Η Dacia έχει βελτιώσει σημαντικά τα μοντέλα της τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σε συνδυασμό με τις οικονομικές τους τιμές τα καθιστά ως επιλογές με άριστο value for money. Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της, το οποίο παράλληλα είναι πρώτο σε πωλήσεις στα μικρομεσαία SUV στην Ευρώπη, είναι το Duster. Επίσης και στην Ελλάδα διαγράφει λαμπρή εμπορική καριέρα, καθώς το πρώτο 7μηνο του 2022 έχει βρεθεί στη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων.
Οι τιμές του ξεκινούν από 18.890 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.0 TCe 100 LPG Ambiance, ενώ το σημαντικά καλύτερα εξοπλισμένο Sportive εκκινεί από τις 20.130 ευρώ. Οι πιο «ψαγμένοι» και απαιτητικοί που θέλουν περισσότερη δύναμη συνδυασμένη με χαμηλή κατανάλωση και τετρακίνηση, θα προσανατολιστούν στο 1.5 Blue dCi 4×4. Το βασικό μοντέλο Ambiance εκκινεί από τις 24.750 ευρώ, αποτελώντας με διαφορά το φθηνότερο C-SUV 4×4 diesel της αγοράς. Στον εξοπλισμό του υπάρχουν τα πλέον απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αισθητήρες φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι.
Το Sportive 1.5 Blue dCi 4×4 με τιμή από 26.620 ευρώ παραμένει το πιο οικονομικό στην κατηγορία του και ενσωματώνει επιπλέον τα εξής: Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, cruise control, επιπλέον επενδύσεις και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Το ντίζελ 4κίνητο Duster κινεί ο γνωστός και αποδοτικός 1.500άρης 4κύλινδρος και 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας, ισχύος 114 ίππων και 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Η ροπή είναι παρούσα από τις χαμηλές στροφές και προσφέρει δυνατό τράβηγμα, συν επάρκεια ισχύος όποτε ζητηθεί από το δεξί σου πόδι. Επιπλέον, το μοτέρ δεν μεταφέρει στο εσωτερικό ενοχλητικούς κραδασμούς και συνδυάζεται κατάλληλα με το πάρα πολύ κοντό 6άρι κιβώτιο. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Dacia, το αυτοκίνητο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι μεταξύ 139-147 γρ./χλμ., ενώ η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.
Το Duster 1.5 Blue dCi 4×4 προσφέρει αρκετή άνεση στους επιβάτες του μέσω των ανεξάρτητων αναρτήσεων. Το σετάρισμα είναι ιδανικό για τους ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να το αντιλαμβάνονται συχνά. Στις στροφές κρατάει πολύ καλά τη θέση του, ωστόσο το τιμόνι μεταφέρει τεχνητή αίσθηση και είναι παράλληλα λίγο αργό. Εκτός δρόμου, το κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, η απόσταση των 214 χλστ. από το έδαφος και η ικανή τετρακίνηση, κάνουν «θαύματα». Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν απαιτείται καν το «κλείδωμα» της τετρακίνησης, όπως και η βοήθεια του hill descent.
Στα θετικά γνωρίσματα του Duster (ανεξαρτήτως έκδοσης), ανήκουν ακόμα η μυώδης εξωτερική του εμφάνιση και η ευρυχωρία που παρέχει. Στο εσωτερικό του θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις έως 5 άτομα, αφού υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια. Το πορτ μπαγκάζ παρόλο που χάνει 64 λίτρα σε σχέση με το 2κίνητο, διαθέτει 414 λίτρα, που οποία είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μιας οικογένειας ή παρέας.