Άναψαν… λαμπιόνια στο καντράν; Τι φταίει;

Τα πολύχρωμα λαμπιόνια αποτελούν απαραίτητο αξεσουάρ για τα χριστουγεννιάτικα δέντρα, τη διακόσμηση του σπιτιού, για τις βιτρίνες καταστημάτων και όπου αρέσουν στον καθένα. Τι γίνεται όμως όταν ο πίνακας οργάνων γίνει ξαφνικά «χριστουγεννιάτικο δέντρο» και οι διάφορες λυχνίες μείνουν μόνιμα αναμμένες ή αρχίζουν να τρεμοπαίζουν; Σίγουρα δεν είναι καθόλου ευχάριστο, αφού σημαίνει ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα. Οι αιτίες είναι αρκετές και ποικίλουν, ενώ οι κυριότερες είναι οι εξής:

  • Εξασθενημένη μπαταρία
  • Χαλαρά ή βρώμικα καλώδια μπαταρίας
  • Διαβρωμένοι ακροδέκτες μπαταρίας
  • Βλάβη στη μίζα
  • Βλάβη στο δυναμό
  • Καμένες ασφάλειες
  • Ελαττωματικός διακόπτης ανάφλεξης
  • Φθαρμένα μπουζί
Εξασθενημένη μπαταρία:

Αποτελεί τη συνηθέστερη αιτία που ξαφνικά μένει ένα αυτοκίνητο. Στην περίπτωση που δεν παίρνει μπρος ο κινητήρας, οι λυχνίες του πίνακα οργάνων τρεμοπαίζουν παράλληλα και το όχημα δεν ξεκινά, τότε χρειάζεται καινούργια μπαταρία, ή έχει αποφορτιστεί στην περίπτωση που έχει ξεχαστεί ανοιχτό κάποιο φως. Με ένα πολύμετρο θα μάθετε αν όντως η μπαταρία θέλει φόρτιση ή χρήζει αντικατάστασης.

Διαβρωμένοι ακροδέκτες μπαταρίας:

Συχνά ευθύνονται για πολλά από τα ηλεκτρολογικά προβλήματα που μπορεί να έρθει αντιμέτωπο ένα αυτοκίνητο. Αν έχουν διαβρωθεί λόγω χρήσης και με το πέρασμα των ετών, τότε το καθάρισμα με μια συρμάτινη βούρτσα και μαγειρική σόδα επιβάλλεται, έτσι ώστε να λάμψουν ξανά.

Χαλαρά ή βρώμικα καλώδια μπαταρίας ή των μπουζί:

Μία ακόμα πιθανή αιτία για τη μη εκκίνηση του κινητήρα, είναι τα χαλαρωμένα καλώδια της μπαταρίας ή και των μπουζί. Για να εξαλείψετε κάτι τέτοιο κάντε ένα ενδελεχή έλεγχο σε όλα τα καλώδια και βεβαιωθείτε ότι είναι συνδεδεμένα σφιχτά μεταξύ τους και δεν «παίζουν».

Φθαρμένα μπουζί ή μπουζοκαλώδια:

Κάποιες φορές ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος γιατί μπορεί ένα μπουζί να έχει φθαρεί, πράγμα που σημαίνει δεν γίνεται σωστή ανάφλεξη. Προβείτε άμεσα σε κάποιο συνεργείο (εκτός αν μπορείτε μόνος σας) για την αντικατάσταση του χαλασμένου μπουζί, σύμφωνα πάντα με τον τύπο μπουζί που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας.

Βλάβη στη μίζα ή στο διακόπτη:

Μια ελαττωματική μίζα, λόγω βλάβης, ή φυσιολογικής φθοράς από τη χρήση μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί ο διακόπτης της μίζας είναι υπεύθυνος για την τροφοδοσία όλων των ηλεκτρικών εξαρτημάτων του οχήματος. Επομένως εάν δεν λειτουργεί σωστά, τότε το μοτέρ θα αρνείται να «ζωντανέψει», ενώ μπορεί να εμφανιστεί και το τρεμόπαιγμα στον πίνακα οργάνων.

Βλάβη στο δυναμό:

Στην περίπτωση που η μπαταρία βρίσκεται σε καλή κατάσταση, αλλά ο κινητήρας δεν τίθεται σε λειτουργία, τότε αυτό μπορεί να σημαίνει πρόβλημα στο δυναμό. Το δυναμό ή ο εναλλάκτης διαφορετικά, είναι επιφορτισμένος με τη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου κι η μη σωστή λειτουργία του συνεπάγεται προβλήματα κατά την εκκίνηση του κινητήρα, λόγω ελλιπούς φόρτισης. Το ίδιο ισχύει αν ξεκινήσουν να τρεμοπαίζουν και τα λαμπάκια στο ταμπλό. Σε συνδυασμό αυτά τα δυο, μαρτυρούν ότι το δυναμό πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.

Get it on Google Play Download on the App Store