Τι αυτοκίνητο να αγοράσω με 20.000 ευρώ; Μια κλασική ερώτηση που κυριαρχούσε πριν από μερικά χρόνια, όπου οι προτάσεις ήταν πάρα πολλές. Τώρα τα μοντέλα σε αυτά τα χρήματα έχουν λιγοστέψει, αλλά με ένα καλό ψάξιμο θα τα βρει κανείς. Εμείς κάναμε μια έρευνα στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών, για να καταλήξουμε σε τέσσερα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών με τιμές κοντά στις 20.000 ευρώ. Επιλέξαμε ένα δυνατό, πλήρως εξοπλισμένο και ευρύχωρο μικρό χάτσμπακ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το πιο συμφέρον μικρομεσαίο 5θυρο της αγοράς, το φθηνότερο μικρομεσαίο SUV με LPG και ένα μικρό SUV με off road εμφάνιση και υβριδικό turbo κινητήρα.
Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG
Από ακριβώς 20.000 ευρώ στοιχίζει το νέο Fabia, σε συνδυασμό με τον 1.0 TSI 110 PS κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ο εξοπλισμός του από την πρώτη έκδοση Ambition είναι πληρέστατος και σίγουρα δεν θα λείψει κάτι από τον ενδιαφερόμενο αγοραστή. Το νέο μικρό Skoda με μήκος 4.180 χλστ. είναι από τα πιο μεγάλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, χαρακτηριστικό που εξαργυρώνεται ανάλογα σε χώρους. Το νέο Fabia είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας 3 ή 4 ατόμων, μαζί με το χώρο αποσκευών των 380 λίτρων.
Πολύ καλά γνωρίσματα εμφανίζει και στο δρόμο, όπου συνολικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Γεγονός που αποδίδεται στην πολύ καλή του βάση (πλατφόρμα MQB A0), το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το γνωστό και επιτυχημένο δίδυμο του 1.0 TSI 110 PS με το 7άρι DSG ταιριάζει κατάλληλα και στο νέο Fabia, αφού εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και λογική κατανάλωση (7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή).
Εξοπλισμός (έκδοση Ambition): 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, LED φώτα ημέρας, πορείας και προβολείς, ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη HD 6,5 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, αισθητήρες φωτός και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Τιμή: από 20.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 110 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 128 γρ./χλμ.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 48V Hybrid 129 hp
Με τιμή που ξεκινά από 19.330 ευρώ, το δημοφιλές Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 48V Hybrid 129 hp προσφέρει άριστη σχέση τιμής – αξίας στην κατηγορία των μικρών SUV. Με το off road παρουσιαστικό του κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις εξωτερικά, ενώ στο εσωτερικό έχει δοθεί έμφαση στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, όπως ισχύει επίσης, για τους χώρους των επιβατών και για τις αποσκευές (375 λίτρα).
Στην οδήγηση, το πρώτο θετικό στοιχείο που εισπράττει ο χρήστης, είναι ο αποδοτικός και ραφιναρισμένος 1.4 λτ. turbo κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής. Το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει ρυθμούς χωρίς να ζορίζεται (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.) και ενισχύεται από τη συνδρομή του 48V Hybrid. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι λογική, στα 7 λτ./100 χλμ. Αν και SUV, το Vitara στρίβει με σιγουριά και ασφάλεια σαν χάτσμπακ, χάρη και στο σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεών του.
Εξοπλισμός (έκδοση GL): 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι, adaptive cruise control, προβολείς LED και προβολείς ομίχλης. Τιμή: από 19.330 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.373 κ.εκ., Ισχύς: 129 hp/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 235 Nm 2.000-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 121 γρ./χλμ.
Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS
Κορυφαία πρόταση αγοράς στα μικρομεσαία 5θυρα στην πολύ συμφέρουσα τιμή των 19.590 ευρώ, είναι το Hyundai i30 με τον 1.000άρη turbo κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής εκπλήσσει αμέσως ευχάριστα με την αθόρυβη και ομαλή του λειτουργία, το καλό τράβηγμα και την αρκετή του δύναμη. Στην οδήγηση είναι πολύ άνετο και αυτό εκτιμάται αμέσως, από τις αστικές διαδρομές έως τα ταξίδια.
Πολύ θετικές είναι οι εντυπώσεις που εισπράττει αμέσως κανείς και από το εσωτερικό του, όπου έχει δοθεί προσοχή στη συνολική ποιότητα κατασκευής. Από την υφή των πλαστικών μέχρι το απαλό πάτημα των διακοπτών. Παράλληλα ο οδηγός προσαρμόζεται αμέσως με το πολύ καλά «οργανωμένο» χώρο που τον περιβάλλει. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει και σε χώρους, μιας και τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν, δίχως να κάνουν καμία παραχώρηση. Αρκετό είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ των 395 λίτρων.
Εξοπλισμός (έκδοση Premium): 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από: 19.590 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG
Η οικονομικότερη επιλογή στα μικρομεσαία SUV και μάλιστα με εργοστασιακό κιτ υγραερίου, είναι το Duster 100 TCe 100 LPG. Στη βασική έκδοση με τα πολύ απαραίτητα στον εξοπλισμό του, στοιχίζει από 19.490 ευρώ (ή από 20.390 ευρώ το facelift). Το ελκυστικό σε εξωτερικό σχεδιασμό Duster, διαθέτει ένα απλό και πρακτικό εσωτερικό. Σε αυτό μεγάλο ατού αποτελούν οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών, όπως και ο μπόλικος χώρος αποσκευών των 478 λίτρων.
Κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ είναι τοποθετημένο το ρεζερβουάρ των 49 λίτρων για το LPG, εξασφαλίζοντας περισσότερη αυτονομία και οικονομία. Με κατανάλωση δοκιμής στα 9,6 λτ./100 χλμ. το κόστος είναι κοντά στα 9 ευρώ/100 χλμ., με μέση τιμή LPG κάτω από ένα ευρώ το λίτρο. Ο 1.0 turbo κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής (με LPG) δίνει την αίσθηση ότι έχει πολύ περισσότερη δύναμη, λόγω κυρίως του τραβήγματος που εμφανίζει από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές. Στην οδήγηση το Duster εμφανίζει σίγουρο πάτημα και «καταπίνει» άνετα τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον από πλευράς αίσθησης.
Εξοπλισμός (έκδοση Ambiance): 6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ηχοσύστημα. Τιμή: 19.490 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς (LPG): 100 hp/4.600-5.000 σ.α.λ., Ροπή (LPG): 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ., Ισχύς (Β): 91 hp/4.400-4.900 σ.α.λ., Ροπή (Β): 160 Nm/2.200-3.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα (LPG/B): 13,8/15,1 δλ., Τελική ταχύτητα (LPG/B): 168/166 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση (LPG/B): 8,1/6,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2 (LPG/B): 126/142 γρ./χλμ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις