Η επιλογή ενός SUV αυτοκινήτου γίνεται για να ικανοποιήσει μια σειρά σημαντικών αναγκών μετακίνησης. Τα SUV είναι πολυχρηστικές κατασκευές που εξυπηρετούν τον κάτοχό τους παντού και πάντα, έχοντας αυξημένες δυνατότητες στο δρόμο, όντας παράλληλα κι εξαιρετικά πρακτικά στην καμπίνα τους.
Και μη νομίζετε ότι επειδή έχουν τόσα καλά η απόκτησή τους είναι δαπανηρή, αφού στην αγορά υπάρχουν προσιτές προτάσεις που τα έχουν όλα! Μια τέτοια περίπτωση είναι το προσφάτως ανανεωμένο Dacia Duster, το οποίο παρουσιάζεται σχεδιαστικά και τεχνολογικά αναβαθμισμένο. Το Dacia Duster προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο), τον 1.3 TCe 150 EDC, το ντίζελ 1.5 Blue dCi και σε εκδόσεις 4x4. Η τιμή των 15.990 ευρώ αφορά την έκδοση βενζίνης με το μοτέρ 1.0 TCe 90, ενώ στα ίδια χρήματα προσφέρεται και με το μηχανικό σύνολο διπλού καυσίμου των 100 ίππων.
Και στις δυο περιπτώσεις αρχική εξοπλιστική έκδοση είναι η Ambiance, με 6 αερόσακους, Hill Assist, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτός. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού, η αμέσως επόμενη έκδοση είναι η Sportive που κοστίζει από 17.180 ευρώ και προσφέρει επιπλέον της Ambiance: ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πιο πολλά διακοσμητικά.
Ζωηρό και δυναμικό παρουσιαστικό!
Η ανανέωση που δέχτηκε το Duster είχε ως αποτέλεσμα να τονίσει περεταίρω το ήδη δυναμικό παρουσιαστικό του αυτοκινήτου. Πλέον διαθέτει νέου σχεδιασμού φωτιστικά σώματα σχήματος Y, ενώ εντύπωση προκαλεί η όμορφη κι αιχμηρή τρισδιάστατη μάσκα. Στο πίσω τμήμα οι σχεδιαστές τοποθέτησαν νέα φωτιστικά σώματα, καθώς κι ένα νέο σπόιλερ, που σύμφωνα με τη Dacia βελτιώνει την αεροδυναμική! Οι ιθύνοντες της μάρκας φρόντισαν όμως και την καμπίνα του SUV τους, αναβαθμίζοντας την κεντρική κονσόλα και τοποθετώντας τη νέα οθόνη αφής με διάσταση 8 ιντσών, ενώ νέες είναι κι επενδύσεις. Επιπρόσθετα, η πρακτικότητα αυξάνεται περαιτέρω με τους πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Τέλος ο χώρος αποσκευών είναι άφθονος, αφού ο κάτοχος έχει στη διάθεσή του 478 λτ. (414 λίτρα οι 4κίνητες εκδόσεις).
Κινητήρας που ικανοποιεί κατά τις μετακινήσεις σας!
Στα χρήματα που αναφέραμε παραπάνω, ο υποψήφιος κάτοχος μπορεί να επιλέξει μεταξύ του 3κύλινδρου 1.0 TCe των 90 ίππων και του επίσης 3κύλινδρου 1.0 TCe LPG με τους 100 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 91 ίππους στις 4.400 – 4.900 σ.α.λ., με τη ροπή να αγγίζει τα 160 Nm στις 2.200 – 3.750 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από πλήρη στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ., με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 166 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 6,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 138 γρ./χλμ.
Ο διπλού καυσίμου αναμφίβολα αποτελεί καλύτερη επιλογή, αφού συνδυάζει περισσότερη δύναμη και οικονομία. Ο 1.0 TCe 100 LPG αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ. με υγραέριο. Με την επιλογή της βενζίνης, η απόδοση του μοτέρ πέφτει στους 91 ίππους στις 4.400 – 4.900 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.200-3.750 σ.α.λ. Προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8/15,1 δλ. (LPG/βενζίνη), τελική ταχύτητα 168/166 χλμ./ώρα (LPG/βενζίνη), μεικτή κατανάλωση 8,1/6,3 λτ./100 χλμ. (LPG/βενζίνη) και εκπομπές CO2 126/141 γρ./χλμ. (LPG/βενζίνη).
Αμφότεροι οι κινητήρες αυτοί συνεργάζονται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. H δεξαμενή του LPG των 49 λίτρων βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ (εξωτερικά) και δεν διαταράσσει καθόλου τη χωρητικότητά του, ενώ σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων βενζίνης αυξάνεται πολύ η συνολική αυτονομία.