Η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου μπορεί να είναι μεγάλη σπαζοκεφαλιά για τον υποψήφιο αγοραστή. Κι αυτό γιατί οι επιλογές είναι πολλές, τόσο σε διαθέσιμα μοντέλα, όσο και σε κινητήρες και επίπεδα εξοπλισμού.
Δείτε ακόμα: Τα πιο φθηνά μικρά αυτοκίνητα με turbo κινητήρες
Εμείς, σε αυτό το αγοραστικό αφιέρωμα θα σας παρουσιάσουμε 5 μοντέλα με diesel μηχανικά σύνολα, που συνδυάζουν οικονομία στην αγορά και στη χρήση με καλή απόδοση. Όμως, το σημαντικότερο είναι η τιμή, η οποία για αυτά που προσφέρουν σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης κι ασφαλείας είναι άκρως προσιτή και απευθύνονται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό.
Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS: τιμή από 15.800 ευρώ
Το Citroen C3 από την πρώτη στιγμή που «περπάτησε» στην αγορά έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο του αγοραστικού κοινού, ενώ τώρα ενισχύει τη θέση του στην αγορά με το λανσάρισμα του ανανεωμένου μοντέλου. Κάτι απόλυτο λογικό, μιας και συνδυάζει δυναμικό και νεανικό παρουσιαστικό με καλό εξοπλισμό και ευρεία κινητήρια γκάμα. Για όσους το θελήσουν με diesel κινητήρα, αποτελεί μια από τις πλέον προσιτές αγοραστικές προτάσεις. Η έκδοση με τον 1.5 BlueHDi κινητήρα των 100 ίππων ξεκινάει από τα 15.800 ευρώ, ενώ κερασάκι στην τούρτα είναι κι απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας (86 γρ./χλμ. CO2).
Διαβάστε επίσης: Ήρθε το νέο Citroen C3 με τιμή από 13.500 ευρώ
Ο πετρελαιοκινητήρας του Citroen C3, προσφέρει απλόχερα αυτά που μας έχει χαρίσει η γαλλική σχολή, δηλαδή ικανοποιητική απόδοση (100 ίπποι και 250 Nm ροπής), τράβηγμα από χαμηλά κι άκρως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε μικτό κύκλο, σύμφωνα με τη Citroen, βρίσκεται στα 3,2 λτ./100 χλμ.
Μάλιστα όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Σαφέστατα οι μηχανικοί της Citroen έχουν θέσει ως προτεραιότητα την άνεση, με το set up της ανάρτησης του Citroen C3 να προσφέρει κι ικανοποιητικό κράτημα σε δρόμο με στροφές, αλλά και την απαραίτητη ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.
Στα της καμπίνας τώρα, το Citroen C3 διαθέτει ευχάριστο διάκοσμο, σκληρά πλαστικά με στιβαρή συναρμογή και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Επιπλέον προσφέρει και πρακτικότητα, αφού τα πάντα είναι εκεί που τα θέλει ο οδηγός, ενώ οι χώροι επιβατών είναι άνετοι για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 300 λίτρα, νούμερο πολύ ικανοποιητικό για την κατηγορία που εντάσσεται το Citroen C3.
Βασικός εξοπλισμός: Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηχοσύστημα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, προβολείς LED και air condition.
Δείτε ακόμα: Citroen C5 Aircross 1.2 λτ. βενζίνη ή 1.5 λτ. ντίζελ;
Τιμή από: 15.800 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 100/3.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 250/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 86 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Dacia Duster 1.5 115 PS: τιμή από 17.330 ευρώ
To Dacia Duster είναι το μοντέλο εκείνο που έχει δώσει νέα πνοή στη μάρκα, μιας και είναι αυτό που πουλάει πολύ στην Ευρωπαϊκή αγορά. Κι όχι άδικα μιας κι η 2η γενιά του προσφέρει όλα όσα θέλει ο σύγχρονος αγοραστής, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας και σε ασυναγώνιστες τιμές για αυτά που προσφέρει.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 115 ίππων και των 260 Nm ροπής, εντυπωσιάζει αρχικά με την ραφιναρισμένη λειτουργία, ενώ και υπό πίεση περνάει σαφώς λιγότερο θόρυβο στο εσωτερικό από όσο πιθανώς να περιμένει ο οδηγός. Το Duster 1.5 Blue dCi κρατά με χαρακτηριστική και αθόρυβη άνεση 130 χλμ./ώρα, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Τραβάει θετικά από χαμηλά και προσφέρει πολύ καλή επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Μια διαδικασία την οποία ολοκληρώνει σε 10,3 δλ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο Dacia Duster συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;
Εξίσου καλά τα πάει όμως και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, με τις αναρτήσεις του να διαθέτουν ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνούν πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις είναι ελαφρώς τονισμένες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα ανησυχήσουν τον οδηγό. Τα αναπαυτικά καθίσματα συμβάλλουν στην παρεχόμενη άνεση, όμως ο οδηγός θα αναζητήσει καλύτερη πλευρική στήριξη σε στροφές.
Μεγάλη βελτίωση συγκριτικά με τη προηγούμενη γενιά του Duster έχει κι η καμπίνα επιβατών, η οποία είναι κατασκευασμένη με καλύτερα υλικά, τα οποία έχουν «δεθεί» πολύ καλά μεταξύ τους. Κανένα παράπονο δεν θα έχετε και σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, καθώς είναι άνετοι για πέντε άτομα, με αρκετό πλάτος κι αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους. Τέλος, ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα, το μεγάλο άνοιγμα και τα 445 λτ. χωρητικότητας.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 130 hp 4×2
Τιμή από: 17.330 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 105,84 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 115/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 260/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Fiat Tipo 1.3 JTDM-2 95HP: τιμή από 16.000 ευρώ
Το 5θυρο Fiat Tipo, εξοπλισμένο με τον αποδοτικό 1.300άρη κινητήρα πετρελαίου πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 16.000 ευρώ, όντας ένα από τα πλέον οικονομικότερα diesel μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, προσφέροντας μάλιστα κι αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG
Το δυναμικό Fiat Tipo κινείται από τον 1.300άρη diesel των 95 ίππων και 200 Nm ροπής, που συνδυαστικά με την κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου προσφέρει ικανοποιητικές επιταχύνσεις, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,5 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 181 χλμ./ώρα. Στο δρόμο, ο κύριος προσανατολισμός είναι η παρεχόμενη άνεση, η οποία προσφέρεται απλόχερα από την ανάρτηση.
Μεταξύ των βασικών του πλεονεκτημάτων του 5θυρου Tipo είναι οι πολύ άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις έως 3 ενήλικες, ενώ μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Τιμή από: 16.000 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 100,94 ευρώ
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback diesel 1.3 MTJ 95 HP
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 181 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 103 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS: τιμή από 17.100 ευρώ
Tο νέο Peugeot 208 παρουσιάζεται ολοκληρωτικά αλλαγμένο από τον προκάτοχό του και ακόμα πιο ενδιαφέρον σε κάθε τομέα. Δυνατό του σημείο είναι αναμφίβολα ο σχεδιασμός του, ο οποίος συνδυάζει κομψότητα και δυναμισμό, αλλά κι η πλούσια κι αποδοτική γκάμα κινητήρων. Εμείς εστιάζουμε στην έκδοση με τον 1.5 BlueHDi, με απόδοση 100 ίππους και 250 Nm ροπής, από τις μόλις 1.750 σ.α.λ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Αποδίδει εξαιρετικά από το χαμηλό φάσμα στροφών και μόνο λίγο πριν το κόφτη θα δυσανασχετήσει (όπως όλα τα diesel μοτέρ άλλωστε). Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει ιδανική κλιμάκωση και συνεργάζεται άψογα με το diesel μηχανικό σύνολο και προσφέρει χαμηλή κατανάλωση μόλις 3,2 λτ./100 χλμ.
Σε κάθε είδους διαδρομή το 208 θα σας γεμίζει σιγουριά, μιας και το αμάξωμα δεν πλέει, ούτε το εμπρός μέρος βυθίζεται στο φρενάρισμα, ανταμείβοντάς σε με σταθερότητα στο γρήγορο ρυθμό. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η πρόσφυση επαρκής, οπότε νιώθεις πάντα την απαιτούμενη σιγουριά.
Εξίσου εξαιρετικό είναι όμως το Peugeot 208 και στα ενδότερα, όπου γίνεται χρήση ποιοτικών υλικών, με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή. Σε ότι αφορά τους προσφερόμενους χώρους, το Peugeot, τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Οι εμπρός επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, όμως πίσω δεν είναι ιδιαίτερα άνετο, ενώ οι πόρτες έχουν μικρό άνοιγμα. Για τις αποσκευές, υπάρχουν 265 λτ. ή 309 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού, τα οποία είναι λιγότερα έναντι ανταγωνιστών. Ωστόσο, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ.
Δείτε ακόμα: Peugeot 2008 1.2 130 PS Vs VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS
Τιμή από: 17.800 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και σύστημα πολυμέσων με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 100/3.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 250/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 86 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Renault Clio 1.5 dCi 85 PS: τιμή από 15.890 ευρώ
Το Renault Clio, η 5η γενιά του γαλλικού Best Seller, που βρίσκεται στην 1η θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων το 2020, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ έχει ήδη κατακτήσει και το ελληνικό κοινό.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp
Από τις πιο δημοφιλείς επιλογές της πολύ πλούσιας γκάμας κινητήρων του Renault Clio είναι ο σύγχρονος diesel κινητήρας 1.5 Blue dCi των 85 ίππων με AdBlue, για απόλυτη συμβατότητα με τις νέες αυστηρές νόρμες ρύπων.
Ο κινητήρας αποδίδει 85 ίππους και 220 Nm ροπής μόλις στις 1.750 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας δυνατό τράβηγμα από πολύ χαμηλές στροφές, χωρίς να απαιτεί συχνές αλλαγές σχέσεων από τον οδηγό. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που κάνει ακόμα πιο εύκολο το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο, ενώ είναι γνωστός για τη μνημειώδη οικονομία που προσφέρει. Με μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης και με εκπομπές ρύπων στα 95 γρ./χλμ. CO2, η οικονομία που προσφέρει είναι σε υψηλό επίπεδο.
Στο δρόμο, το Renault Clio εντυπωσιάζει με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, η βάση της οποίας είναι η άνεση κι η ασφάλεια. Η ανάρτηση φιλτράρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, αφήνοντας ανεπηρέαστη τη καμπίνα επιβατών, προσφέροντας παράλληλα κι άφθονη πρόσφυση.
Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Clio είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 26 λίτρα και έφτασε τα 391 λίτρα, τοποθετώντας το αυτοκίνητο στην κορυφή της κατηγορίας.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 115 hp
Τιμή από: 15.890 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες και air condition.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 85/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 178 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις