Εγγυημένη αξία το Hyundai i30 από 20.390 ευρώ

Η Hyundai εκπροσωπείται επάξια στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ από το i30, που προσφέρει πολλά αλλά στοιχίζει λίγα. Παρά το γεγονός ότι αποτελεί μια πληρέστατη πρόταση αγοράς οικογενειακού αυτοκινήτου, οι τιμές του και ειδικά με τους κινητήρες 1.5 DPi 110 PS και 1.0 T-GDI 120 PS είναι αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από πολλών supermini μοντέλων.

Καταρχάς το i30 ανοίγει τον τιμοκατάλογο από τις 20.390 ευρώ, με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη των 110 ίππων και την έκδοση Premium. Μια έκδοση που τυπικά είναι βασική, αλλά πρακτικά προσφέρει ό,τι μπορεί να ζητήσει κάποιος από ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο. Πρόσθετη αξία για τον πελάτη δίνει η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, η οποία είναι η μοναδική της αγοράς χωρίς όριο χιλιομέτρων και ισχύει για όλα τα καινούργια Hyundai. Για όσους, δε, ο 1.5 DPi δεν είναι αρκετός, ο τρικύλινδρος τούρμπο των 998 κ.εκ. και 120 ίππων έρχεται να δώσει τη λύση στις 21.090 ευρώ, επίσης για την έκδοση Premium.

Τι προσφέρει, τώρα, το εναρκτήριο εξοπλιστικό επίπεδο του i30; Κρατήστε: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, προβολείς ομίχλης, οθόνη infotainment 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, air condition και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οι πιο απαιτητικοί μπορούν να απευθυνθούν στην Distinctive, που κοστίζει 21.490 ευρώ με τον 1.5 DPi και 22.190 ευρώ με τον 1.0 T-GDI, απολαμβάνοντας διζωνικό κλιματισμό, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, 17άρες ζάντες, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και φιμέ πίσω παράθυρα.

Με άλλα λόγια, στην περιοχή των 20.000-22.000 ευρώ αγοράζεις ολοκαίνουργιο και πλουσιοπάροχα εξοπλισμένο μοντέλο του C-Segment, σε τιμές που πλέον κυκλοφορούν πολλά σουπερμίνι. Και δεν μιλάμε για κανένα «τσιφούτικο» μικρομεσαίο σε διαστάσεις, αλλά για ένα κανονικότατο χάτσμπακ άνω των 4,3 μέτρων (4.340 χλστ.) μήκους και 2.650 χλστ. μεταξονίου, ικανό να φιλοξενήσει με αξιοζήλευτη άνεση τέσσερις καλοθρεμμένους επιβάτες και τις αποσκευές τους, χάρη στο -κανονικού σχήματος και επαρκέστατου βάθους- πορτμπαγκάζ των 395 λίτρων. Στα ίδια κορυφαία επίπεδα κινείται τόσο η ποιότητα κατασκευής/συναρμογής, όσο και η εργονομία της καμπίνας.

Η άνεση και η χαλαρωτική διάθεση που εκπέμπει το i30 περνάει και στα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία εκφράζονται από φιλικότητα στο χειρισμό, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Ο τρόπος που η ανάρτηση λειαίνει τις ανωμαλίες και η ηχομόνωση που φιλτράρει τα ντεσιμπέλ του κινητήρα, σε κάνουν να ψάχνεις αφορμή για διαδρομές – είτε στο βουνό, είτε στην εθνική οδό. Ειδικά στο πρώτο έχεις για σύμμαχο τις ασφαλείς αντιδράσεις στις στροφές, με λογικές κλίσεις από το αμάξωμα και υψηλή πρόσφυση από τα ελαστικά, την ώρα που στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ευθύβολα και ξεκούραστα. Όσο για τους κινητήρες, οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Hyundai για τον ατμοσφαιρικό 1.5λτ. ικανοποιούν (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.) και καλύπτουν το κοινό που θέλει ένα πιο «παραδοσιακό» σε τεχνολογία μοτέρ. Ο πιο σύγχρονος τρικύλινδρος turbo των 998 κ.εκ. διαθέτει περισσότερα άλογα και ροπή από πιο χαμηλές στροφές, εξασφαλίζοντας γρηγορότερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ, τελική πέριξ των 200 χλμ./ώρα) με χαμηλότερη κατανάλωση και CO2 (άρα και ανάλογα τέλη κυκλοφορίας, στα 78,72 αντί 87,68 ευρώ).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.5 DPi 1.0 T-GDI
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/6.000 120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 144/3.500 172/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,3 11,2
Τελική (χλμ./ώρα) 187 196
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* 6,0 5,4
CO2 (γρ./χλμ.) 137 123
*Εργοστασιακή

Get it on Google Play Download on the App Store