Το ισχυρότερο και ακριβότερο μοντέλο της «παρέας» του οδοιπορικού που κάναμε με τα 5 SUV/Crossover, ήταν το Volvo XC40 T4 AWD R-Design. Το μοναδικό τετρακίνητο και δίλιτρο του οδοιπορικού, αποσκοπεί στον συνδυασμό κορυφαίας ποιότητας, πολυτέλειας, άνεσης και, φυσικά, γρήγορων επιδόσεων.
Δείτε ακόμη: Ναύπλιο: Η αρχή της σύγχρονης Ελλάδας
Ο 2.0 λτ. Turbo των 190 ίππων και 300 Nm ροπής τροφοδοτεί τους τέσσερις τροχούς, έχοντας το πακέτο R-Design να αναλαμβάνει τα καθέκαστα στο εμφανισιακό κομμάτι. Ζάντες 18 ιντσών, σπορ προφυλακτήρας μπροστά και διαχύτης στον πίσω, ανάγλυφο «R-Design» στην πίσω κολόνα. Διακριτικές σπορ πινελιές που φροντίζουν να διαφοροποιούν το XC40 της γκάμας από τα υπόλοιπα, προετοιμάζοντας παράλληλα τον οδηγό για τις δυνατότητές του.
Με το βαρύγδουπο κλείσιμο της πόρτας, ο οδηγός αντικρίζει τα κορυφαία υλικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, την κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών, τα καθίσματα με επένδυση δέρματος-alcantara και τα αλουμινένια πεντάλ. Η προσοχή στην λεπτομέρεια εκτείνεται μέχρι τον αυτόματο κλιματισμό, η λειτουργία του οποίου ακούγεται ελάχιστα ακόμα κι όταν είναι στο full, διατηρώντας αναλλοίωτη την γαλήνη της σουηδικής καμπίνας. Οι χώροι και εδώ είναι πολύ καλοί για μια τετραμελή οικογένεια, μαζί με τις αποσκευές της (460 λίτρα).
Δείτε ακόμη: Οδοιπορικό με 5 δημοφιλή SUV/Crossover
Εν κινήσει, τώρα ξεχωρίζει αμέσως η εντυπωσιακά ομαλή ποιότητα κύλισης, παρά το πέλμα 235, η ήσυχη λειτουργία του μοτέρ και η άκοπη διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας. Ασχέτως αν ο δρόμος τραβάει ευθεία γραμμή ή διαθέτει «καμπύλες». Η σπορ ανάρτηση κρατάει –αναλογικά με τον όγκο και τον χαρακτήρα- σχεδόν οριζόντιο το αμάξωμα, δίχως να επηρεάζεται από ανωμαλίες, τα ελαστικά εξασφαλίζουν υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και η τετρακίνηση φροντίζει να περνάνε ακλόνητα τα 190 άλογα στο δρόμο. Το τιμόνι είναι περισσότερο εστιασμένο στην άνεση, οπότε απλά ακουμπάς στο τρίπτυχο ανάρτηση-ελαστικά-τετρακίνηση και «εκτελείς» στις στροφές.
Το XC40 Τ4 μπορεί να κινηθεί σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, έχοντας και τα ανάλογα φρένα να επιβάλλουν την τάξη. Οι στροφές μένουν πίσω με διεκπεραιωτικές διαδικασίες, με την πρώτη αντίδραση όταν ξεπεραστεί το όριο να είναι ήπια υποστροφή. Σε αυτό το σημείο, αν δεν διστάσεις και επιμείνεις στο γκάζι, το AWD θα στείλει περισσότερη ροπή πίσω και θα προκαλέσει μια γλυκιά περιστροφή στην ουρά, βοηθώντας σε να δεις την έξοδο (από την στροφή, όχι τον δρόμο) γλιστρώντας ελαφρά με τα τέσσερα. Όλα αυτά σε ένα SUV 1.700+ κιλών.
Στην εθνική οδό μπορείς να κινείσαι με 130 χλμ./ώρα και μόλις 2.700 σ.α.λ., απόρροια της σωστής κλιμάκωσης του πολύ καλού 8τάχυτου αυτόματου. Ακόμα και στις στροφές μπορείς να κινείσαι γρήγορα με την ροπή των 300 Nm και την κατανάλωση γύρω στα 10 λίτρα/100 χλμ. Η μέση τιμή των 11,4 λίτρων που καταγράψαμε είναι αναμενόμενη, καθώς η δύναμη του κινητήρα και η οδική του συμπεριφορά μας ωθούσαν ώστε κινηθούμε σβέλτα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volvo XC60 D5 AWD 235 hp
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός (κ.εκ.): 1.969, Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 190/4.700, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/1.400, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8.5, Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210, Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 8,0, Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 181, Βάρος (κιλά): 1.717, Τιμή: 53.074 ευρώ