Από τις χειρότερες καταστάσεις που απεύχεται κάθε οδηγός, είναι να μείνει το αυτοκίνητό του λόγω προβλήματος ή να του βγάλει μια βλάβη γενικότερα. Οι πιθανότητες για να συμβεί αυτό αυξάνονται όσο παλιώνει ένα αμάξι, πόσο δε μάλλον όταν η συντήρησή του είναι ελλιπής. Παρόλα αυτά και πιο νέα μοντέλα μπορεί να ακινητοποιηθούν, γιατί ξαφνικά άδειασε η μπαταρία. Ναι μεν δεν πρόκειται για μηχανική βλάβη, αλλά είναι ταλαιπωρία για τον οδηγό, αφού μπορεί να του συμβεί στη μέση του πουθενά και να μείνει εκτεθειμένος.
Πρόσφατα η γερμανική ADAC ανακοίνωσε στοιχεία σχετικά με ποια αυτοκίνητα μένουν περισσότερο ή λιγότερο. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα 5ετίας από τις δημοφιλείς κατηγορίες των μικρομεσαίων χάτσμπακ και SUV, τα οποία κυκλοφορούν κατά εκατομμύρια στη Γερμανία -και όχι μόνο. Πέρυσι η ADAC κλήθηκε για βοήθεια 3,5 εκατομμύρια φορές, 117.570 περισσότερες φορές από το προηγούμενο έτος, λόγω του αυξημένου όγκου κίνησης. Επίσης, διπλασιάστηκε ο αριθμός των βλαβών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από 15.000 συμβάντα το 2022 και 30.009 το 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ADAC, τα μοντέλα 5ετίας (του 2019) που ακινητοποιήθηκαν περισσότερες φορές στο δρόμο ήταν το Toyota C-HR (47,5 οχήματα ανά 1.000), το Renault Scenic (25,1), το Mazda3 (24,9) και το Nissan Qashqai (23,0). Κοινό πρόβλημα και των τεσσάρων η μπαταρία εκκίνησης. Ακολούθησαν το Mercedes-Benz Citan (19,6) και το Toyota Corolla (16,8) με κύριο υπαίτιο του προβλήματος την μπαταρία. Στο αντίθετο άκρο, το αυτοκίνητο που δεν απασχόλησε σχεδόν καθόλου την ADAC, ήταν το Volvo XC40, αφού έμειναν μόλις 1,8 αυτοκίνητα στα 1.000 ταξινομημένα του 2019.