Τα SUV αποτελούν μονόδρομο για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών που ψάχνουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, καθώς συγκεντρώνουν πολλά πλεονεκτήματα σε ένα αμάξωμα. Σε σχέση με τα κλασικά 5θυρα χάτσμπακ είναι σημαντικά πιο πρακτικά, αφού οι επιβάτες μπαίνουν και βγαίνουν πιο εύκολα από το εσωτερικό, απολαμβάνουν περισσότερους χώρους και ορατότητα, χάρη στην πιο ψηλή θέση των καθισμάτων. Παράλληλα, πατάνε πιο εύκολα εκτός δρόμου, περνάνε πιο αλώβητα πάνω από τις λακκούβες και διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ είναι και πιο πληθωρικά σε εμφάνιση.
Σίγουρα καλά θα πείτε όλα αυτά, ωστόσο όταν πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV, τότε εύλογα θα σκεφτείτε ότι χρειάζονται πολλά χρήματα για την αγορά του, αλλά και για κόστος σε καύσιμα. Αυτά δεν ισχύουν στην περίπτωση του ανανεωμένου Dacia Duster, το οποίο παρόλη την αναβάθμιση που δέχτηκε συνεχίζει να πωλείται σε ελκυστικές τιμές και να συμφέρει πάρα πολύ στην έκδοση LPG.
Συγκεκριμένα το Duster 1.0 TCe 100 hp LPG Ambiance κοστίζει από 15.990 ευρώ και περιλαμβάνει τα απαραίτητα, όπως: 6 αερόσακους, Hill Assist, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτός. Με 1.190 ευρώ παραπάνω, η δεύτερη έκδοση Sportive είναι σαφώς προτιμότερη, γιατί στην πολύ λογική τιμή των 17.180 ευρώ είναι φουλ εξοπλισμένο και ενσωματώνει επιπλέον σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, cruise control, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης και πιο πολλά διακοσμητικά.
Πρόσθετη αξία δίνει το εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης (επιτρέπει και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο), καθώς μειώνει σημαντικά τα έξοδα κίνησης. Το 1.0 TCe 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο αποδίδει με το LPG 100 ίππους και 170 Nm ροπής (91 PS και 160 Nm με τη βενζίνη), προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα (15,1 δλ. και 166 χλμ./ώρα με τη βενζίνη). Η μεικτή κατανάλωση με το LPG είναι 8,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 126 γρ./χλμ. (6,3 λτ./100 χλμ. και 141 γρ./χλμ. με τη βενζίνη). Με το υγραέριο κοστίζει 8 ευρώ/100 χλμ., ενώ με τη βενζίνη ανεβαίνει στα 11 ευρώ/100 χλμ. (με τιμές LPG 0,996 ευρώ/λτ. και βενζίνη 1,769 ευρώ/λτ.). H επιλογή του LPG γίνεται μέσω διακόπτη και η δεξαμενή του υγραερίου των 49 λίτρων βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και δεν διαταράσσει καθόλου τη χωρητικότητά του ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων.
Εκτός από τις χαμηλές τιμές και το πλεονέκτημα του διπλού καυσίμου, το Duster διακρίνεται και για το ευρύχωρο εσωτερικό του. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν πολύ άνετα τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, με έναν ακόμα να μην κάνει ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Επίσης, μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, που μπορεί εύκολα να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.