Εξίσωση για δυνατούς λύτες έχει γίνει για αρκετούς η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου και ειδικά ενός οικογενειακού, γιατί θα πρέπει να εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες, αλλά δίχως να στοιχίζει ένα πακτωλό χρημάτων. Όσο για το τελευταίο ζητούμενο χρειάζεται αρκετή έρευνα, μιας και οι τιμές έχουν πάρει τα πάνω τους σε μερικά μοντέλα.
Λύση σε αυτά και πολλά ακόμα, δίνει το Dacia Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 hp LPG. Πρόκειται για το πιο οικονομικό σε τιμή μικρομεσαίο SUV της αγοράς, το οποίο παράλληλα στην πιο πλούσια έκδοσή του, την Prestige κοστίζει μόνο 21.690 ευρώ. Η βασική Ambiance εκκινεί από τις 19.490 ευρώ με κάποιες ελλείψεις, η μεσαία Sportive στις 20.730 ευρώ είναι σαφώς καλύτερη σε εξοπλισμό, όμως από την Prestige δεν λείπει τίποτα και συμφέρει καλύτερα.
Πιο αναλυτικά, το Duster 1.0 TCe 100 hp LPG Prestige διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα ελέγχου των τυφλών γωνιών
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών με Ελληνική χαρτογράφηση
- Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
- Εξωτερικές επενδύσεις σε σατινέ χρώμιο
Το Dacia Duster κερδίζει τις εντυπώσεις και με το σκληροτράχηλης εμφάνισης αμάξωμά του, χάρη στα προστατευτικά τμήματα που τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών. Παράλληλα, χωρίς να είναι πολύ μεγάλο σε διαστάσεις (μήκος 4.341 χλστ., πλάτος 1.804 χλστ., ύψος 1.693 χλστ. και μεταξόνιο 2.673 χλστ.), παρέχει ευρυχωρία σε όλους. Τέσσερα ή και πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν άνετα στο εσωτερικό του, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών 478 λίτρων. Ταυτόχρονα όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, γιατί κάθονται ψηλά και οι γυάλινες επιφάνειες είναι πολλές. Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί για τον οικονομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τον σχεδιασμό και το διάκοσμο να είναι ευχάριστοι.
Μεγάλο αβαντάζ του Duster 1.0 TCe 100 hp LPG, είναι το χαμηλό κόστος σε καύσιμο. Με τιμή υγραερίου κοντά στο 1 ευρώ/λτ. και κατανάλωση δοκιμής στα 9,6 λτ./100 χλμ., το Duster στοιχίζει λιγότερο από 10 ευρώ/100 χλμ. Ο turbo κινητήρας των 100 ίππων και 170 Nm ροπής (με LPG) είναι γεμάτος από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, δίνοντας την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερη δύναμη. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 168 χλμ./ώρα. Με την επιλογή της βενζίνης φτάνει τους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής, καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες 7,8 λτ./100 χλμ. Νούμερο χαμηλό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως με τιμή βενζίνης στα 2 ευρώ/λτ., το κόστος ανεβαίνει κοντά στα 16 ευρώ/100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, τα δύο ντεπόζιτα των 50 λτ. για τη βενζίνη και των 49 λτ. για το LPG, αυξάνουν σημαντικά την αυτονομία.
Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη, αφορά την πολύ καλή -για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεων. Το Duster έχει «γαλλικό» σετάρισμα, που σημαίνει ότι αμβλύνει με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ το ψηλό του αμάξωμα παραμένει σταθερό σε πιο σβέλτες ταχύτητες. Επιπλέον, πατάει εύκολα εκτός δρόμου και πάει σε σημεία που θα έβρισκε ένα κλασικό χάτσμπακ, μέχρι εκεί που βάζει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης. Με σύστημα 4×4 προσφέρεται μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi 115 hp, σε τιμές που ξεκινούν από 25.410 ευρώ.
Σημείωση: Οι τιμές αφορούν το προ ανανέωσης Duster