Με τις τιμές των αυτοκινήτων συνεχώς να «σκαρφαλώνουν», θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν ακόμα καλύτερη έρευνα αγοράς, όπως επίσης να μη χρονοτριβούν και να αρπάζουν τις όποιες ευκαιρίες υπάρχουν. Όπως συμβαίνει με τα δύο μικρομεσαία SUV που επιλέξαμε από τα πολλά διαθέσιμα, τα οποία προσφέρουν άριστο value for money. Πρόκειται για τα C-SUV που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές, χωρίς όμως ελλείψεις στον εξοπλισμό, με αρκετούς χώρους για μια οικογένεια και με άλλα προσόντα.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG
To Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) είναι ο ορισμός του value for money SUV, καθότι έχει τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία του, συν του ότι παρέχει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου με τη χρήση του LPG. To Duster κερδίζει βαθμούς και από τη μυώδη εξωτερική του εμφάνιση, ενώ εδώ και λίγο καιρό διατίθεται το ανανεωμένο με τα νέα σήματα και μάσκα. Μικροαλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό του, όπου βασικό πλεονέκτημα παραμένουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές (478 λίτρα). Όσον αφορά την ποιότητα, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν περισσότερο με τη γεροδεμένη τους συναρμογή, παρά για την υφή και όψη τους.
Ο 1.0 TCe κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής (με LPG) έχει την απαιτούμενη δύναμη για να κινήσει το αμάξωμα των 1.258 κιλών. Το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Στην πόλη κινείται με μια ταχύτητα παραπάνω, ενώ στο ταξίδι με 130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ. (με 6η), βρίσκεται στη ροπή του. Η μεικτή κατανάλωση με υγραέριο βρίσκεται στα 9,6 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση τιμή LPG στα 0,844 €/λτ., το κόστος είναι μόλις 8 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Το υγραέριο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 33,6 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων.
Ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του Dacia Duster αποτελεί η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως να αφήνουν το ψηλό SUV να εμφανίζει τάσεις πλεύσης. Στις ευθείες πατάει με σιγουριά, όπως επίσης και στις στροφές όπου οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμά του είναι πολύ λογικές και η πρόσφυση αρκετή. Πρόσθετα, τα 217 χιλιοστά από το έδαφος, του επιτρέπουν να πατάει εύκολα και στο χώμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600-5.000 |
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000-3.500 |
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400-4.900 |
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200-3.750 |
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) | 13,8/15,1 |
Τελ. ταχ. LPG/B (χλμ./ώρα) | 168/166 |
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) | 9,6/7,8 |
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) | 126/142 |
*Δοκιμής |
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από 22.580 ευρώ.
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 129 hp
Άριστη σχέση τιμής – αξίας στα μικρομεσαία SUV προσφέρει και το Suzuki S-Cross, το οποίο στην αρχική έκδοση 1.4 GL Hybrid 48V 129 hp κοστίζει από 22.880 ευρώ. Τιμή που σε πολλές περιπτώσεις είναι αντίστοιχη με μικρών χάτσμπακ αυτοκινήτων και πολύ πιο χαμηλή από μικρομεσαίων χάτσμπακ. Συν του ότι εξοπλίζεται με όλα τα στοιχεία ασφαλείας, ανέσεων και διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Από πλευράς κατασκευής η συναρμογή είναι πολύ προσεγμένη στο εσωτερικό και τα υλικά πείθουν ότι θα αντέξουν με την πάροδο του χρόνου και της χρήσης. Στο σημαντικό τομέα των χώρων, το ιαπωνικό SUV θα βολέψει χωρίς παραχωρήσεις μια οικογένεια, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 430 λίτρα.
O 4κύλινδρος 1.400άρης turbo κινητήρας με τους 129 ίππους και τα 235 Nm ροπής συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, για επιπλέον παροχή 14 ίππων και 53 Nm ροπής. Έτσι βελτιώνεται το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και εξαλείφονται τα όποια πιθανά κενά απόδοσης, συν του ότι το μοτέρ είναι πολύ γραμμικό στην απόδοση της ισχύος του. Επίσης, το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα), συν χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 7,1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Το Suzuki S-Cross είναι σε θέση να καλύψει με το παραπάνω και όσους δίνουν έμφαση στην άνεση κατά την οδήγηση. Οι αναρτήσεις του κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες, αφού οι όποιες ανωμαλίες των δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές έχει λίγες κλίσεις και η πρόσφυση των ελαστικών σπάνια θα νικηθεί από την ισχύ του μοτέρ. Εκτός δρόμου, τα 175 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν καλό «αέρα» από τις πέτρες, όμως οι υπερβολές θα πρέπει να αποφεύγονται.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.373 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 120 |
*Δοκιμής |
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Προβολείς LED • Infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Adaptive cruise control • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή από 22.880 ευρώ.