Για να αγοράσει κανείς ένα νέο μικρομεσαίο SUV με διαστάσεις και χώρους ανωτέρων επιπέδων, θα πρέπει να έχει διαθέσιμα ή να χρεωθεί αρκετές χιλιάδες ευρώ, από περίπου 30.000 ευρώ και άνω. Διαφορετικά θα κοιτάξει απευθείας στο απόλυτο value for money C-SUV που δεν είναι άλλο από το πληθωρικό σε ανέσεις και «εκτόπισμα», αλλά φειδωλό σε κόστος απόκτησης, νέο Dacia Bigster.

Η τιμή των 23.800 ευρώ μοιάζει απίστευτη για ολοκαίνουργιο SUV με μήκος που αγγίζει τα 4,6 μέτρα, χώρους για να φιλοξενούνται μέχρι και παίκτες του μπάσκετ, πορτ μπαγκάζ για… μετακομίσεις, φουλ στάνταρ εξοπλισμό και ήπια υβριδικό κινητήρα 140 ίππων. Επίσης, η απόκτησή του γίνεται πιο εύκολη και μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος τύπου Balloon. Ενδεικτικά το Dacia Bigster essential mild hybrid 140 των 23.800 ευρώ μπορεί να αποκτηθεί με 199 ευρώ το μήνα, για ποσό δανείου 14.436 ευρώ, με σταθερό επιτόκιο 7,5%, διάρκεια 48 μήνες και τελευταία μεγάλη δόση 8.568 ευρώ. Η δόση δύναται να μεταβάλλεται ανάλογα με την προκαταβολή, διάρκεια, επιτόκιο.
Βασικός εξοπλισμός Dacia Bigster: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων, air condition, και 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 215/65. Εγγύηση: 5 έτη ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5ετής οδική βοήθεια.
Άπλα χώρων για τα πάντα
Το νέο Dacia Bigster είναι εμφανώς μακρύτερο από το μικρότερο αδελφάκι του το Duster στο οποίο βασίζεται, γεγονός που έχει ανάλογο αντίκτυπο σε χώρους. Το Bigster έχει μήκος 4.570 χλστ. (4.343 χλστ. το Duster), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.662 χλστ. (1.712 χλστ. με τις μπάρες οροφής) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. (2.657 χλστ. το Duster). Το εκτεταμένο μεταξόνιο συμβάλλει στον πολύ αέρα για τα γόνατα που απολαμβάνουν οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα, αφού και ψηλοί δεν θα νιώσουν περιορισμένοι. Επίσης, το μακρύτερος πίσω πρόβολος των 1.014 χλστ. (828 χλστ. στο Duster) έχει μεγαλώσει ακόμα πιο πολύ το χώρο αποσκευών, φτάνοντας το εντυπωσιακό νούμερο των 702 λίτρων (κάτω από την εταζέρα) ή έως τα 2.002 λίτρα (!) έως την οροφή και με πεσμένες τις πίσω πλάτες (478/1.623 λτ. το Duster).

Επαρκέστατος ο κινητήρας – άνετο στο δρόμο
Στην αρχική του έκδοση, το νέο Dacia Bigster των 23.800 ευρώ διατίθενται με ένα νέο 1.2000άρη turbo τρικύλινδρο κινητήρα κύκλου Miller (για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση), με ενσωματωμένο 48V Hybrid σύστημα, το οποίο τροφοδοτεί με ρεύμα η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh. Ο βενζινοκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αφού το αυτόματο είναι προνόμιο του full hybrid 155. Στην πράξη το 1.2 MHEV 140 εμφανίζει γεμάτο τράβηγμα, ραφιναρισμένη λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή δονήσεις και με πολύ αξιόλογες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.). Το αποδοτικό μηχανικό αυτό σύνολο εκπέμπει 122 γρ./χλμ. CO2 που σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά, ενώ καταναλώνει σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 7,6 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση το νέο Dacia Bigster παρουσιάζεται ισορροπημένο, καθώς πετυχαίνει ένα κατάλληλο ταίριασμα μεταξύ άνεσης και κρατήματος στο δρόμο. Κάνει ξεκούραστα ταξίδια και παρά το γεγονός ότι είναι εστιασμένο πιο πολύ προς την άνεση, όταν πιεστεί σε διαδρομές με στροφές θα αρχίσει να γλιστρά ομαλά και προοδευτικά με το εμπρός μέρος (εφόσον το παρακάνει ο οδηγός), ενώ το πίσω μέρος του μένει πεισματικά στη θέση του. Μάλλον απίθανο να έρθει σε τέτοιες συνθήκες ένα οικογενειακό SUV όπως το Duster, αλλά ακόμα κι έτσι δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του.






















































