Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ειδικά τα μεγάλα SUVs και pick up, δημιουργούν ολοένα περισσότερες ανησυχίες γύρω από την οδική ασφάλεια. Πρώτη και κυριότερη αιτία, το βάρος τους. Οι μπαταρίες επίσης εφιστούν την προσοχή, αλλά εκεί υπάρχουν προστατευτικές δικλείδες. Το θεμελιώδες πρόβλημα, ωστόσο, είναι πως όλα αυτά (ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες, προστατευτικά καλύμματα/επικαλύψεις κλπ) προσθέτουν συνεχώς βάρος. Πλέον είναι σύνηθες να διαβάζεις για EVs που ξεπερνούν τους 2, τους 2,5, ακόμα και τους 3 τόνους. Κατάσταση που φέρνει στα όριά τους τις υποδομές ασφάλειας των οδικών δικτύων, όπως οι μπαριέρες. Για την ακρίβεια όχι απλά τις φέρνει στα όριά τους, αλλά κυριολεκτικά τα διαλύει.
Δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα δείχνουν με τον πιο τρομακτικό τρόπο τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το τεράστιο βάρος ενός ηλεκτρικού, σε περίπτωση ατυχήματος. Τα crash tests περιλάμβαναν το σενάριο απώλειας ελέγχου ενός Rivian R1T και την πρόσκρουσή του πάνω σε προστατευτικές μπαριέρες, ίδιων προδιαγραφών με εκείνες που απαντώνται στο πλάι των αμερικανικών αυτοκινητοδρόμων και γενικότερα, όπου χρειάζονται στο οδικό δίκτυο (βλέπε επαρχιακούς δρόμους). Η σύγκρουση έγινε με μια κλασική ταχύτητα αμερικανικής εθνικής οδού, τουτέστιν 60 μίλια/ώρα (96 χλμ./ώρα). Το αποτέλεσμα. Δείτε με τα μάτια σας
Το R1T εξαΰλωσε την μπαριέρα, περνώντας τη σαν να τρύπαγε χαρτοπετσέτα σφαίρα. Η μάζα του ηλεκτρικού pick up ήταν τέτοια ώστε δεν σταμάτησε ούτε στο πρώτο τσιμεντένιο τοιχίο, απαιτώντας και δεύτερο για να ακινητοποιηθεί. Όλα αυτά με ούτε 100 χλμ./ώρα. Βάλτε στο μυαλό σας την εικόνα σε αντίστοιχο περιστατικό, με 130-140 χλμ./ώρα (στα 185 χλμ./ώρα ο κόφτης του Rivian). Εννοείται πως το R1T είναι από τα βαρύτερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, φτάνοντας την ένδειξη της ζυγαριάς στα 3.242 κιλά. Πολλά EVs τέτοιου μεγέθους και προσανατολισμού, όμως, γυροφέρνουν τους 3 τόνους. Και υπάρχουν και χειρότερα: το Hummer EV ξεπερνά τους 4 τόνους, για παράδειγμα!
Ο διευθυντής της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Center for Auto Safety, Michael Brooks, έθεσε χαρακτηριστικά τον δάκτυλο εις τον τύπον των ήλων: «Τα προστατευτικά κιγκλιδώματα είναι είδος τελευταίας γραμμής άμυνας στην οδική ασφάλεια. Πιστεύω ότι αυτό που βλέπουμε εδώ, είναι το πραγματικό πρόβλημα και η μεγαλύτερη ανησυχία γύρω από τα ηλεκτρικά. Το βάρος τους. Υπάρχουν πολλά νέα οχήματα των μεγαλύτερων κατηγοριών, που ζυγίζουν στην περιοχή των 3 τόνων – αρκετές φορές και πάνω από αυτό το όριο, σημαντικά εκτενώς μάλιστα. Κι αυτό είναι που μας ανησυχεί περισσότερο».