Η πολυτέλεια σε όλους αρέσει, όπως άλλωστε ισχύει και για τα SUV. Όταν αυτά συνδυάζονται, πρόκειται για το τέλειο ταίριασμα που επιθυμούν οι περισσότεροι, όταν αναζητούν το καινούργιο τους αυτοκίνητο. Αν στην εξίσωση μπει και η λέξη «ηλεκτρικό», τότε έχουμε να κάνουμε με νέα δεδομένα, που αποτελούν ήδη το παρόν, αλλά και το μέλλον της αυτοκίνησης.
Οι προτάσεις αμιγώς ηλεκτρικών SUV συνεχώς πληθαίνουν και στην Ελληνική αγορά, όπως άλλωστε ισχύει για τα EV αυτοκίνητα γενικότερα. Ποιο είναι όμως το 100% ηλεκτρικό premium SUV με τη χαμηλότερη τιμή στη χώρα μας, το οποίο κοστίζει στα ίδια περίπου λεφτά ή και λιγότερα ένα αντίστοιχης ισχύος με κινητήρα βενζίνης;
Η απάντηση έρχεται από τη δημοφιλή και πολύ αγαπητή στο κοινό μάρκα από τη Σουηδία, τη Volvo και συγκεκριμένα το XC40 Recharge P6. Η τιμή του ξεκινά από τις 46.252 ευρώ (χωρίς καμία επιδότηση), ή 37.300 ευρώ προ φόρων, που σημαίνει ότι ο φόρος είναι μηδενικός για χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα, είναι και διαθέσιμο online, οπότε ο ενδιαφερόμενος είναι σε θέση να το εξατομικεύσει και στη συνέχεια να μελετήσει τις online προσφορές της Volvo, προκειμένου να καταλήξει σε αυτές που τον ενδιαφέρουν περισσότερο.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Core, ενσωματώνει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη αφής 9 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός – πίσω, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών κ.λπ.
Το XC40 Recharge P6 εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, με απόδοση 231 ίππους και 330 Nm ροπής. Ισχύς που είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το SUV των 2 τόνων βάρους, με επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση το XC40 επιταχύνει γοργά, γραμμικά και φυσικά αθόρυβα. Επιπλέον, μέσω του One Pedal Drive, το αυτοκίνητο επιβραδύνει και μπορεί να ακινητοποιηθεί όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, εξυπηρετώντας πολύ στις αστικές μετακινήσεις. Χώρια που δεν φθείρονται τα τακάκια και τα δισκόφρενα. Συν του ότι είναι πάρα πολύ άνετο στο δρόμο, με πολύ καλό πάτημα και με στιβαρή αίσθηση σε κάθε διαδρομή.
Το XC40 Recharge P6 διαθέτει μπαταρία 69 kWh (67 kWh χρησιμοποιήσιμες). Η μέση ρεαλιστική κατανάλωση βρίσκεται κοντά στις 19,6 kWh/100 χλμ. (18,5-19,7 ανακοινώνει η Volvo), που σημαίνει ότι η μεικτή αυτονομία κυμαίνεται στα 350 χιλιόμετρα. Για τη φόρτιση σε μια τριφασική πρίζα 16A απαιτούνται 7 ώρες, σε DC 50 kW αρκούν 56 λεπτά και σε DC 150 kW ο χρόνος πέφτει στα μόλις 28 λεπτά. Στην πραγματικότητα οι χρόνοι είναι μικρότεροι, αφού κανείς οδηγός δεν θα αφήσει την μπαταρία να πέσει στο 0%.
Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό XC40 διαφέρει από τα υπόλοιπα στο εμπρός κυρίως μέρος, όπου φιλοξενείται η κλειστού τύπου μάσκα. Το εσωτερικό δεν διαφοροποιείται και ξεχωρίζει αμέσως για την υψηλή ποιότητα κατασκευής, με μαλακά υλικά σε πολλές επιφάνειες, γεροδεμένη συναρμογή και πολυτελές φινίρισμα. Κάτι που δεν φαίνεται αλλά διευκολύνει πολύ, είναι αισθητήρας βάρους στο κάθισμα του οδηγού. Όταν αυτός κάθεται στη θέση του, αμέσως ενεργοποιούνται όλες οι λειτουργίες και έτσι δεν χρειάζεται να ψάχνει κουμπί εκκίνησης ή κλειδιά. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες, όπως και το ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ των 419 λίτρων, συν 31 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την αποθήκευση των καλωδίων.