Τι θέλει ένας αγοραστής εν έτει 2021; Ένα αυτοκίνητο το οποίο θα κινείται με άνεση από τον αποδοτικό του κινητήρα, δεν θα «καίει» υπερβολικά ώστε να μην χρειαστεί να γίνει κολλητός με τον βενζινά, αλλά θα είναι και SUV. Ξέρετε για να μπορεί να πάει και σε εκείνη την παραλία που οι υπόλοιποι θα πρέπει να περπατήσουν μερικά χιλιόμετρα!
Θα αναρωτιέστε τώρα, υπάρχει μοντέλο στην αγορά με αυτές τις αρετές; Κι όμως, είναι το Dacia Duster, στην έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο)! Είμαστε σίγουροι πως οι περισσότεροι έχετε ταυτίσει το υγραέριο με παλαιότερα βενζινοβόρα οχήματα, των οποίων οι κάτοχοι τοποθετούσαν kit υγραερίου για μεγαλύτερη οικονομία. Πλέον όμως αυτοκίνητα «του κουτιού» προσφέρονται ως LPG από το εργοστάσιο, όπως το Dacia Duster 1.0 TCe 100 PS ECO-G.
To Dacia Duster από την αρχή της καριέρας του έχει κάνει μόνο φίλους, μιας και είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει για το υψηλό value for money που προσφέρει. Το οποίο στην έκδοση LPG απλά το απογειώνει. Τιμολογιακά το Dacia Duster LPG με τον κινητήρα 1.0 TCe των 100 ίππων ξεκινάει από τα 15.680 ευρώ και διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αισθητήρες φωτός, ραδιόφωνο με Bluetooth θύρες USB και AUX. Βέβαια, η πλέον συμφέρουσα εξοπλιστική έκδοση είναι η Sportive που ξεκινάει από τα 16.780 ευρώ και προσφέρει επιπρόσθετα: cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, πίσω αισθητήρες στάθμευσης αλλά και το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με ελληνικούς χάρτες. Τέλος η κορυφαία έκδοση είναι η Prestige που είναι πλήρης και κοστίζει από 17.660 ευρώ!
Η βάση όλων είναι ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης με απόδοση 100 ίππων και 170 Nm ροπής, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς. Προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ., τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση LPG 8,1 λτ./100 χλμ. (6,3 λτ./100 χλμ. βενζίνη) και εκπομπές CO2 142/126 γρ./χλμ. (βενζίνη/LPG). Για να έχετε μια τάξη μεγέθους της οικονομίας που προκύπτει, το Duster LPG για κάθε 100 χλμ. κίνησης, «καίει» μόλις 6,5 ευρώ!
Όπως είναι αντιληπτό το Duster εφοδιάζεται με δυο δεξαμενές καυσίμου, μια για τη βενζίνη χωρητικότητας 50 λίτρων και μια υγραερίου 34 λτ. για το LPG. Αυτή είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας. Κατά αυτόν τον τρόπο δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων, διατηρώντας έτσι την πρακτικότητα σε υψηλό επίπεδο. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα. Σαφώς και υπάρχει κι ο σχετικός δείκτης που δείχνει την πληρότητα του υγραερίου στη δεξαμενή του.
Πέρα από τις αρετές του στο δρόμο, το Duster LPG ικανοποιεί και με το εσωτερικό του. Απλό στο σχεδιασμό, αλλά εργονομικό και πρακτικό. Τα σκληρά πλαστικά πείθουν με τη γερή συναρμογή τους, όμως εκεί που δεν θα υπάρξει παράπονο είναι στους χώρους. Οι εμπρός επιβάτες νιώθουν άνετα, όπως και αυτοί στο πίσω μέρος της καμπίνας, όπου απολαμβάνουν αρκετό πλάτος κι αέρα για το κεφάλι και τα πόδια.