Τα SUV συνεχώς αυξάνονται σε αριθμό μοντέλων και πωλήσεις, ωστόσο οι επιλογές με κινητήρες πετρελαίου μειώνονται από τους κατασκευαστές, παρά το γεγονός ότι το αγοραστικό κοινό θέλει ντίζελ SUV. Όταν μάλιστα συνοδεύεται με τετρακίνηση και διατίθεται σε μια χαμηλή τιμή, τότε το όλο σύνολο γίνεται ακαταμάχητο.
Μια τέτοια περίπτωση είναι το ανανεωμένο σε πολλά σημεία και εξαιρετικά δημοφιλές Dacia Duster. Οι αλλαγές που φέρει αφορούν την αναβάθμιση του σχεδιασμού, της τεχνολογίας και των κινητήρων, μεταξύ των οποίων μόνο ο 1.5 Blue dCi μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση. Το αποδοτικό και με χαμηλή κατανάλωση μηχανικό αυτό σύνολο έχει ισχύ 114 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 138 γρ./χλμ.
Οι επιλογές της κίνησης στους 2 ή στους 4 τροχούς γίνονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη, που βρίσκεται στην κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα. Περιλαμβάνει τις λειτουργίες 2WD, Auto και Lock. Οι εκτός δρόμου ικανότητες ενισχύονται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 214 χλστ., τη γωνία εισόδου των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών.
Πρόσθετα οι εκδόσεις Sportive και Prestige, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με το σύστημα infotainment Media Display ή το Media Nav αντίστοιχα, περιλαμβάνουν επίσης και το 4×4 Monitor που εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών στην κεντρική οθόνη του ταμπλό:
- Πλευρικό κλισιόμετρο: που εμφανίζει τη γωνία κλίσης δεξιά-αριστερά και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος.
- Διαμήκης κλίση: λαμβάνει τα δεδομένα από το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και το αντίστοιχο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) ενημερώνοντας τον οδηγό για την κλίση του δρόμου.
- Πυξίδα: διαθέσιμη ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο, βοηθά τον οδηγό στο προσανατολισμό του.
- Υψόμετρο: το υψόμετρο απεικονίζεται σε μία πλευρά της οθόνης, ενώ στην άλλη πλευρά εμφανίζονται τα στοιχεία ανάβασης-κατάβασης.
Μετά από μία διαδρομή εκτός δρόμου, το 4×4 Monitor εμφανίζει τη σύνοψη των δεδομένων που καταγράφηκαν στην συγκεκριμένη πορεία.
Από πλευράς τιμών, το ανανεωμένο Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ξεκινά από τις 21.710 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambiance, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτεινότητας. Η δεύτερη και πολύ πιο πλούσια έκδοση Sportive κοστίζει από 23.570 ευρώ και περιλαμβάνει ακόμα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πιο πολλά διακοσμητικά. Το κορυφαίο στην γκάμα Prestige πωλείται από 24.650 ευρώ και έχει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, τέσσερις κάμερες θέασης, σύστημα Blind Spot Warning, πλοήγηση, υποβραχιόνιο εμπρός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό.
Εκτός από τις εξωτερικές αλλαγές, το ανανεωμένο Duster προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του. Το ευρύχωρο εσωτερικό του για επιβάτες και αποσκευές (411 λτ. το 4×4), διαθέτει νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Προσφέρει επίσης δύο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών.