Δοκιμή Fiat 600 1.2 Hybrid 100PS e-DCT6

To Fiat 500Χ έκανε ό,τι μπορούσε, αλλά ο ανταγωνισμός στα B-SUV δεν συγχωρεί ούτε ολοκαίνουργια μοντέλα – πόσω μάλλον ένα που πάλευε από το 2015, απέναντι σε νέους ή ριζικά αναβαθμισμένους αντιπάλους. Η Fiat χρειαζόταν κάτι φρέσκο, κάτι επίκαιρο, αλλά και κάτι που θα θύμιζε στον κόσμο τις ιστορικές στιγμές του παρελθόντος. Κάπως έτσι το 600 «πήδηξε» αρκετές κατηγορίες, και από άλλοτε αυτοκίνητο πόλης μεταμορφώθηκε σε ένα πρώτης τάξεως compact SUV σχεδόν 4,2 μέτρων!

Ειδικά το βενζινοκίνητο υβριδικό (υπάρχει και το ηλεκτρικό 600e 156 PS 54 kWh) θέλει να κάνει μεγάλο εμπορικό σαματά στην κατηγορία. Κρίνοντας από την τιμή και τον εξοπλισμό, πάρα πολύ πιθανό να τα καταφέρει. Το 600 1.2 Hybrid ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 23.990 ευρώ (με την έκπτωση των 1.810 ευρώ), έχοντας στάνταρ υβριδική τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT6, όπως και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης της λωρίδας κίνησης, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, infotainment Uconnect με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και προβολείς LED Reflector. Μόνο οι ζάντες αλουμινίου λείπουν, δηλαδή, αλλά είναι τόσο καλοσχεδιασμένα τα τάσια, που εμφανισιακά δεν φαίνεται. Αμέσως πιο πάνω τοποθετούνται οι εκδόσεις Comfort pack (από 25.500 ευρώ) και Style Pack (από 25.830 ευρώ), ενώ κορυφαία έκδοση είναι η la Prima, η οποία έναντι 28.700 ευρώ ευρώ παρέχει τα πάντα: από 18άρες ζάντες Diamond Cut και προβολείς full LED με αυτόματη λειτουργία, μέχρι δερμάτινα καθίσματα με λειτουργία μασάζ για εκείνο του οδηγού. Όλες οι εκδόσεις, πάντως, συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύησης και οδικής βοήθειας.

Από «600αράκι», «600άρα»

Προφανώς δεν περιμένεις ομοιότητα με το αρχέγονο 600 των 60’s ή το πιο πρόσφατο Seicento, αλλά δε γίνεται να μην τα φέρεις στο μυαλό σου όταν ακούς το όνομα «600». Τα ανασύρεις από τις μνήμες, αναπόφευκτα κάνεις τις συγκρίσεις και διαπιστώνεις για άλλη μια φορά, πώς και πόσο αλλάζουν οι καιροί. Ευτυχώς, σε αντίθεση με πολλά ατυχή παραδείγματα, οι σχεδιαστές της Fiat κατάφεραν να συνδυάσουν επιτυχημένα ένα ιστορικό όνομα με μια ταιριαστή σχεδίαση. Το νέο 600 θυμίζει σε αρκετά σημεία το 500e, όμως είναι πολύ μεγαλύτερο. To γεμάτο θελκτικές καμπύλες κομψό αμάξωμά του αγγίζει τα 4,2 μέτρα σε μήκος (4.171 χλστ.), διαθέτοντας πιο δυναμικό μέρος εμπρός, ανανεωμένο ασημί λογότυπο «600» και πιο σύγχρονη φωτιστική υπογραφή LED.

Επιπλέον, μια σειρά από χαρακτηριστικά τονίζουν τις εξωτερικές γραμμές του, όπως είναι τα μαύρα γυαλιστερά ένθετα, οι χρωμιωμένες πινελιές και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες στα πίσω φώτα. Εξαιρετική δουλειά και από τα τάσια, που πρέπει να πας κοντά για να αντιληφθείς ότι δεν είναι ζάντες αλουμινίου. Τα πλαστικά προστατευτικά σε θόλους και πόρτες τονίζουν τα SUV χαρακτηριστικά, όπως και η διαμόρφωση ποδιάς στο κάτω τμήμα των προφυλακτήρων. Μαζί με μια γενναία απόσταση 200 χλστ. από το έδαφος, το 600 προσδιορίζεται ξεκάθαρα για B-SUV. Για την ακρίβεια, ως ένα από τα πιο στιλάτα που μπορεί να αγοράσει κάποιος.

Καμπύλες, χώροι και εργονομία

Η σχέση με το 500e δεν κρύβεται ούτε στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι καμπύλες, οι αρκετοί χώροι και τα πολύ καλά εργονομικά χαρακτηριστικά. Την απαραίτητη high-tech νότα προσθέτει το εύχρηστο (αλλά αρκετά basic σε γραφικά και εμφάνιση) σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10,25 ιντσών και ο προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων TFT των 7 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων U-Connect 5 εκτός των άλλων προσφέρει ασύρματη λειτουργία Mirroring με δύο συσκευές κινητών, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση που τον βολεύει, χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού σε ύψος και απόσταση, απολαμβάνοντας παράλληλα το μαλακό προσκέφαλο. Θήκες για μικροαντικείμενα θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες, ειδικά για τους πίσω (όπου δεν υπάρχει καμία στις πόρτες), ωστόσο η μεγάλη που φιλοξενείται στην κεντρική κονσόλα φτάνει και περισσεύει. Η απουσία παραδοσιακού λεβιέ για το αυτόματο κιβώτιο από μια τετράδα κουμπιών (P, R, N, D), ελευθερώνει χώρο όπου άνετα βάζεις ολόκληρο τσαντάκι. Η έλλειψη αντιολισθητικής επιφάνειας αντίθετα, δυσχεραίνει την τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου ή κλειδιών, καθώς μετακινούνται όπως οδηγείς και προκαλούν περιττούς ανεπιθύμητους θορύβους.

Από τα πλαστικά δεν πρόκειται να ακούσεις ενοχλητικά ντεσιμπέλ (βλέπε τριγμούς) καθώς ναι μεν είναι σκληρά, αλλά είναι και καλοβαλμένα. Κανένα παράπονο από τους χώρους, που καθίζουν 4 άτομα χωρίς προβλήματα συν έναν ακόμα – αρκεί ο μεσαίος να μην έχει ανοιχτές πλάτες. Τα 385 λίτρα του πορτμπαγκάζ δεν ξεφεύγουν από το μέσο της κατάταξης στα Β-SUV, αλλά το διπλό πάτωμα προσθέτει πόντους στην αξιοποίησή τους. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει το κιτ επισκευής ελαστικού και χώρος για μικροαντικείμενα.

Κατάλληλο το υβριδικό σύνολο, φαίνεται πιο δυνατό από όσο είναι

Αν μιλάμε για αξιοποίηση, πού να αρχίσουμε να λέμε για τον υβριδικό κινητήρα. Παρότι ήπια σε έκταση εξηλεκτρισμού, η 48βολτη εκτέλεση του ομίλου Stellantis διαθέτει ένα αρκούντως ισχυρό μοτέρ 28 ίππων και 55 Nm, ενσωματωμένο στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε παράλληλη δράση με έναν 1.200άρη. υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα κύκλου Miller. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα φτάνει τα 100 άλογα και 205 Nm, ωστόσο το «μπουστάρισμα» του ρεύματος τα κάνουν να φαίνονται αρκετά παραπάνω.

Τα 10,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι εξαιρετικό νούμερο για B-SUV σχεδόν 1.300 κιλών (1.280), που ισχυρίζεται ότι αποδίδει 100 ίππους. Με ευκολία φτάνει, μα κυρίως διατηρεί γρήγορες ταχύτητες, έχοντας για σύμμαχο στις ρεπρίζ μια καλοκλιμακωμένη και πρόθυμη για kickdown μετάδοση. Μπορείς να πάρεις και μόνος σου την κατάσταση στα χέρια, μέσω των paddles στο τιμόνι, αλλά η απόκριση του 6τάχυτου DCT στην αυτόματη λειτουργία δεν θα σε κάνει να τα αναζητήσεις. Η ευκολία με την οποία ηλεκτρικό και θερμικό μοτέρ συνδυάζονται και αλληλοεπικαλύπτονται θυμίζει φουλ υβριδικό σύνολο, ενώ το ίδιο ισχύει για την ανάκτηση ενέργειας. Πρακτικά μπορείς να ρεγουλάρεις την ταχύτητα με το δεξί πεντάλ, επιβραδύνοντας με τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Διπλό το όφελος, καθώς πέρα από καύσιμο γλιτώνεις και πολύτιμη πάστα από τα τακάκια.

Η Fiat αναφέρει πως το 600 μπορεί να κινηθεί για 1 χιλιόμετρο συνεχόμενα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και το ρεύμα που αντλεί από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,89 kWh, (και βάρους 12,5 κιλών) αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 30 χλμ./ώρα. Ένα χιλιόμετρο σερί με το ρεύμα δεν κάναμε, όμως η αλήθεια είναι πως σε πολλές περιπτώσεις κινείσαι δίχως να ψεκάζεται αμόλυβδη στο θάλαμο καύσης. Κάτι που οδηγεί σε πολύ ευχάριστες ενδείξεις στο trip, κυμαινόμενες από 8,2 (με φουλ κλιματισμό και οδήγηση σε βουνό) μέχρι 5,6 λίτρα/100 χλμ. Μέσης τιμής, σημειωτέων, γιατί στην πόλη όπου μπόλικο από το φορτίο πέφτει στον ηλεκτροκινητήρα, βλέπεις και κάτω από 5,0 λίτρα/100 χλμ.

Ομοιογενές και άνετο στο δρόμο

Οδηγικά, το -όχι πια- «600αράκι» συνεχίζει να αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Η ανάρτηση φιλτράρει τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών, εξασφαλίζοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω περνάει ελάχιστους κραδασμούς στην καμπίνα, διατηρώντας ατάραχη την ισορροπία του πλαισίου. Θόρυβος από αέρα και μοτέρ μένουν επί το πλείστον εκτός, και μόνο σε συνεχιζόμενα τραχύ οδόστρωμα νιώθεις τα αμορτισέρ να μην προλαβαίνουν να αποσβέσουν τους συντονισμούς, περνώντας κατά περίσταση και ένα τρέμουλο στο τιμόνι.

Στρίβοντάς το, παίρνεις μια αρκετά τεχνητή και λίγο πιο βαριά από όσο πρέπει αίσθηση. Η απόκριση του μπροστινού στις εντολές βρίσκεται σε καλά επίπεδα, όπως και οι κλίσεις. Πιο μαλακό από το «ξαδερφάκι» Jeep Avenger, προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση», όπως φανερώνει και η παρεμβατικότητα του ESP στις στροφές υπό πίεση. Υπέρ του δέοντος προστατευτικό, πιάνει κατευθείαν τα φρένα ακόμα και στην υποψία απώλειας πρόσφυσης. Συνθήκη που αφορά μόνο τους εμπρός τροχούς, καθώς οι πίσω δεν ξεκολλάνε ούτε αν το επιδιώξεις. Αν δεν φλερτάρεις με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας πάντως, περνάς «αέρα» κι απαρέγκλιτα από μέτριες καμπές. Όταν χρειαστεί να κόψεις τη φόρα σου, έχεις τέσσερα ιδιαίτερα αποτελεσματικά δισκόφρενα στις εντολές του πεντάλ. Ένα πεντάλ που κόντρα στην ιταλική παράδοση, δεν παίρνει «αγκαζέ» εκείνο του γκαζιού. Ίσα-ίσα, που είναι έτσι τοποθετημένο ώστε μπορείς να φρενάρεις και με το αριστερό.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, κατανάλωση, επιδόσεις, άνεση, χώροι επιβατών, λειτουργία υβριδικού συστήματος, επιδόσεις
(-) Παρεμβατικότητα ESP, εμφάνιση συστήματος πολυμέσων, έλλειψη θηκών πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη + ήπια υβριδικό
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6, αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
28
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.171
Πλάτος (χλστ.)
1.781
Ύψος (χλστ.)
1.536
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.557
Βάρος (κιλά)
1.275
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store