Το νέο Dacia Duster θα βρίσκεται σε λίγες μέρες στις Εκθέσεις της μάρκας, ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τις τιμές του νέου και πλήρως αναβαθμισμένου μικρομεσαίου της SUV. Θα περίμενε κανείς ότι με τα νέα δεδομένα τιμών και εξοπλισμών και λόγω των μεγάλων αλλαγών του μοντέλου θα ακρίβυνε πολύ, χάνοντας ένα βασικό του πλεονέκτημα. Βλέποντάς το κανείς, υπολογίζει τουλάχιστον μια τιμή εκκίνησης γύρω στις 25.000 ευρώ.
Και όμως, η Dacia έκανε ξανά το θαύμα της και ανατρέπει δεδομένα, όχι μόνο στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV όπου ανήκει το νέο Duster, αλλά και στην «τάξη» των πιο δημοφιλών μικρών SUV. Με τιμή από 19.950 ευρώ που ξεκινά η εισαγωγική έκδοση 1.0 TCe 100 ECO-G Essential, είναι το απόλυτο value for money SUV. Εκτός άλλων έχει και το πλεονέκτημα του κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), με το πάμφθηνο υγραέριο (0,8 ευρώ το λίτρο μέση τιμή) να γλιτώνει πολλά ευρώ από τον οδηγό του.
Από το βασικό του εξοπλισμό απουσιάζουν κάποια απαιτούμενα σύγχρονα καλούδια, όπως το infotainment με οθόνη αφής. Το νέο Duster 1.0 100 ECO-G Essential διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, , air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ψηφιακό ραδιόφωνο και αισθητήρα φώτων. Εξαιρετικά συμφέρον είναι στο επίπεδο Expression γιατί η τιμή του παραμένει εξαιρετικά χαμηλή (από 22.390 ευρώ), ενώ επιπλέον εξοπλίζεται με οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, υποβραχιόνιο εμπρός, διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό και αισθητήρας βροχής.
Χαμηλή είναι η τιμή του νέου Dacia Duster και με το νέο κινητήρα 1.2 TCe 130, αφού το Expression στοιχίζει από μόνο 23.990 ευρώ. Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το κινητήριο σύνολο, που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και μια ηλεκτρογεννήτρια με μπαταρία 48V, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Οι 130 ίπποι και τα 230 Nm εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και CO2 123 γρ./χλμ.
Βασιλιάς της οικονομίας είναι το μοτέρ ECO-G 100 με τον 1.000άρη turbo των 100 ίππων και 170 Nm (με LPG), ή 90 PS και 160 Nm με τη βενζίνη. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2/14 δλ., εκπέμπει 126/147 γρ./χλμ. και καίει 8,1/6,5 λτ./100 χλμ. Τα 8,1 λτ./100 χλμ. LPG με τιμή υγραερίου στα 0,8 ευρώ/λτ. ισοδυναμούν με μόνο 6,5 ευρώ/100 χλμ., δηλαδή «τσάμπα» καύσιμο. Για το υγραέριο υπάρχει μια μεγάλη δεξαμενή 51 λίτρων, ενώ η βενζίνη αποθηκεύεται στο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων.
Παράλληλα το νέο Dacia Duster κεντρίζει αμέσως το ενδιαφέρον με τη μυώδη και σκληροτράχηλη εμφάνισή του εξωτερικά, όπως και με το πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό του. Πρόσθετα, η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό – ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Όσο για τις αποσκευές, τα 453 λίτρα είναι αρκετά για το αμάξωμα των 4.343 χλστ. μήκους, 1.813 χλστ. πλάτους, 1.661 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.657 χλστ.