Σήμερα με το ποσό των 20.000 ευρώ μπορεί να επιλέξει κανείς μεταξύ κάποιων μικρών χάτσμπακ ή ελαχίστων B-SUV. Αν θελήσει μικρομεσαίο SUV για μεγαλύτερο αμάξωμα και πιο άνετους χώρους, τότε θα πρέπει να βάλει αρκετά πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τη λύση σε αυτή την περίπτωση δίνει ξανά η Dacia με το νέο Duster, το οποίο ήρθε σαν «από μηχανής θεός» στη δημοφιλέστερη κατηγορία των SUV για να δώσει πολλά για τα λεφτά που διατίθεται.
Συγκεκριμένα με τιμή που ξεκινά από μόνο 19.950 ευρώ, εκτός από το ότι είναι το πιο μεγάλο SUV σε αυτά τα χρήματα και το οικονομικότερο -με τεράστια διαφορά- C-SUV, διαθέτει και ένα ακόμα άσσο στο μανίκι του. Τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), όπου με το υγραέριο εξασφαλίζει τεράστιο κέρδος στην τσέπη του οδηγού. Σχετικά με την προαναφερθείσα τιμή αφορά την εισαγωγική έκδοση 1.0 TCe 100 ECO-G Essential. Στον εξοπλισμό του ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ψηφιακό ραδιόφωνο και αισθητήρας φώτων. Ουσιαστικά θα καλύψει όσους θέλουν ένα μικρομεσαίο SUV με εντυπωσιακό σχεδιασμό στα λιγότερα δυνατά χρήματα.
Αυτοί που επιθυμούν περισσότερα στοιχεία στον εξοπλισμό για να μην τους λείψει τίποτα, τότε το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Expression θα ικανοποιήσει άπαντες. Η τιμή των 22.390 ευρώ είναι και πάλι «αχτύπητη» για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Επιπλέον του Essential διαθέτει infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, υποβραχιόνιο εμπρός, αισθητήρας βροχής και διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό.
Το νέο Dacia Duster με τον σαφώς πιο δυναμικό και «σκληροτράχηλο» σχεδιασμό εξωτερικά και το πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό, δείχνει σίγουρα πολύ πιο ακριβό. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B έχει μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ., μεταξόνιο 2.657 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 209 χλστ. Στα θετικά του γνωρίσματα που θα εκτιμηθούν δεόντως από όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες είναι η ευρυχωρία του εσωτερικού και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 453 λίτρων.
Σημείο αναφοράς που ενισχύει περεταίρω το άριστο value for money που προσφέρει το νέο Dacia Duster, είναι ο ECO-G κινητήρας. Πρόκειται για το γνωστό 1.000άρι turbo 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο με την ισχύ των 100 ίππων και 170 Nm (με LPG), ή 90 ίππων και 160 Nm με την επιλογή της βενζίνης. Το μηχανικό αυτό σύνολο επιταχύνει με το υγραέριο το βάρους 1.276 κιλών Duster στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ., εκπέμπει 126 γρ./χλμ. και καίει 8,1 λτ./100 χλμ. (6,5 ευρώ/100 χλμ. με τιμή υγραερίου στα 0,8 ευρώ/λτ.). Το υγραέριο αποθηκεύεται σε μια μεγάλη δεξαμενή 51 λίτρων, ενώ για τη βενζίνη το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 50 λίτρων.