Η Dacia έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου στα νέα της μοντέλα, γεγονός που αποτυπώνεται τόσο στο ολοκαίνουργιο Sandero, όσο και στο ανανεωμένο Duster. Αμφότερα έχουν τοποθετηθεί πολύ ψηλά σε πωλήσεις στη Ευρώπη και ειδικά το Sandero, αφού ορισμένους μήνες έπιασε την πρωτιά, εκθρονίζοντας το VW Golf. Εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε και στη χώρα μας το τρίτης γενιάς Sandero στην έκδοση Streetway και στην crossover Stepway, καλύτερο από ποτέ!
Με κύρια όπλα του την προσιτή τιμή απόκτησης, τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες στην καμπίνα, αλλά κυρίως με το χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο), το Dacia Sandero Streetway φαντάζει ως ιδανική επιλογή για όσους θέλουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο με υψηλό value for money. Το Dacia Sandero Streetway με το LPG μηχανικό σύνολο προσφέρεται σε δυο εξοπλιστικές εκδόσεις (Life & Style) με την τιμή του να ξεκινάει από τα 14.120 ευρώ. Η πλέον συμφέρουσα έκδοση του Sandero Streetway είναι η Style μιας και με μόλις 460 ευρώ παραπάνω από την αρχική έκδοση Life περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και πίνακα οργάνων με οθόνη LCD.
Σύγχρονο και ελκυστικό παρουσιαστικό!
Αυτό που προσελκύει το ενδιαφέρον του παρατηρητή με την πρώτη ματιά, είναι το πόσο πολύ εκσυγχρονίστηκε η σχεδίαση του Sandero. Είναι ξεκάθαρο πως οι ιθύνοντες της μάρκας στοχεύουν το ευρωπαϊκό καταναλωτικό κοινό, προσφέροντας ένα πιο ελκυστικό σύνολο συγκριτικά με το παρελθόν. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα με τα LED ημέρας σε σχήμα «Υ» να θυμίζουν λίγο από… Lamborghini Urus, αναμορφώνοντας πλήρως το ρύγχος του Dacia. Καλοδεχούμενα είναι και τα νεύρα που διατρέχουν το καπό, όπου συνδυαστικά με τους τονισμένους θόλους των τροχών δημιουργούν ένα αρκετά πιο μυώδες παρουσιαστικό. Το πίσω άκρο είναι πιο λιτό, ωστόσο χάρη στις τονισμένες συνολικά διαστάσεις (μήκος 4,1 μ.), το Sandero Streetway γεμίζει περισσότερο το μάτι.
Άνετη και πρακτική καμπίνα
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Sandero Streetway εμφανίζεται σαφώς αναβαθμισμένο και πιο μοντέρνο. Με το που κάτσετε στην καμπίνα του θα βολευτείτε αμέσως στην άνετη θέση του οδηγού, απολαμβάνοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά, αν και η στήριξη που παρέχουν στο σώμα δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Το ταμπλό και όλα τα πλαστικά είναι αναμενόμενα σκληρά και ικανοποιούν με τη συναρμογή τους. Ένα έξυπνο τέχνασμα της Dacia για να ενισχύσει την ποιότητα, είναι η τοποθέτηση μιας υφασμάτινης φάσας κατά μήκος του ταμπλό και στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών. Η απλότητα του σχεδιασμού λειτουργεί υπέρ της εργονομίας, αφού τα χειριστήρια είναι λίγα. Αντίστοιχα και το μενού της 8άρας οθόνης περιλαμβάνει τα πολύ απαραίτητα.
Στα μεγάλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Dacia Sandero Streetway ανήκουν οι χώροι επιβατών, που ενισχύονται και από το μακρύ μεταξόνιο των 2.604 χλστ. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν άνετα, με έναν ακόμα να μη νιώθει πολύ στρυμωγμένος στο πίσω κάθισμα. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων, με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται η δεξαμενή του LPG (στη θέση της ρεζέρβας) και δεν κλέβει καθόλου χώρο από τις αποσκευές.
Διπλό όφελος για το χρήστη!
Αν ο τίτλος σας δημιούργησε απορία, θα σας τη λύσουμε ευθύς αμέσως. Κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ο κινητήρας διπλού καυσίμου, όπου με την απόδοση των 100 ίππων κατατάσσεται στην κορυφή της γκάμας του Sandero. Για να είμαστε πιο σωστοί, η δύναμή του εξαρτάται από το καύσιμο που έχει επιλέξει ο οδηγός. Αναλυτικότερα, όταν το μοτέρ δουλεύει αμιγώς με βενζίνη η ισχύς του ανέρχεται στα 91 άλογα και στα 160 Nm η ροπή, ενώ με τη χρήση LPG η ισχύς του φτάνει στους 100 ίππους κερδίζοντας επιπλέον και 10 Nm ροπής (170 Nm από τις 2.000 σ.α.λ.). Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο Sandero Streetway TCe 100 PS LPG έρχονται σε 11,6 δλ. και η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 179 χλμ./ώρα με τη χρήση βενζίνης και τα 183 χλμ./ώρα με το LPG.
Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο, απλά πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού. Η εναλλαγή του καυσίμου συμβαίνει αυτόματα μόνο όταν ένα από τα δύο ρεζερβουάρ αδειάσει. Οι αρετές του κινητήρα ενισχύονται από το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή αίσθηση κι ακρίβεια κατά το κούμπωμα. Σε ότι αφορά τη μεικτή κατανάλωση, η κατασκευάστρια εταιρεία αναφέρει 5,3 – 5,6 λτ./100 χλμ. με βενζίνη και 6,9 – 7,3 λτ./100 χλμ. με LPG. Για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 119 – 127 γρ./χλμ. (βενζίνη) και 106 – 113 γρ./χλμ. (LPG). Εμείς, κινούμενοι με υγραέριο μετρήσαμε μέση κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ., ενώ με βενζίνη είδαμε στο trip computer 6,3 λτ./100 χλμ.! Δυο ακόμα ατού του Sandero Streetway TCe 100 PS LPG, είναι πως μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο όντας από το εργοστάσιο υγραεριοκίνητο, αλλά και η μεγάλη αυτονομία που παρέχει, χάρη στις δυο δεξαμενές καυσίμου των 50 λτ. για βενζίνη και των 40 λτ. για το υγραέριο.
Ασφαλές και στιβαρό στο δρόμο!
Η μεγάλη βελτίωση που έχει υλοποιήσει η Dacia φαίνεται σε όλες τις προεκτάσεις του Sandero Streetway και σαφώς στην οδική του συμπεριφορά. Αυτό που εκτιμάται αρχικά, είναι πως η ηχομόνωση βρίσκεται σε καλά επίπεδα, όντας αρκετά βελτιωμένη συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν του μοντέλου. Το επόμενο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου που λειτουργεί υπερ του οδηγού, είναι το θετικό τράβηγμα του κινητήρα, ειδικά όταν η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ. και με τη χρήση LPG. Τα καλά νέα από την παρουσία του Sandero Streetway TCe 100 PS LPG στο δρόμο συνεχίζονται.
Η πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία «πατάει» έχει ωφελήσει σημαντικά το πάτημα του Sandero, συνδυαστικά με τους ανασχεδιασμένους βραχίονες της εμπρός ανάρτησης. Όλα αυτά στο σύνολο τους έχουν ως αποτέλεσμα το Sandero να κινείται άνετα στον αυτοκινητόδρομο, με καλή ποιότητα κύλισης και λειαίνοντας σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια όταν θα έρθουν οι στροφές κι ανεβάσετε ρυθμό, το Sandero Streetway θα προσπαθήσει να ακολουθήσει, αλλά το νωχελικό τιμόνι κι οι ελαφρώς τονισμένες κλίσεις θα σας υπενθυμίσουν πως αυτό το στιλ οδήγησης δεν είναι στις προτεραιότητες του. Ακόμα όμως και στο όριο οι αντιδράσεις του αμαξώματος δεν τρομάζουν, όντας προβλέψιμο, με την αποδοτικότητα των φρένων να είναι πολύ καλή.
Συμπέρασμα:
Η τρίτη γενιά Sandero αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εξέλιξη της Dacia στο πέρασμα των ετών. Το νέο μοντέλο είναι ολιστικά αναβαθμισμένο, εμφανισιακά και ποιοτικά, με τον κινητήρα διπλού καυσίμου να προσφέρει την οικονομία κίνησης που στις μέρες μας είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Στα παραπάνω προσθέστε την άνεση και την πρακτικότητα και έχετε την πλήρη εικόνα γιατί το Dacia Sandero έχει μια υψηλή θέση στο βάθρο των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων!
+ Τιμή, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, σχεδιασμός, κατανάλωση, κινητήρας διπλού καυσίμου, αυτονομία
– Οδηγική αίσθηση, πλευρική στήριξη καθισμάτων, ελαφριά τραχύτητα κινητήρα με LPG