Μια καλή σπαζοκεφαλιά που έχει να λύσει ένας υποψήφιος αγοραστής, όταν έχει κατασταλάξει στο μοντέλο, αλλά δεν ξέρει αν θέλει να το αγοράσει ως βενζίνη ή ως diesel.
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS
Το VW T-Roc, είναι διαθέσιμο τόσο με κινητήρες βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Μάλιστα στις βασικές τους εκδόσεις, η ιπποδύναμη είναι όμοια (115 ίπποι) ενώ η διαφορά στην τιμή είναι μικρή, μόλις 490 ευρώ, θέτοντας έτσι ένα μεγάλο δίλημμα στον τελικό αγοραστή. Ένα δίλημμα που για να απαντηθεί πρέπει να ληφθούν υπόψη αρκετοί παράγοντες. Ας δούμε αναλυτικότερα όμως τα μοντέλα.
Αμελητέα τιμολογιακή διαφορά & πλούσια εξοπλισμένα
Η έκδοση με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.0 TSI 115 PS, πωλείται με τιμή που ξεκινάει από τα 21.400 ευρώ. Ποσό που το τοποθετεί στο άνω άκρο του ανταγωνισμού, ωστόσο συνοδεύεται με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Από την έκδοση Advance περιλαμβάνει 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες βροχής και φωτός, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της πορείας κ.λπ. Με τον κινητήρα 1.6 TDI των 115 ίππων κι αυτός, η τιμή του ξεκινάει από τα 21.890 ευρώ για την αρχική, αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Discover. Μάλιστα ο εξοπλισμός είναι σχεδόν πανομοιότυπος, μιας και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, ο διζωνικός κλιματισμός, το δερμάτινο τιμόνι, οι αισθητήρες φώτων/βροχής και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών είναι στάνταρ.
Σπιρτάδα ο TSI, οικονομία ο TDI!
Η απόφαση αγοράς για το T-Roc, βενζίνη ή πετρέλαιο είναι μια πραγματική σπαζοκεφαλιά, μιας και τα δυο αυτοκίνητα είναι τόσο κοντά μεταξύ τους σε πολλούς τομείς. Ξεκινώντας από το πρωταγωνιστή του συγκριτικού, που δεν είναι άλλος από τον κινητήρα, η πρώτη οφθαλμοφανής διαφορά είναι στο κυβισμό. Ο κινητήρας βενζίνης είναι 3κύλινδρος, μόλις 999 κ.εκ., ενώ ο diesel έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρα. Η δύναμη των 115 ίππων κινεί με άνεση και τις δυο εκδόσεις, αλλά η επιπλέον ροπή του πετρελαιοκινητήρα, (250 Nm, έναντι 200 Nm του TSI) επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει δυνατά ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω στο κιβώτιο.
Διαβάστε επίσης: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Στις επιταχύνσεις από στάση και πιο συγκεκριμένα για τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, η σπιρτάδα του βενζινοκινητήρα, αποτυπώνεται σε απόλυτα νούμερα. Έτσι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ θα έρθουν σε 10,1 δλ., έναντι των 10,9 δλ. που απαιτεί η έκδοση με τον 1.6 TDI. Σε επίπεδο λειτουργίας, αμφότεροι οι κινητήρες διακρίνονται για την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία τους, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ. για τον TSI, ενώ ο TDI απαίτησε ένα λίτρο λιγότερο, δηλαδή 6,3 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά την καταβολή τελών κυκλοφορίας, το ποσό είναι ίδιο στα 162 ευρώ, καθώς οι εκπομπές CO2 και στα δύο μοτέρ στα 135 γρ./χλμ. (WLTP).
Ενισχυμένο το αίσθημα της ασφάλειας κατά την κίνηση
Τις ημέρες που είχαμε στη διάθεσή μας τα δυο μοντέλα για τη συγκριτική δοκιμή που διαβάζετε, αυτό που κυριαρχούσε όταν μπαίναμε από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο, ήταν το πόσο ασφαλείς νιώθαμε σε κάθε είδους διαδρομή. Αμφότερα τα αυτοκίνητα συνδυάζουν με ισορροπημένο τρόπο την ευκολία στους χειρισμούς με την ασφαλή συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Το πλαίσιο του T-Roc είναι στιβαρό, ενώ η ανάρτηση «σιδερώνει» κάθε κακό σημείο της διαδρομής. Βέβαια στη περίπτωση της diesel έκδοσης είναι ελαφρώς πιο σφιχτή μιας κι έχει να διαχειριστεί 102 κιλά παραπάνω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα σας ενοχλήσει. Στην εθνική οδό κι οι δυο εκδόσεις είναι εξαιρετικά ευθύβολες, όπου ταξιδεύουν άνετα σε γρήγορους ρυθμούς που μπορούν να διατηρήσουν εύκολα. Σε δρόμο με στροφές αυτό που θα αντιληφθούν οι πιο «ψαγμένοι», είναι πως το εμπρόσθιο μέρος του T-Roc 1.6 TDI παρουσιάζει πιο έντονη αδράνεια συγκριτικά με την έκδοση βενζίνης κι αυτό λόγω του περισσότερου βάρους που επιφορτίζει τον εμπρός άξονα. Όμως κι οι δυο οδηγοί λαμβάνουν θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Καμία διαφορά στο εσωτερικό τους
Η σχεδιαστική ταυτότητα της VW είναι εμφανής και στα δυο μοντέλα, τα οποία διαθέτουν την ίδια σύγχρονη και ποιοτική καμπίνα. Τα πλαστικά είναι σκληρά μεν, αλλά διαθέτουν πολύ καλή συναρμογή, με το τελικό φινίρισμα να είναι υπεράνω κριτικής. Ο οδηγός του T-Roc θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια, ενώ οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια αυξάνουν την πρακτικότητα. Κανένα πρόβλημα με τους χώρους τους δεν θα αντιμετωπίσουν μέχρι τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ 445 λίτρων.
Δείτε ακόμα: Hyundai Kona ή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS;
Τι να αγοράσετε;
Δύσκολη ερώτηση, όπου ακόμα και σε επίπεδο συντακτικής ομάδας του Autogreeknews.gr, οι απόψεις διίστανται. Οι πιο ταξιδιάρηδες επέλεξαν τον 1.6 TDI για το ελαφρώς χαμηλότερο κόστος κίνησης που προσφέρει, ενώ οι πιο σπιρτόζοι πίσω από το βολάν, διάλεξαν τον 1.0 TSI. Αυτό στο οποίο υπήρχε ομοφωνία, είναι πως όποια έκδοση κι αν επιλέξει ο υποψήφιος κάτοχος σίγουρα δεν θα το μετανιώσει, μιας και το T-Roc προσφέρει απλόχερα ότι ακριβώς επιζητά κανείς από ένα σύγχρονο SUV.
Διαβάστε επίσης: Συγκριτικό: BMW 116d VS Mercedes A 180 d
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | T-Roc 1.0 TSI 115 PS | T-Roc 1.6 TDI 115 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.598 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 115/5.000 | 115/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.500 | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 187 | 187 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 5,7 |
Βάρος (κιλά) | 1.293 | 1.395 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | T-Roc 1.0 TSI 115 PS | T-Roc 1.6 TDI 115 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.234 | 4.234 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.819 | 1.819 |
Ύψος (χλστ.) | 1.573 | 1.573 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.590 | 2.590 |
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) | 160 | 160 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 445 | 445 |
Κατανάλωση – κόστη | T-Roc 1.0 TSI 115 PS | T-Roc 1.6 TDI 115 PS |
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 7,3 | 6,3 |
Κόστος στα 12.000 χλμ. | 1.179 € | 835 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 135 | 135 |
Τέλη κυκλοφορίας | 162 € | 162 € |
Εξοπλισμός – τιμή | T-Roc 1.0 TSI 115 PS | T-Roc 1.6 TDI 115 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 8 ιντσών | Οθόνη 6,5 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | ο |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 21.499 | 21.890 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | ||
Το κόστος καυσίμων είναι υπολογισμένο με μέση τρέχουσα πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,346€/λτ. και πετρελαίου στα 1,104€/λτ. |