Τα αποτελέσματα των crash tests σπανιότατα σοκάρουν πια. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σαν να βγαίνουν από το εργοστάσιο με 5 αστέρια, πριν καν δοκιμαστούν από τον Euro NCAP. Αν κάποιο δεν αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία, μπορεί να προκαλέσει μια κάποια έκπληξη. Μοντέλα με 3 ή λιγότερα αστέρια, δε; Απειροελάχιστα. Το θέμα, και εκεί που εστιάζουν πολλοί επικριτές των δοκιμών πρόσκρουσης, είναι πως τα crash tests γίνονται με σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Μέχρι τα 60 ή 70 χλμ./ώρα, την ώρα που ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (120 – 130 χλμ./ώρα και άνω) δεν εμφανίζονται ποτέ. Ταχύτητες που, πέρα από ότι η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών πιάνει, σημειώνονται αρκετά ατυχήματα/δυστυχήματα.
Έχουμε δει πώς γίνεται ένα αυτοκίνητο όταν συγκρουστεί με άλλο ή με ακίνητο εμπόδιο, όταν κινείται με 130, 140 ή 150 χλμ./ώρα. Φυσικά δεν συζητάμε καν τι γίνεται όταν οι ταχύτητες ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα. Τα 150 χλμ./ώρα, ωστόσο, είναι μια ένδειξη που οι περισσότεροι χρήστες των δρόμων βλέπουν στο κοντέρ, όταν βρίσκονται πίσω από τιμόνι αυτοκινήτου. Το γαλλικό κανάλι Vilebrequin αποφάσισε να κάνει τον τρόμο πραγματικότητα, δείχνοντας τα συγκλονιστικά αποτελέσματα μιας πρόσκρουσης με 150 χλμ./ώρα σε τοίχο.
Το δύσμοιρο τετράτροχο που θυσιάστηκε για χάρη της επιστήμης, ήταν μια ειδικά μεταποιημένη BMW Σειρά 5 E39 Touring. Ένας αεροδιάδρομος ανέλαβε την αποστολή της διεξαγωγής του εγχειρήματος, με μια συστοιχία από τεράστια τσιμεντένια μπλοκ σε ρόλο δήμιου για το βαυαρικό estate. Η 5άρα απέκτησε ειδικό μηχανισμό τηλεκατεύθυνσης, συνοδευόμενη από τον κατάλληλο μετρητικό εξοπλισμό και κάμερες. Δυστυχώς, οι Γάλλοι δεν τοποθέτησαν τα ειδικά ανδρείκελα που γνωρίζουμε από τα καθιερωμένα crash tests. Η κατάληξη του αυτοκινήτου, πάντως, μάλλον περιττή θα καθιστούσε την παρουσία τους…
Όπως βλέπουμε από τη φωτογραφία κιόλας, η E39 έγινε κυριολεκτικά χαλκομανία. Ένα συσσωμάτωμα μετάλλων και πλαστικών, όπου στην πραγματική ζωή θα βρίσκαμε μέσα του ό,τι θα απέμενε από τον οδηγό και τους επιβάτες. Τα όργανα κατέγραψαν δυνάμεις που έφτασαν στα 64 G τη στιγμή της πρόσκρουσης, καθιστώντας την επιβίωση κάποιου στην καμπίνα καθαρά φιλολογική κουβέντα και υπόθεση θαύματος.