Η πλειοψηφία των αγοραστών ενός καινούργιου αυτοκινήτου θέλει ένα SUV σε λογική τιμή, με αρκετούς χώρους, φουλ εξοπλισμένο και με κινητήρα που δεν θα «καίει». Αν παράλληλα προσφέρει και αρκετή αυτονομία για να κάνει πιο άνετα ταξίδια, τότε είναι ακόμα καλύτερα.
Τη λύση για όλα τα παραπάνω ζητούμενα δίνει το νέο Dacia Duster 1.0 TCe LPG. Οι τιμές του είναι ασυναγώνιστες, μιας και ξεκινάει από μόλις 15.680 ευρώ στην αρχική έκδοση Ambiance, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αισθητήρες φωτός, ραδιόφωνο με Bluetooth θύρες USB και AUX. Με 1.100 ευρώ παραπάνω, στις 16.780 ευρώ προσφέρεται το πιο πλούσια εξοπλισμένο Sportive, το οποίο αποτελεί την ιδανική επιλογή, μιας και δεν του λείπει τίποτα, ενώ παραμένει οικονομικό. Επιπλέον του Ambiance διαθέτει cruise control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, τιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με ελληνικούς χάρτες.
Την κίνηση του διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) Duster, αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος 1.000άρης TCe, συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Με τη χρήση του LPG, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,8 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 166 χλμ./ώρα, η κατανάλωση είναι 8,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 126 γρ./χλμ. Όταν καίει βενζίνη, η απόδοση μειώνεται στους 91 ίππους στις 4.400-4.900 σ.α.λ. και η ροπή είναι 160 Nm στις 2.200-3.750 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 15,1 δλ., η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 166 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 142 γρ./χλμ.
Το Duster εφοδιάζεται με δυο δεξαμενές καυσίμου, μια 50 λτ. για τη βενζίνη και μια υγραερίου 33,6 λτ. Το ρεζερβουάρ του LPG είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας, εξωτερικά και κάτω από το δάπεδο. Αυτό σημαίνει ότι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη – ένδειξη πληρότητας, που υπάρχει αριστερά από το τιμόνι, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα.
Ας δούμε όμως και το πρακτικό – οικονομικό όφελος από τη χρήση του υγραερίου. Η θεωρητική αυτονομία με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης και τις δύο δεξαμενές φουλαρισμένες, αγγίζει τα 1.209 χλμ. (794 χλμ. με τη βενζίνη και 415 χλμ. με το LPG). Από πλευράς κόστους κατανάλωσης, με τη χρήση LPG, τα 100 χλμ. κοστίζουν 6,6 ευρώ (8,1 λτ./100 χλμ. x 0,812 ευρώ/λτ.), ενώ με τη βενζίνη αυξάνεται στα 10,2 ευρώ/100 χλμ. (6,3 λτ./100 χλμ. x 1,614 ευρώ/λτ.).