έγκαιρα είναι μεγάλο.
Δείτε ακόμη: H απίστευτη χρησιμότητα του αλουμινόχαρτου στο αυτοκίνητο
Παρακάτω, σας παραθέτουμε ορισμένες συμβουλές για να οδηγήσετε με περισσότερη ασφάλεια στον καλοκαιρινό πάγο:
• Μειώστε την ταχύτητα του οχήματος και κινηθείτε με έως περίπου 60 χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο.
• Αυξήστε την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, τουλάχιστον 50 μέτρα.
• Πατάτε όσο πιο μαλακά και προοδευτικά το φρένο για να αποφύγετε τυχόν μπλοκάρισμα των τροχών.
• Φρενάρετε με τον κινητήρα, ειδικά πριν από στροφή.
• Δεν χρειάζεται να βιάζεστε και να κάνετε απότομες κινήσεις με το τιμόνι.
• Έχετε τεταμένη την προσοχή σας στο δρόμο και αποφύγετε τα σημεία όπου έχουν λιμνάσει νερά ή έχει συγκεντρωθεί λάσπη.
Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)