Μακράν φθηνότερο το Dacia Duster 1.5 diesel

To Dacia Duster αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις αγοράς μικρομεσαίου SUV, ενώ στην κορυφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκονται οι εκδόσεις με τους κινητήρες 1.0 TCe 100 LPG και 1.5 Blue dCi. Και στις δύο περιπτώσεις προσφέρεται στα λιγότερα λεφτά της κατηγορίας, ενώ το ντίζελ προσφέρεται και με τετρακίνηση, φθηνότερα από οποιοδήποτε άλλο 4×4 diesel C-SUV. Παράλληλα ο πετρελαιοκινητήρας του ταιριάζει ιδανικά, αφού έχει δύναμη και πλούσια ροπή, ενώ «καίει» λίγο καύσιμο.

Το Duster 1.5 Blue dCi Expression προσφέρεται έναντι 25.750 ευρώ, δηλαδή στοιχίζει λιγότερα λεφτά ακόμα και από μικρά SUV βενζίνης. Το 4κίνητο ξεκινά από τις 27.510 ευρώ αλλά στην πιο βασική έκδοση εξοπλισμού Essential (από 30.470 ευρώ το Expression 4×4). Από το Expression ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, μιας και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, οθόνη infotainment 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρα φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Το Duster με το μυώδους αισθητικής αμάξωμα των 4.341 χλστ. μήκους, 1.804 χλστ., πλάτους, 1.693 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.673 χλστ. εξυπηρετεί από πολλές πλευρές. Δεν είναι πολύ μεγάλο όσο άλλα C-SUV, που σημαίνει ότι βολεύει στις καθημερινές αστικές διαδρομές. Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ. (214 χλστ. το 4×4) διευκολύνει όσους πατάνε και σε χωματόδρομους. Επιπρόσθετα το εσωτερικό του παρέχει άνετους χώρους για τέσσερις ή και πέντε επιβάτες, ενώ μπόλικο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων (414 λτ. το 4×4). Κοινώς είναι ένα SUV πρακτικό, που καλύπτει πολλαπλές δραστηριότητες και ανάγκες μετακινήσεων, εντός και εκτός ασφάλτου.

Μεγάλο ατού του υπάρχοντος Duster αποτελεί ο γνωστός και αξιόπιστος 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi της Renault, ο οποίος καταργείται στο νέο Duster. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 115 ίππους (114 hp το 4×4) και τη ροπή των 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ταιριάζει «γάντι» στο Duster. Αφενός γιατί ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ανά πάσα στιγμή δύναμη όποτε ζητηθεί και αφετέρου γιατί οι απαιτήσεις του μοτέρ σε πετρέλαιο είναι χαμηλές. Στο 4κίνητο Duster συνδυάζεται και με πιο κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο, προκειμένου να ανταπεξέρχεται καλύτερα σε δύσβατα κομμάτια εκτός δρόμου. Μεγάλο προσόν του Duster είναι και η άνεση που παρέχουν οι αναρτήσεις του σε κάθε τερέν, ακόμα και σε πολύ κακοτράχαλους χωματόδρομους με πολλές ανωμαλίες και πέτρες. Στο 4κίνητο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις επιλογές Auto και Lock μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, ελαστικά μεικτής χρήσης (M+S) και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί ημιάκαμπτου άξονα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461
Μετάδοση 4×2/4×4
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/3.750/114/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2/10,2
Τελική (χλμ./ώρα) 183/175
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 5,9/6,5
CO2 (γρ./χλμ.) 126/138
Βάρος (κιλά) 1326/1.415
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store