Τα κόστη για την αγορά και τη χρήση οποιουδήποτε αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, λόγω των ανατιμήσεων στα πάντα. Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμα κάποιες ευκαιρίες στις δημοφιλείς κατηγορίες, όπως είναι στα μικρομεσαία SUV. Πρωταγωνιστής είναι το Dacia Duster 1.0 TCe LPG, αφού η τιμή του είναι αντίστοιχη ή χαμηλότερη με μικρών SUV και το κόστος κατανάλωσης είναι παρόμοιο με ντίζελ κινητήρα.
Από 22.550 ευρώ με όλα τα κομφόρ
Το γεγονός ότι είναι το πιο προσιτό σε τιμή C-SUV και μάλιστα με κινητήρα διπλού καυσίμου, δεν σημαίνει ότι έχει ελλείψεις στον εξοπλισμό του. Το Duster 1.0 TCe 100 LPG από την πρώτη έκδοση Expression διαθέτει τα παρακάτω:
- 6 αερόσακους
- Αισθητήρα φωτός
- Infotainment με οθόνη 8 ιντσών
- Προβολείς ομίχλης
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους & θερμαινόμενους καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Με 1.610 ευρώ παραπάνω, η επόμενη έκδοση Journey των 24.190 ευρώ εξοπλίζεται επιπλέον με: Αυτόματο κλιματισμό, έλεγχο των τυφλών σημείων, τέσσερις κάμερες θέασης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, πλοήγηση, αρθρωτές ράγες οροφής και ζάντες 17 ιντσών.
«Καίει» 8 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα
Εκτός από τη χαμηλή του τιμή, το Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG έχει και το μεγάλο ατού του χαμηλού κόστους σε καύσιμο, με τη χρήση του πολύ φθηνού LPG. Με πραγματική κατανάλωση δοκιμής στα 9,8 λτ./100 χλμ. και μέση τρέχουσα τιμή LPG 0,837€/λτ., ο χρήστης του πληρώνει για 100 χιλιόμετρα μόλις 8 ευρώ. Πρόσθετα έχει πάσο ελευθέρας για το Δακτύλιο της Αθήνας και το κιτ LPG συνοδεύεται με την 5ετή εγγύηση του αυτοκινήτου, γιατί η τοποθέτηση είναι εργοστασιακή.
Με την επιλογή του LPG αποδίδει και περισσότερη ισχύ (100 hp και 170 Nm), ενώ οδηγός, δεν θα νιώσει ότι έχει νωχελικό αυτοκίνητο, αλλά ένα με μπρίο. Το γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Στην πόλη κινείται με μια ταχύτητα παραπάνω και στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ. (με 6η), βρίσκεται μέσα στη ροπή του. Να σημειωθεί ότι το υγραέριο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 49 λτ. που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, συν 50 ακόμα λίτρα στο ρεζερβουάρ βενζίνης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600-5.000 |
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000-3.500 |
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400-4.900 |
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200-3.750 |
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) | 13,8/15,1 |
Τελ. ταχ. LPG/B (χλμ./ώρα) | 168/166 |
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) | 9,6/7,8 |
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) | 126/142 |
*Δοκιμής |
Άνετο στην οδήγηση και ευρύχωρο
Η ορθά σεταρισμένη για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου ρύθμιση των αναρτήσεων, εκπλήσσει αμέσως ευχάριστα τον οδηγό του Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG. Το μικρομεσαίο SUV έχει «γαλλικό» πάτημα, που σημαίνει ότι κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες και είναι σταθερό και σε πιο πιεσμένους γρήγορους ρυθμούς. Την ευκολία στους χειρισμούς και την ευελιξία ενισχύει το ελαφρύ τιμόνι, το οποίο όμως μειονεκτεί σε αίσθηση. Τα 217 χιλιοστά «αέρα» από το έδαφος δίνουν τη δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, μέχρι τα όρια που θέτει η κίνηση στους δύο τροχούς. Τετρακίνητο είναι μόνο το ντίζελ 1.5 Blue dCi 115 hp, με τιμή από 27.510 ευρώ στη βασική έκδοση Essential.
Στα θετικά γνωρίσματα του Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG ανήκει και το ευρύχωρο εσωτερικό του. Αν και το μήκος του (4.341 χιλιοστά) δεν είναι πολύ μεγαλύτερο από των περισσότερων μικρών SUV, οι χώροι του θα βολέψουν πολύ άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα και με ελάχιστες παραχωρήσεις μέχρι πέντε. Μπόλικο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, με δυνατότητα έως 1.623 λίτρα εφόσον πέσουν τα πίσω καθίσματα.