Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7

Η Volkswagen λανσάρισε εδώ και λίγο καιρό στην Ελληνική αγορά το ανανεωμένο T-Roc, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην πλούσια γκάμα των SUV της, αλλά και στην «οικογένειά» της γενικότερα. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 και έκτοτε έχει γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα SUV, με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο οχήματα. Τώρα με την ανανέωσή του ενισχύει τη θέση του, καθώς φρεσκαρίστηκε σχεδιαστικά, βελτιώθηκε σημαντικά σε ποιότητα και αναβαθμίστηκε σε τεχνολογία.

Το άρτι αφιχθέν T-Roc facelift προσφέρεται στις πιο εμπορικές εκδόσεις του με τους γνωστούς κινητήρες 1.0 TSI 110 PS (από 24.300 ευρώ) και 1.5 TSI 150 PS (από 25.900 ευρώ). Από εκεί και πάνω υπάρχει το 2.0 TSI 190 PS και το ντίζελ 2.0 TDI 150 PS (δείτε εδώ τις τιμές), όπως επίσης και το πιο «αέρινο» T-Roc Cabriolet. Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε το 1.5 TSI 150 PS DSG 7 (από τις 27.750 ευρώ), συνοδευόμενο με ένα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Ακόμα πιο καλλίγραμμο εξωτερικά

Το T-Roc από την πρώτη φορά που έκανε την εμφάνισή του συγκέντρωσε κολακευτικά σχόλια για τον σχεδιασμό του, αφού πολλοί είπαν ότι ήταν ένα από τα πιο όμορφα VW. Με τις αλλαγές στο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματός του, απέκτησε ακόμα περισσότερο στιλ και έγινε πιο γοητευτικό. Οι προβολείς LED και τα σκούρα πίσω φώτα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ μαζί με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τη μάσκα, το T-Roc δείχνει εντυπωσιακότερο. Προαιρετικά, διατίθεται το πρωτοποριακό IQ.LIGHT με προβολείς LED matrix και μια φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα στη μάσκα του ψυγείου – οπτική παραπομπή στη γκάμα ID. – καθώς και δυναμικά φλας στα πίσω φώτα. Οι διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν, με μια μηδαμινή αύξηση 2 χιλιοστών στο μήκος των 4.236 χλστ.

Μεγάλη βελτίωση σε ποιότητα

Το T-Roc είχε δεχτεί αρνητικές κριτικές για την επιλογή της VW να κατασκευάσει το ταμπλό με σκληρό πλαστικό, όταν το μικρότερο και φθηνότερο Polo είχε μαλακό υλικό. Οι ιθύνοντες από το Βόλφσμπουργκ δεν κάθισαν με τα χέρια σταυρωμένα και έπραξαν σωστά, αλλάζοντας το ταμπλό. Στο ανανεωμένο T-Roc ολόκληρο το πάνω μέρος καλύπτεται από ένα ευχάριστο στην υφή αφρώδες υλικό, συνδυαστικά με ραφές στο εμπρός τμήμα του, που του χαρίζουν μια επιπλέον νότα πολυτελείας. Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι ολόκληρη η κεντρική κονσόλα, όπου στο πάνω μέρος της βρίσκεται η οθόνη των 8,0 ιντσών (προαιρετικά 9,2 ιντσών) του infotainment και πιο κάτω το νέο ψηφιακό πάνελ για το χειρισμό του διζωνικού κλιματισμού. Στάνταρ είναι και ο παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων των 8 ιντσών, που ενισχύει με την σειρά του την ψηφιακότητα του εσωτερικού. Νέο και πιο μοντέρνο με τη σειρά του είναι και το τιμόνι.

Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να «μάθει» τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, θα βρει εύκολα τη κατάλληλη θέση και θα βολευτεί στο κάθισμα με τη σωστή στήριξη. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν και οι άνετοι χώροι, μιας και τέσσερα άτομα έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας των B-SUV είναι και το πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων, που φτάνει έως τα 1.290 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Ταιριαστό «ζευγάρι» ο 1.5 TSI με το 7άρι DSG

Το γνωστό και επιτυχημένο μηχανικό σύνολο 1.5 TSI ACT με την απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG, συνυπάρχουν αρμονικά κάτω από το εμπρός καπό και του T-Roc. Ο 4κύλινδρος turbo 1.500άρης αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. και πρόκειται για μια ιδανική επιλογή για το μικρό SUV μαζί με το DSG 7. Το τράβηγμα είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, οι ρυθμοί ανεβαίνουν εύκολα σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ.) και οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται γρήγορα και ομαλά, τόσο στο αυτόματο πρόγραμμα, όσο και στο χειροκίνητο.

Αυτό πραγματοποιείται είτε μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι ή με τη μετακίνηση του επιλογέα. Εκεί ενσωματώνεται και η επιλογή Sport για όσους θέλουν αμεσότερη δύναμη και αλλαγές σε υψηλότερες στροφές. Με άφημα του γκαζιού σε συνθήκες «ρολαρίσματος» οι δύο κύλινδροι τίθενται εκτός λειτουργίας, δίχως ο οδηγός να αισθάνεται την παραμικρή διαφορά στη λειτουργία του μοτέρ. Το αντιλαμβάνεται οπτικά, μόνο μέσω της σχετικής ένδειξης που εμφανίζεται στον ψηφιακό καντράν. Επίσης, η 7η σχέση είναι κατάλληλη στο ταξίδι, αφού κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε σε μεικτές συνθήκες στα 8,5 λτ./100 χλμ.

Στιβαρή αίσθηση και ασφάλεια σε κάθε διαδρομή

Το νέο T-Roc κερδίζει γρήγορα τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, γιατί αποπνέει αμέσως στιβαρότητα, τον γεμίζει με το αίσθημα της ασφάλειας και δεν τον ταλαιπωρεί με την… ελληνική άσφαλτο. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο αντιδρά ως ένα ενιαίο κομμάτι, χωρίς να ακούγονται τυχόν τριγμοί από το εσωτερικό. Παράλληλα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση εκτιμώνται από τους φιλοξενούμενους, τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και σε ταχύτητες ταξιδιού.

Το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου και η ακαμψία του πλαισίου του, γίνονται αμέσως αισθητά και δίνουν το έναυσμα στο χρήστη του να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ισχύ του κινητήρα. Στις ευθείες η σταθερότητά του είναι υποδειγματική, αφού σε υψηλές ταχύτητες είναι ακλόνητο και δεν προκαλεί καμία τάση ανασφάλειας, ακόμα και όταν το κοντέρ έχει φτάσει πολύ υψηλά νούμερα. Το ίδιο ισχύει και σε διαδρομές με στροφές υπό πίεση. Το T-Roc εμφανίζει μικρές κλίσεις και οι τροχοί «γαντζώνονται» στην άσφαλτο. Με το τιμόνι αρκετά στριμμένο και την ανάλογη πίεση στο γκάζι, θα ακουστούν σκουξίματα από τα τέσσερα λάστιχα, ωστόσο το αυτοκίνητο και πάλι δεν θα αγχώσει, γιατί είναι ελεγχόμενο και ουδέτερο στις απότομες μεταφορές φορτίου. Επιπλέον, το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη αίσθηση και ακρίβεια, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων.

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα, εξοπλισμός

(-) Τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG 7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
143
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
100
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.236
Πλάτος (χλστ.)
1.819
Ύψος (χλστ.)
1.584
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.590
Βάρος (κιλά)
1.353
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.250 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store