Οι εποχές που η βενζίνη ήταν φθηνή ή έστω είχε μια λογική τιμή, ανήκουν στην ιστορία εδώ και κάτι χρόνια. Θα θυμάστε τι σάλος είχε προκληθεί όταν πέρασε το 1€/λτ. ή πόσο καλά όταν φουλάραμε τα ντεπόζιτα με… δραχμές. Τώρα με 2€/λτ. έχει γίνει είδος πολυτελείας και όλος ο κόσμος κοιτάζει με ποιο τρόπο θα κάνει περισσότερη οικονομία.
Βέβαια υπάρχει και η λύση του υγραερίου LPG, με την τιμή του αναπόφευκτα να έχει αυξηθεί, αλλά να παραμένει πολύ χαμηλή. Όσοι έχουν ήδη LPG στο αυτοκίνητό τους βγαίνουν ακόμα πιο κερδισμένοι τώρα, ενώ το ίδιο ισχύει για όσους σκοπεύουν να βάλουν ή να αγοράσουν κάποιο μοντέλο με εργοστασιακό κιτ LPG. Μια πολύ οικονομική πρόταση αγοράς SUV με κινητήρα υγραερίου, είναι το Dacia Duster 1.0 TCe LPG.
Οι τιμές του ξεκινούν από τις 18.590 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambiance, με τον εξής λιτό εξοπλισμό: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αισθητήρες φωτός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτός. Με επιπλέον 1.240 ευρώ (19.830 ευρώ), το Sportive είναι σημαντικά πιο πλήρες. Πρόσθετα διαθέτει infotainment με οθόνη 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.
Καρδιά του Duster LPG αποτελεί ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo. Με το LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και καταναλώνει σε ρεαλιστικές συνθήκες 9,6 λτ./100 χλμ., τα οποία τώρα ισοδυναμούν με 10,7 €/100 χλμ. (με μέση τρέχουσα τιμή LPG 1,119 €/λτ.). Η δεξαμενή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 49 λτ. και είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Βέβαια, υπάρχει και το μεγάλο ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λτ. Όταν ο οδηγός επιλέγει τη βενζίνη μέσω του σχετικού διακόπτη, η ισχύς μειώνεται στους 91 ίππους και τα 160 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 15,1 δλ.). Η κατανάλωση δοκιμής είναι 7,8 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή βενζίνης στα 2,050 €/λτ. το κόστος είναι 16 €/100 χλμ.
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και στο δρόμο το Duster, καθώς οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να είναι «χαλαρές». Στις ευθείες των εθνικών οδών ταξιδεύει ξεκούραστα και πατάει με σιγουριά, όπως επίσης σε στροφές, όπου εκεί οι κλίσεις που εμφανίζει είναι πολύ λογικές και η πρόσφυση μπόλικη. Μόνο το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ σε αίσθηση και όχι ιδιαίτερα άμεσο με τις 3,08 στροφές από άκρη σε άκρη. Εκτός δρόμου τα 217 χλστ. απόσταση από το έδαφος ευνοούν, μέχρι εκεί που θέτει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης.
Η μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου και οι προσιτές τιμές του, είναι μερικά από τα βασικά προτερήματα του Duster LPG. Το μικρομεσαίο SUV των 4.341 χλστ. μήκους διαθέτει άνετους χώρους για να μετακινήσει τέσσερα άτομα, με έναν ακόμα να μη στριμώχνεται. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων είναι μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Όσον αφορά την ποιότητα ικανοποιεί, ενώ πολύ καλή είναι η ορατότητα και η εργονομία.