Το Duster, από το 2010 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, έχει κερδίσει μια μεγάλη μερίδα των αγοραστών, αφού προσφέρει αξιόλογα χαρακτηριστικά σε πάρα πολύ οικονομικές τιμές. Το νέο Duster που λανσαρίστηκε πριν σχεδόν δύο χρόνια, παρουσιάστηκε πλήρως αναβαθμισμένο και έγινε γρήγορα ακόμα πιο δημοφιλές, «εκτοπίζοντας» σε αριθμούς πωλήσεων πολλά δυνατά ονόματα. Το πρώτο δεκάμηνο του 2019 έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη 183.909 Duster, ενώ τον Αύγουστο βρέθηκε στη δεύτερη θέση των συνολικών πωλήσεων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×2
Πριν από λίγους μήνες, η Dacia ενίσχυσε ακόμα πιο πολύ τη θέση του Duster, με την προσθήκη των νέων κινητήρων βενζίνης 1.3 TCe 130 hp και 150 hp (από 15.980 ευρώ) και του 1.5 Blue dCi 115 hp (από 17.280 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Sportive). Ιδιαίτερα συμφέρουσα πρόταση αγοράς, αποτελεί το ντίζελ με την 4κίνηση, αφού πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.490 ευρώ (στην πρώτη έκδοση Ambiance). Το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό Prestige, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής, κοστίζει 20.280 ευρώ και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων, κάμερα οπισθοπορείας, 4 κάμερες θέασης, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, προβολείς ομίχλης κ.α. Να σημειωθεί ακόμη, ότι το Duster συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ.
Σύγχρονο και ευρύχωρο εσωτερικό
Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει όποιον δει το νέο Dacia Duster, είναι ο μοντέρνος και δυναμικός εξωτερικός του σχεδιασμός. Εξίσου πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του, με τον πιο σύγχρονο ντιζάιν και όλες τις ανέσεις που μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV (μήκος 4.341 χλστ.), αλλά με τιμή μικρότερου SUV. Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από τις ευθείες γραμμές στο ταμπλό, τους 5 στρογγυλούς αεραγωγούς, την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων και τα μπουτόν που θυμίζουν πλήκτρα. Συνολικά, η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλές, όπως και η πρακτικότητα, χάρη στις αρκετές θήκες. Αναβαθμισμένη είναι με την σειρά της είναι η ποιότητα των σκληρών πλαστικών και η συναρμογή. Στα θετικά χαρακτηριστικά ανήκουν ακόμη οι άνετοι χώροι για 4 ή και 5 επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90hp
Άνετο και ικανό σε κάθε τερέν
Το 4κίνητο Duster με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και τις αυξημένες διαδρομές, συν τα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, είναι ιδανικό για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Παράλληλα, είναι σε θέση να υπερπηδήσει χωρίς δυσκολία διάφορα εμπόδια χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση με τις επιλογές 2WD, Auto και Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, την κοντή πρώτη σχέση στο 6άρι κιβώτιο και τις αυξημένες γωνίες εισόδου των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών. Χρήσιμο βοήθημα στην εκτός δρόμου κίνηση αποτελεί η επιλογή «Πληροφορίες για 4×4» που εμφανίζεται στο σύστημα πολυμέσων και μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να δει τις πλευρικές και οριζόντιες κλίσεις του αμαξώματος και να προσανατολιστεί μέσω της πυξίδας. Την οδήγηση βοηθούν με την σειρά τους το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (Hill Start Assist) και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control).
Παρόλο που είναι προσανατολισμένο στην άνεση, το αμάξωμά του θα πάρει λογικές κλίσεις στις στροφές και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμα και με έντονη πίεση (με την επιλογή Auto). Συνήθεια χρειάζεται το αρκετά ελαφρύ τιμόνι (ίσως ήθελε λίγο περισσότερο βάρος), καθώς και το πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Renault Captur στην Ελλάδα
Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.5 Blue dCi
Όπως αναφέραμε στην αρχή το Duster εφοδιάζεται με το νέο ντίζελ 1.5 Blue dCi, με τις αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προγενέστερο dCi 110. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει νέο ψυγείο, υψηλότερη πίεση ψεκασμού του καυσίμου στα 2.000 bars και νέα κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, επιτεύχθηκε αύξηση της απόδοσης κατά 5 ίππους (115 συνολικά, στις 3.750 σ.α.λ.), περισσότερη ροπή (260 Nm στις 2.000 σ.α.λ.) και πιο γρήγορη επιτάχυνση. Το 4κίνητο ντίζελ Duster επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Οι πρώτες ταχύτητες είναι κοντές με αποτέλεσμα ο οδηγός να τις αλλάζει γρήγορα και ίσως αυτό να ενοχλήσει σε αστικούς ρυθμούς. Ωστόσο αυτό βοηθά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ η μακρύτερη από πριν 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι. Στα θετικά στοιχεία του 1.5 Blue dCi ανήκουν η αρκετά καλή ποιότητα λειτουργία του με λιγοστούς κραδασμούς και θόρυβο, καθώς και η χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
+ Κινητήρας, σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση
– Ελαφρύ τιμόνι, κοντές πρώτες ταχύτητες για χρήση δρόμου