Το Avenger το μάθαμε μέσα από την είσοδο της Jeep στην ηλεκτροκίνηση, που κατόρθωσε ως το πρώτο EV στα χρονικά των Αμερικανών. Όνομα άρχισε να φτιάχνει τάχιστα, καθώς έγινε και το πρώτο αυτοκίνητο στα χρονικά της φίρμας που στέφθηκε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» πέρσι. Ο κόσμος αγκάλιασε το project, ξεπερνώντας τις 20.000 μονάδες μέσα σε ελάχιστους μήνες κυκλοφορίας, ωστόσο ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό πάταγο φιλοδοξεί να κάνει το βενζινοκίνητο. Κάτι που βάσει τιμής και εξοπλισμού, θεωρείται σίγουρο ότι θα καταφέρει.
Ο θερμικός «Εκδικητής» ξεκινά στη χώρα μας από τις 23.990 ευρώ, καθιστώντας εαυτό πιο συμφέρουσα αγορά ακόμα και συγκριτικά με σουπερμίνι! Πλέον εντυπωσιακό επίτευγμα, το γεγονός ότι το καταφέρνει με πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού. Από το βασικό Longitude έχουμε και λέμε: οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το infotainment, υπηρεσίες Uconnect, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση των οδικών σημάτων, αλλά και τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control, ως σύμμαχο για τις διαδρομές εκτός ασφάλτου. Η έκδοση Altitude παραμένει προσιτή (από 25.990 ευρώ) και προσθέτει μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες, τιμόνι με επένδυση από οικολογικό δέρμα, αυτόματο κλιματισμό και πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.
Γυμνασμένη και «τζιπάτη» εμφάνιση
Εξωτερικά το Avenger κερδίζει πάσα εντύπωση, αρχικά με το φαρδύ του παράστημα. Τα φουσκωμένα φτερά και τα παραλληλόγραμμα εμπρός φανάρια τονώνουν το πλάτος, κάνοντάς το να μοιάζει μεγαλύτερο των 1,78 μέτρων. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την «ψευδαίσθηση» παίζουν και τα φαρδιά μετρατρόχια, τα οποία στη συγκεκριμένη έκδοση κολακεύονται από τις 18άρες ζάντες. Η μάσκα με τις παραδοσιακές 7 κάθετες γρίλιες πλαισιώνει τα φωτιστικά σώματα και δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύνολο. Τα εμπνευσμένα φανάρια σε στυλ «X» πίσω, που παραπέμπουν στα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου του Willys, τα πλαστικά προστατευτικά πέριξ του αμαξώματος και η μεγαλύτερη απόσταση της κατηγορίας από το έδαφος (200 χλστ.), συνθέτουν την πιο off road παρουσία στα 2κίνητα B-SUVs. Για την ακρίβεια, με γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης/ράμπας στις 20/35/20 μοίρες αντίστοιχα και ειδικά σχεδιασμένους θόλους τροχών, προκειμένου να επιτρέπουν μεγαλύτερη άρθρωση στην ανάρτηση, το Avenger εμφανίζεται πιο προικισμένο εκτός δρόμου από πολλά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Σύγχρονη καμπίνα, καλοί χώροι, γεροδεμένη συναρμογή
Απαράλλαχτο στο μεγαλύτερο κομμάτι του και το εσωτερικό, με τη διαφορά ότι το 1.2T έλκει όλα τα βλέμματα στην κεντρική κονσόλα. Εκεί που στο ηλεκτρικό βρίσκεις ένα κομμάτι πλαστικό να καλύπτει αποθηκευτικό χώρο, στο βενζινοκίνητο Avenger παίρνεις ένα χορταστικό αλουμινένιο λεβιέ για το χειροκίνητο κιβώτιο. Φαντάζει λιγάκι παράταιρος για το χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά «όχι» δεν λέμε ποτέ σε χούφτα από πραγματικό αλουμίνιο – κι ας σου παγώνει την παλάμη όταν έχει κρύο. Παράλληλα διατηρείται και ο χώρος για μικροαντικείμενα, απλά μεταφέρεται μπροστά από τον επιλογέα και μειώνεται λίγο σε χωρητικότητα. Ένα μέτριο τσαντάκι πάντως χωράει, δίχως να βρίσκεις πάνω του όταν βάζεις μονές σχέσεις (1η, 3η, 5η) στο κιβώτιο.
Ο διάκοσμος χαρακτηρίζεται από το μινιμαλισμό και τις ευθείες γραμμές, με τα όμορφα γραφικά και την ευχρηστία ψηφιακού καντράν-συστήματος πολυμέσων να κερδίζουν το χρήστη. Το ίδιο κάνει και η σφριγηλή συναρμογή των σκληρών πλαστικών, τα οποία αποπνέουν αντοχή και προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι χώροι τώρα, δεδομένων των συμπαγών διαστάσεων (το μικρότερο B-SUV της αγοράς, στα 4.084 χλστ. μήκους), κρίνονται επαρκείς. Οι ψηλότεροι (1,80 μ. και πάνω) θα νιώσουν τα πόδια τους να ακουμπούν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αλλά από ευρυχωρία στους ώμους δεν θα έχουν παράπονα. Ούτε από θέμα πορτμπαγκάζ που κερδίζει μάλιστα 25 λίτρα σε σχέση με το ηλεκτρικό. Η έλλειψη μπαταρίας στο δάπεδο ανεβάζει το χώρο αποσκευών στο πολύ καλό νούμερο των 380 λίτρων, συνοδευόμενα από μεγάλο άνοιγμα για την πόρτα και κανονικότατο σχήμα, με ελάχιστη παρείσφρηση από τους θόλους στα πλάγια.
«Κουφέτο» ο 1.200άρης τούρμπο
Περιπτώσεις σαν του Avenger 1.2T αποτελούν την απόδειξη πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχουν πάρα πολλά ακόμα να προσφέρουν. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.199 κ.εκ. είναι γνώριμος, καθώς τον συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Stellantis. Αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Γνωστά χαρακτηριστικά, που έρχονται να «κουμπώσουν» ακριβώς στις ανάγκες του Avenger.
Ο 1.2T συνεργάζεται άψογα με τη σχετικά μακριά κλιμακωμένη μετάδοση, ταξιδεύοντας στα 130 χλμ./ώρα με μόλις 2.700 σ.α.λ. Τα επίπεδα θορύβου εκεί είναι εντυπωσιακά χαμηλά, συνεπικουρούμενα από την πολύ καλή ηχομόνωση και την πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι κατά τι «απλωμένο», όμως η πλούσια ροπή από χαμηλά επικαλύπτει το γρανάζωμα. Ως αποτέλεσμα παίρνεις πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., τελική 184 χλμ./ώρα), με κατανάλωση που σου φτιάχνει τη διάθεση. Για τα δεδομένα των B-SUV, τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. αποτελούν εξαιρετική τιμή. Βέβαια αν πιέσεις ή κινηθείς αρκετά εκτός δρόμου (όπου είσαι 1η-2α την περισσότερη ώρα), θα δεις την ένδειξη στο trip να σκαρφαλώνει και πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Υπό κανονικές συνθήκες, ωστόσο, ο 1.2 λτ. τούρμπο ζητάει ελάχιστα. Αρετή που «μεταβιβάζει» και στην εφορία, καθώς με 125-127 γρ. CO2/χλμ. κρατάει τα τέλη κυκλοφορίας κάτω από 82 ευρώ (80-81,28).
Πολύ καλό εντός, το καλύτερο εκτός δρόμου
Οδηγικά το Avenger ανταποκρίνεται σε ό,τι του ζητήσεις. Θες κίνηση στην πόλη; Έχεις αξιοπρόσεκτη ελαστικότητα (κρατάς 2α ακόμα και στις 1.300 σ.α.λ.) και ευελιξία (10,5 μέτρα κύκλος στροφής). Θες ταξίδι; Δικά σου τα χαμηλά επίπεδα θορύβου από ελαστικά και αέρα, παρά τους μεγάλους καθρέπτες μάλιστα. Αναζητάς περιπέτειες στο στροφιλίκι; Παίρνεις ένα σαφές τιμόνι (αλλά λίγο τεχνητά βαρύ), περιορισμένες κλίσεις από την ανάρτηση, πολύ καλά φρένα και επιλογέα με σαφέστατη αίσθηση (αλλά μακριές διαδρομές). Ψάχνεις απόδραση μακριά από τον πολιτισμό; Στη διάθεσή σου οι υψηλότερες off-road προδιαγραφές της κατηγορίας. Σημαίνουν όλα αυτά ότι το Avenger είναι τέλειο; Προφανώς όχι.
Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, περνώντας κάποιες ανωμαλίες στην καμπίνα αν η άσφαλτος είναι μέτριας ή κακής ποιότητας. Όχι σε ενοχλητικό βαθμό βέβαια, όμως αντιλαμβάνεσαι κάποιες αναταράξεις, σαν να μην προλαβαίνουν να τις απορροφήσουν τα αμορτισέρ. Αναμενόμενα γίνονται περισσότερες σε κακοτράχαλο χωματόδρομο, αλλά εκεί σε ενδιαφέρει περισσότερο να μη χτυπήσεις τίποτα από κάτω και να μην τραυματίσεις τα ελαστικά. Τομείς όπου διαπρέπει το μικρότερο Jeep, χάρη στη μελετημένη προσέγγιση των μηχανικών που του έχουν δώσει αέρα 20 εκατοστών από το έδαφος, μαζί με μπόλικο προφίλ γύρω από τους τροχούς (55άρι με τις προαιρετικές 18άρες ζάντες, 60άρι με τις 17άρες). Την ίδια ώρα έχεις στο πλευρό σου το σύστημα Selec-Terrain, που προσφέρει 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow), συν το Hill Descent. Εφαρμογές που δεν συναντάς όχι μόνο σε άλλο B-SUV, αλλά ούτε στα περισσότερα μοντέλα του C Segment. Εννοείται ότι επιβάλλεται η δέουσα προσοχή λόγω μετάδοσης και ελαστικών (ούτε τετρακίνητο γίνεται το Avenger με τα ηλεκτρονικά, ούτε γίνονται μεικτά τα λάστιχα), αλλά θα πας απροβλημάτιστα πολύ μακρύτερα από ό,τι με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας.