Η πλειοψηφία των SUV που διατίθενται και αγοράζονται είναι δικίνητα, γιατί έχουν χαμηλότερες τιμές, ενώ πολύς κόσμος έχει τη λανθασμένη άποψη ότι η 4κίνηση είναι απαραίτητη μόνο για όσους κάνουν off roading. Ένα ολοκαίνουργιο SUV έρχεται για ακόμα μία φορά να ανατρέψει δεδομένα, όχι μόνο γιατί διατίθεται στη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας του, αλλά και γιατί εντυπωσιάζει με την έντονα μυώδη εμφάνισή του, συν του ότι παρέχει πολλές ανέσεις και είναι σημαντικά αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη.
Πρόκειται για το νέο Dacia Duster, το οποίο έβαλε γκολ από τα αποδυτήρια με τις ασυναγώνιστες τιμές του. Το αρχικό μοντέλο 1.0 TCe 100 ECO-G (LPG) Essential εκκινεί από τις 19.950 ευρώ και το αμέσως επόμενο και πιο καλά εξοπλισμένο Expression στοιχίζει από 22.390 ευρώ. Όσο δηλαδή πωλούνται κάποια λίγα μικρά SUV. To 4κίνητο νέο Duster συνδυάζεται με το νέο 1.200άρη turbo κινητήρα (TCe 130) και στην έκδοση Expression τιμάται από 26.900 ευρώ. Τιμή που είναι και πάλι συγκρίσιμη με 2κίνητων B-SUV.
Αρχικά το νέο Dacia Duster κλέβει την παράσταση με το πιο «θηριώδες» παρουσιαστικό του εξωτερικά, τη στιβαρότητα που αποπνέει και το περιπετειώδες προφίλ του. Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, οι επενδύσεις στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, το οποίο δεν είναι βαμμένο και προστατεύει καλύτερα από τα χτυπήματα. Παρότι δείχνει πολύ μεγαλύτερο από το προγενέστερο Duster, το νέο έχει παρεμφερείς διαστάσεις, όπως μήκος 4,34 μ., πλάτος 1,81 μ. και ύψος 1,66 μ. Εντελώς νέο και σαφώς πιο σύγχρονο είναι και το εσωτερικό με την κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών. Επίσης, χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, το νέο Duster προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (έως 472 λίτρα).
Στο νέο Dacia Duster το σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης: Auto για αυτόματη κατανομή ισχύος μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, Snow για βελτιστοποίηση της κατευθυντικότητας σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, Mud/Sand για κίνηση σε σαθρά εδάφη, Off-Road για κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος και Eco για μείωση της κατανάλωσης. Επίσης, η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χιλιοστά και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης είναι 31 και 36 μοίρες αντίστοιχα.
Όσον αφορά τον κινητήρα στην έκδοση TCe 130 είναι η πρώτη φορά που η Dacia τον χρησιμοποιεί. Συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V που βοηθά το μοτέρ εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Παράλληλα, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 130 ίππους και τα 230 Nm στις 2.100 σ.α.λ. προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ., μεικτή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και CO2 135 γρ./χλμ.
Την πληρότητα του νέο Dacia Duster 1.2 TCe 130 Expression 4×4 των 26.990 ευρώ ενισχύει και ο φουλ στάνταρ εξοπλισμός. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, αισθητήρα βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πολλά ακόμη.