Η ιστορία του Dacia Duster ξεκινάει από το 2010, με την πρώτη γενιά του Duster να φέρνει τότε νέα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Επτά χρόνια αργότερα το 2017, η Dacia κατάφερε να προσφέρει το Duster στην καλύτερη έκφανση του, με την 2η γενιά του να αγαπιέται από το κοινό, εξ κι οι περισσότερες από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις, που το έφεραν στην 1η θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά το 2019.
Επιτυχία που η Dacia φιλοδοξεί να συνεχίσει με την ανανέωση στο επιτυχημένο μοντέλο της, το οποίο μας παρουσιάζεται με πλήθος σχεδιαστικών και τεχνολογικών αναβαθμίσεων. Εμείς πήραμε μια πρώτη γεύση από αυτό στο όμορφο Παρίσι, καλεσμένοι της Dacia στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου. Το ανανεωμένο Duster απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό SUV με μαζεμένες διαστάσεις, που είναι παράλληλα στιβαρό, ευέλικτο και με σεβαστές εκτός δρόμου ικανότητες.
Σε ότι αφορά τις τιμές διάθεσής του, όπως έχει ανακοινώσει κι η ελληνική αντιπροσωπεία της Dacia, το ανανεωμένο best seller SUV της Duster, ξεκινά για την εγχώρια αγορά από τις 15.990 ευρώ. Οι επιλογές και σε κινητήρες είναι αρκετές, αφού διατίθεται με τον 1.0 TCe 90 και 1.0 TCe 100 LPG, τον πιο ισχυρό 1.3 TCe, με τον πετρελαίου 1.5 Blue dCi και σε εκδόσεις 4×4. Από πλευράς εξοπλισμού, στην αρχική έκδοση Ambiance περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτεινότητας. Στο Duster Sportive ανήκουν ακόμα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πιο πολλά διακοσμητικά. Το πιο πλούσιο Prestige εξοπλίζεται επιπλέον με αυτόματο κλιματισμό, τέσσερις κάμερες θέασης, σύστημα Blind Spot Warning, πλοήγηση, υποβραχιόνιο εμπρός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και με διαφορετικές επενδύσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό.
Εξωτερική σχεδίαση: Αλλαγές ουσίας
Το Dacia Duster υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, όπως αυτή τη γνωρίσαμε για πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway και Sandero Stepway. Η πλέον εμφανής αλλαγή αφορά τα νέα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας σε σχήμα «Y», ενώ νέα είναι κι η τρισδιάστατη μάσκα. Στο σύνολο τους όλα αυτά δημιουργούν ένα αρκετά δυνατό εμπρόσθιο τμήμα. Στο πίσω μέρος συναντάμε τα διαφοροποιημένα φανάρια, ενώ νέο είναι και το πίσω σπόιλερ, όπως κι οι ζάντες αλουμινίου που προσφέρονται σε διάσταση 16 και 17 ιντσών. Όλα μελετήθηκαν προσεκτικά στην αεροδυναμική σήραγγα, με τους σχεδιαστές να κατορθώνουν να χαμηλώσουν το συντελεστή οπισθέλκουσας, αλλά και να μειώσουν τις εκπομπές CO2 μέχρι και 5,8 γρ./χλμ. για την 4κίνητη έκδοση του Duster.
Μάλιστα για τη συγκεκριμένη έκδοση, οι άνθρωποι της Dacia υπερηφανεύονται για το πόσο ικανή είναι, με την απόσταση από το έδαφος να ανέρχεται στα 214 χλστ. (217 χλστ., για τη 2κίνητη έκδοση), έχει γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και αποχώρησης 33 μοιρών (34 το 4×2), νούμερα που καθιστούν το Duster από τα πιο ικανά αυτοκίνητα της κατηγορίας πέρα από την άσφαλτο. Ακόμα και σε αυτή, ωστόσο, υπόσχεται 10% μείωση στην αντίσταση κύλισης, χάρις στα νέα οικολογικά ελαστικά της δικίνητης έκδοσης. Νέα είναι όμως και τα ελαστικά All Season που έχουν τοποθετηθεί στην 4κίνητη έκδοση, προσθήκη που βελτιώνει σημαντικά τις ήδη αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες του σκληροτράχηλου Duster.
Αναβαθμισμένη κι η καμπίνα!
Οι σχεδιαστές της Dacia φρόντισαν να επιμεληθούν και την καμπίνα του Duster βάζοντας τις απαραίτητες πινελιές που την βελτιώνουν τεχνολογικά, αλλά και ποιοτικά. Αρχικά συναντάμε τις νέες επενδύσεις και την αναβαθμισμένη κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί πλέον το φαρδύ, βαθύ (χωράει 1,1 λτ.) και συρόμενο κατά 70 χλστ. υποβραχιόνιο. Ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση υπάρχουν και δυο θύρες USB ακριβώς από πίσω για φόρτιση φορητών συσκευών. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας συναντάμε τη νέα οθόνη αφής σε διάσταση 8 ιντσών, ενώ υπάρχουν και δυο διαφορετικές εκδοχές του συστήματος πολυμέσων. Μάλιστα την 4κίνητη το infotainment διαθέτει επιπλέον τη λειτουργία 4×4 Monitor. Εκεί ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί ενδείξεις σχετικά με την εγκάρσια και την κάθετη κλίση του αυτοκινήτου, αλτίμετρο και πυξίδα, δείγμα του πόσο ικανό είναι το Dacia στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Χωροταξικά δεν πρόκειται να αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα και πέντε ενήλικες θα βολευτούν στην καμπίνα του Duster. Σε ότι αφορά το χώρο αποσκευών αυτός ανέρχεται στα 478 λίτρα για την 2κίνητη έκδοση (471 λτ. για την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 115 ίππων) και στα 467 λίτρα για το Duster 4×4.
Αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης, diesel και LPG
Το Dacia Duster προσφέρεται με μια ικανή γκάμα κινητήρων που προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές CO2. Μια σημαντική αναβάθμιση υπάρχει στην 2κίνητη έκδοση του Duster με τον 1.300άρη TCe των 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6άρι EDC διπλού συμπλέκτη. Η έκδοση με τον τρικύλινδρο 1.0 TCe LPG 100 διαθέτει μεγαλύτερη δεξαμενή για το υγραέριο κατά 50%, φτάνοντας πλέον τα 49,8 λίτρα. Η μέγιστη αυτονομία, δε, ανέρχεται στα 1.234 χλμ., σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη των 250 χλμ. Κατά τα άλλα η γκάμα παραμένει ως είχε, με τους 1.0 TCe 90, 1.3 TCe 130, 1.3 TCe 150 και 1.5 Blue dCi 115 (το μοναδικό μοτέρ με επιλογή τετρακίνησης) να συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Πολύ καλό σε κάθε είδους διαδρομή!
Από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε με το ανανεωμένο Dacia Duster καταλάβαμε πως κύριο μέλημα των ανθρώπων της μάρκας, ήταν να προσφέρουν στο ευρύ κοινό ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνετη, ξεκούραστη κι απροβλημάτιστη οδήγηση. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Duster τόσο με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο φροντίζει να ανεβοκατεβάζει απροβλημάτιστα σχέσεις και γρήγορα, όσο και με τον κινητήρα LPG! Και στα δυο η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φιλτράρει αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία του δρόμου (σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ακούγεται ελαφρώς), ακόμα κι αν κινηθείτε εκτός αυτού, φροντίζοντας παράλληλα να διατηρούν επαφή οι τροχοί με την εκάστοτε επιφάνεια.
Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης ικανοποιεί, όπως και η ηχομόνωση. Στην ελαφριά πίεση που ασκήσαμε σε ορεινό δίκτυο όπου κινηθήκαμε, διαπιστώσαμε πως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και σε καμία των περιπτώσεων δεν αγχώνουν το χειριστή του SUV της Dacia. Το τιμόνι είναι αυτό που περιμένετε από ένα SUV, όντας λίγο ελαφρύ και με ικανοποιητική πληροφόρηση, με τα φρένα στη σύντομη συνύπαρξή μας, να μας πείθουν για τη δύναμη, αλλά και την αντοχή τους. Σε καλά πολύ επίπεδα βρίσκονται κι οι εκτός δρόμου ικανότητες του Duster, όπως διαπιστώσαμε στην ειδικά διαμορφωμένη για 4×4 πίστα, βρισκόμενοι πίσω από το τιμόνι του Duster 1.5 dCi. Η ικανή απόσταση από το έδαφος θα σας επιτρέψει να πάτε αρκετά πιο μακριά από τους υπόλοιπους, μιας και το σύστημα τετρακίνησης της Dacia δουλεύει εξαιρετικά και θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους ακόμα και σε δύσκολα τερέν! Σίγουρα θα το αγαπήσουν οι λάτρεις της περιπέτειας.
Αξίζει η αγορά του;
Αν και οι τιμές έχουν ανέβει συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, το Dacia Duster εξακολουθεί να παραμένει μια value for money αγορά. Η ανανέωση στην εμφάνιση του δίνει την απαραίτητη φρεσκάδα, όπως και οι αλλαγές στην καμπίνα. Φρεσκάδα απαραίτητη για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό που έχει απέναντί του, στον οποίο εξακολουθεί να βάζει δύσκολα! Περισσότερα θα σας πούμε με τη δοκιμή του ανανεωμένου Dacia Duster επί ελληνικού εδάφους!