Το νέο Dacia Duster ECO-G δρα σαν παυσίπονο για κάθε οδηγό που θέλει να νιώσει ανακούφιση από τον… πόνο της ακρίβειας, καθότι πρόκειται για το πιο προσιτό σε τιμή μικρομεσαίο SUV, ενώ με τη χρήση του υγραερίου το κόστος των μετακινήσεων μειώνεται σημαντικά. Με τιμή που ξεκινά από 19.900 ευρώ και μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,872 ευρώ το λίτρο είναι σωτήριο για κάθε τσέπη.
Στις 19.900 ευρώ διατίθεται το Duster 1.0 ECO-G 100 Essential με τα βασικά στοιχεία στον εξοπλισμό του, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό και αισθητήρα φώτων. Με επιπλέον 2.000 ευρώ διατίθεται το σαφώς πιο πλούσια εξοπλισμένο Duster στη δεύτερη έκδοση Expression, η οποία θα ικανοποιήσει σαφώς περισσότερες απαιτήσεις, αλλά και πάλι σε τιμή (από 21.900 ευρώ) που βρίσκεται στα επίπεδα ή και χαμηλότερα από πολλά μικρών SUV. Επιπλέον του Duster Essential τοποθετούνται infotainment με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πίνακας οργάνων με κεντρική οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, 4 θύρες USB, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρας βροχής, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός υποβραχιόνιο και διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό. Πολύ σημαντικό είναι ότι το Duster μαζί και το κιτ LPG που εγκαθίσταται από το εργοστάσιο καλύπτονται με εγγύηση 5 ετών, συν 3 χρόνια οδική βοήθεια.
Το νέο Dacia Duster με το δυναμικού σχεδιασμού αμάξωμα γεμίζει αμέσως το οπτικό πεδίο και δείχνει μεγαλύτερο από ότι είναι στην πραγματικότητα (μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ. και ύψος 1.656 χλστ.). Οι έντονες ακμές και γωνίες, τα φουσκώματα στα φτερά και το ύψος των 1.656 χλστ., ενισχύουν το εκτός δρόμου παρουσιαστικό του. Αντίστοιχα στο εσωτερικό κυριαρχούν τα γεωμετρικά σχήματα, ενώ τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται για τη γεροδεμένη συναρμογή τους. Στα πλεονεκτήματα του νέου Duster ανήκει και η ευρυχωρία που παρέχει σε όλους τους επιβάτες του. Σε αυτό βοηθά και το μακρύ μεταξόνιο των 2.657 χλστ., όπως και ο μπόλικος ωφέλιμος αέρας για το κεφάλι και το διαθέσιμο πλάτος. Πέντε άτομα κανονικής σωματικής διάπλασης θα βολευτούν χωρίς να νιώσουν άβολα, με κάθε ένα να έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους). Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου είναι εγκατεστημένο το ρεζερβουάρ των 51 λίτρων του LPG (συν 50 λίτρα για τη βενζίνη).
Tο Duster ECO-G εφοδιάζεται με το γνωστό (και από τα Renault) 1.000άρη turbo τρικύλινδρο κινητήρα. Με την επιλογή του LPG μέσω του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 100 ίππων και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Με τη συνδρομή και του ιδανικής κλιμάκωσης κιβωτίου των 6 ταχυτήτων τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές, αφού ακόμα και με 3η ταχύτητα ανεβαίνει εύκολα ανηφόρες, ενώ στην πόλη βοηθά στην αποφυγή συχνών κατεβασμάτων ταχυτήτων. Στο ταξίδι κρατά τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα χωρίς κανένα πρόβλημα και με το στροφόμετρο κοντά στις 3.100 σ.α.λ. Όσον αφορά τις επιδόσεις, με το LPG επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ., ενώ με τη βενζίνη που μειώνεται η απόδοση στα 90 άλογα και 160 Nm απαιτεί 14,0 δλ.
Αναμενόμενα είναι πιο σπιρτόζικο με το LPG, ωστόσο η διαφορά στο τράβηγμα και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας με τη βενζίνη είναι ανεπαίσθητα. Εκεί που υπάρχει σημαντική διαφορά, είναι ως προς το κόστος σε καύσιμο. Με το LPG η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 9,6 λτ./100 χλμ. και με τη βενζίνη 8,2 λτ./100 χλμ. Όμως με μέση τιμή LPG 0,872 ευρώ/λτ. και 95άρας βενζίνης στα 1,741 ευρώ/λτ., το κόστος ανέρχεται σε 8,4 ευρώ και 14,3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Συνεπώς στα 1.000 χιλιόμετρα ο οδηγός εξοικονομεί 59 ευρώ. Ανεξαρτήτως καυσίμου, το νέο Dacia Duster ECO-G 100 εξασφαλίζει ζηλευτή σταθερότητα στο δυναμικό στυλ οδήγησης και πολύ καλή άνεση. Παράλληλα είναι κατάλληλο και για κίνηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, χάρη και στα 209 χλστ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.