Τα αγροτικά αυτοκίνητα έχουν σημειώσει τεράστια βήματα προόδου στην προστασία οδηγού-συνοδηγού, όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα των crash tests. Η ίδια πηγή, ωστόσο, δίνει ανησυχητικές ενδείξεις για τα ποσοστά επιβίωσης των πίσω επιβατών, σε μια περίοδο όπου τα διπλοκάμπινα pick ups σημειώνουν υψηλότερα νούμερα πωλήσεων από ποτέ.
Στην Αμερική ισχύει εδώ και χρόνια, αλλά πλέον σε πολλές αγορές τα pick up χρησιμοποιούνται από μεγάλη μερίδα του αγοραστικού τους κοινού ως πρώτα, και σε ορισμένες περιπτώσεις, ως μοναδικά αυτοκίνητα. Κάτι που σημαίνει ότι συχνά-πυκνά φορτώνονται με 5 επιβάτες, συνθήκη βέβαια που βρίσκει αντίκρισμα και όταν χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς (μεταφορά προσωπικού). Συνεπώς, σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ πιθανό να εμπλέκονται πια και πίσω επιβάτες σε αγροτικό. Όπως αποδεικνύουν οι δοκιμές του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους στο συγκεκριμένο τομέα.
Ο αμερικανικός φορέας δοκίμασε 5 νέα μοντέλα, εκ των οποίων μόνο το ένα κατάφερε να αποσπάσει αποδεκτή βαθμολογία. Άλλο ένα βγήκε «οριακό» και τα υπόλοιπα σημείωσαν χαμηλές επιδόσεις. Ο λόγος για τα Chevrolet Colorado, Toyota Tacoma και Jeep Gladiator, με το Ford Ranger να βρίσκεται στο όριο και το Nissan Frontier να είναι το μοναδικό με αποδεκτά αποτελέσματα. Είναι δε χαρακτηριστικό πως βαθμολογία «καλό» δεν μπόρεσε να πάρει κανένα.
Μοντέλο | Βαθμολογία |
Nissan Frontier | Αποδεκτό |
Ford Ranger | Οριακό |
Chevrolet Colorado | Φτωχό |
Jeep Gladiator | Φτωχό |
Toyota Tacoma | Φτωχό |
Οι υπεύθυνοι του IIHS πάντως τονίζουν πως οι χαμηλές βαθμολογίες δεν προέκυψαν τόσο από τις επιδόσεις των αυτοκινήτων στις δοκιμές πρόσκρουσης αυτές καθαυτές, αλλά κυρίως από τις ελλείψεις στον εξοπλισμό ή κάποιες αστοχίες, που βελτιώνονται εύκολα. Από το Gladiator, ας πούμε, λείπουν οι αερόσακοι κουρτίνας. Στο Ranger, από την άλλη, το σώμα του ανδρείκελου γλίστρησε στη ζώνη, παρουσιάζοντας αυξημένες πιθανότητες εσωτερικών τραυμάτων. Κυριότερο πρόβλημα όλων, ωστόσο, ήταν η εγγύτητα του κεφαλιού με το εμπρός κάθισμα. Σε πολλές περιπτώσεις το κεφάλι ήρθε σε επαφή με την πλάτη του καθίσματος οδηγού ή συνοδηγού, ενώ σε αρκετές τα στοιχεία έδειξαν αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης τραυματισμών στον αυχένα και το στήθος. «Όλα αυτά δείχνουν πως χρειάζονται βελτιώσεις οι ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων» δήλωσε ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey.