Τα SUV συνεχίζουν και φέτος να σημειώνουν υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα, όπως φανερώνουν τα στοιχεία των πωλήσεων. Το πρώτο 4μηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των SUV έφτασε το εντυπωσιακό 45,17% με 15.194 συνολικά ταξινομήσεις. Από τις κατηγορίες των SUV πρώτη είναι αυτή των μικρομεσαίων SUV (C-SUV) με μερίδιο 20,76% και 6.984 ταξινομήσεις. Οι επιλογές που υπάρχουν είναι πάρα πολλές και ξεπερνούν τα 30 μοντέλα, ενώ αν υπολογίσουμε τις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού, τότε είναι εκατοντάδες.
Ανάμεσα σε αυτά διακρίνονται κάποια που προσφέρουν άριστο value for money, ενώ πωλούνται σε προσιτές τιμές ακόμα και με τους πετρελαιοκινητήρες. Μια τέτοια πρόταση είναι το Dacia Duster 1.5 Blue dCi, το οποίο αποτελεί το πιο φθηνότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Συγκεκριμένα στην αρχική έκδοση Sportive πωλείται από 19.400 ευρώ και συνοδεύεται με τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Αισθητήρες φωτός
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Σύστημα πολυμέσων με GPS και ελληνικούς χάρτες
- Cruise control
- Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Πολύ συμφέρουσα είναι και η δεύτερη έκδοση Prestige στην τιμή των 20.330 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει επιπλέον τα εξής: Αυτόματο κλιματισμό, σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, Multiview camera με τέσσερις κάμερες θέασης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, διαφορετικές επενδύσεις και το Pack Look με κάλυμμα καθρεφτών σε χρώμιο, ράγες οροφής σε χρώμιο σατινέ, ποδιά προφυλακτήρα εμπρός – πίσω σε απόχρωση χρωμίου σατινέ και σκούρα φιμέ κρύσταλλα.
Του ταιριάζει γάντι ο ντίζελ
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi είναι ιδανικός για το Duster, αφού του χαρίζει σβέλτες επιδόσεις και κρατά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το βάρους 1.326 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. Μαζί με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, η θεωρητική αυτονομία ξεπερνάει τα 1.000 χλμ. Το Duster 1.5 Blue dCi κρατά με χαρακτηριστική και αθόρυβη άνεση 130 χλμ./ώρα, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Επίσης, εντυπωσιάζει με την μικρή ποσότητα κραδασμών που παράγει, ενώ και υπό πίεση περνάει σαφώς λιγότερο θόρυβο από όσο περιμένεις στο εσωτερικό.
Η ανάρτηση διαθέτει ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να το αντιλαμβάνονται. Με το πολύ ελαφρύ τιμόνι υπό γωνία, το Duster θα πάρει λογικές κλίσεις, πάντα ελεγχόμενα και με την υποστροφή σε πρώτο πλάνο όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Η καμπίνα των επιβατών του Duster διακρίνεται για την απλότητα στον σχεδιασμό και χαρακτηρίζεται από τις ευθείες γραμμές, την πολύ καλή εργονομία, την αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και την στιβαρή συναρμογή τους. Στα πολύ βασικά θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες, με αυτούς στο πίσω κάθισμα να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια. Το πορτμπαγκάζ των 445 λίτρων είναι άνω του μέσου όρου, με το χώρο φόρτωσης να διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.