Το SUV με LPG για «ξαπλώστρα» και ανεμελιά στα έξοδα

  • Dacia-Duster-LPG-pinakas-organon
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (5)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (7)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (10)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (9)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (20)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (28)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (29)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (22)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (26)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (18)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (15)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (13)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (16)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (14)
  • Dacia Duster ECO-G 100 LPG 2024 (31)
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/Dacia-Duster-LPG-pinakas-organon.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-5.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-7.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-10.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-9.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-20.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-28.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-29.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-22.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-26.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-18.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-15.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-13.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-16.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-14.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/12/Dacia-Duster-ECO-G-100-LPG-2024-31.jpg

Οι διακοπές μπορεί σιγά σιγά να έρχονται προς το τέλος τους για τον περισσότερο κόσμο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να βγούμε από το κλίμα. Ειδικά όταν μιλάμε για το φλέγον ζήτημα των εξόδων, ή την αγορά ενός καινούργιου SUV και των χρημάτων που απαιτεί τόσο η απόκτηση, όσο και η χρήση του. Εδώ έρχεται να δώσει όλες τις λύσεις το πιο «ζεματιστό» μοντέλο στα C-SUV, με μεγάλο προσόν το LPG.

O λόγος φυσικά για το απόλυτο best seller της κατηγορίας, δηλαδή το Dacia Duster 1.0 TCe ECO-G. Καταρχάς, με 20.500 ευρώ δυσκολεύεσαι να βρεις καινούργιο B-SUV. Όχι C-SUV, που είναι το Duster, και με το ζόρι εντοπίζεις καλά μεταχειρισμένα σε αυτή την κατηγορία μεγέθους/τιμής. Αυτά για το καθαρά τιμολογιακό. Βάζοντας και τα 1.400 χλμ. αυτονομίας που ανακοινώνει η Dacia για το Eco-G, τότε πραγματικά έχουμε μια μοναδική πρόταση αγοράς. O εξοπλισμός περιλαμβάνει τα απαραίτητα, όπως 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό και αισθητήρα φώτων. Με επιπλέον 2.000 ευρώ διατίθεται το σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένο Duster στη δεύτερη έκδοση expression, η οποία θα ικανοποιήσει σαφώς περισσότερες απαιτήσεις, αλλά και πάλι σε τιμή (από 22.500 ευρώ) που βρίσκεται στα επίπεδα ή και χαμηλότερα από πολλά μικρών SUV.

Πολύ σημαντικό είναι ότι το Duster μαζί και το κιτ LPG που εγκαθίσταται από το εργοστάσιο καλύπτονται με εγγύηση 5 ετών, συν 3 χρόνια οδική βοήθεια. Πέρα από την προσιτή τιμή και την «αβάντα» του υγραερίου, στα πλεονεκτήματα του γαλλο-ρουμανικού μοντέλου περιλαμβάνονται τόσο η εμφάνιση όσο και η ευρυχωρία. Σε αυτό βοηθά το μακρύ μεταξόνιο των 2.657 χλστ. (μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.656 χλστ.), όπως και ο μπόλικος ωφέλιμος αέρας για το κεφάλι και το διαθέσιμο πλάτος. Πέντε άτομα κανονικής σωματικής διάπλασης θα βολευτούν χωρίς να νιώσουν άβολα, με κάθε ένα να έχει αρκετή άπλα τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους). Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτμπαγκάζ των 478 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου είναι εγκατεστημένο το ρεζερβουάρ των 51 λίτρων του LPG (συν 50 λίτρα για την αμόλυβδη).

Tο Duster ECO-G εφοδιάζεται με το γνωστό 1.000άρι τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, που με το LPG παράγει 100 ίππους και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Με τη συνδρομή και του ιδανικής κλιμάκωσης κιβωτίου των 6 ταχυτήτων τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές, αφού ακόμα και με 3η ταχύτητα ανεβαίνει εύκολα ανηφόρες, ενώ στην πόλη βοηθά στην αποφυγή συχνών κατεβασμάτων ταχυτήτων. Στην εθνική κρατά εύκολα 130 χλμ./ώρα χωρίς βαβούρα (γύρω στις 3.000 σ.α.λ.), ενώ φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. Με τη βενζίνη η απόδοση μειώνεται στα 90 άλογα και τα 160 Nm, ωστόσο η διαφορά στο τράβηγμα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας είναι ανεπαίσθητα.

Εκεί που υπάρχει σημαντική διαφορά, είναι στο κόστος επί πρατηρίου. Με το LPG η μέση κατανάλωση στη δοκιμή έφτασε τα 9,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ με τη βενζίνη δεν ξεπέρασε τα 8,2 λίτρα/100 χλμ. Όμως με μέση τιμή LPG 0,928 ευρώ/λίτρο και 95άρας βενζίνης στα 1,746 ευρώ/λτ., το κόστος ανέρχεται σε 8,9 ευρώ και 14,31 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Συνεπώς στα 1.000 χιλιόμετρα ο οδηγός εξοικονομεί κοντά στα 50 ευρώ. Ανεξαρτήτως καυσίμου, το νέο Dacia Duster ECO-G 100 εξασφαλίζει ζηλευτή σταθερότητα στο δυναμικό στυλ οδήγησης και πολύ καλή άνεση. Παράλληλα είναι κατάλληλο και για κίνηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, χάρη και στα 209 χλστ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.

Get it on Google Play Download on the App Store