Τα πολύ οικονομικά σε τιμή, κατανάλωση και πάγια έξοδα αυτοκίνητα, ανέκαθεν προσέλκυαν όσους αναζητούσαν ένα καινούργιο μοντέλο για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες κίνησής τους, κυρίως στην πόλη. Με πολύ λίγα χρήματα που κυμαίνονται μεταξύ 11.000 έως 12.000 ευρώ διατίθενται καλές προτάσεις αγοράς, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας και ανέσεων. Τα περισσότερα ανήκουν στην κατηγορία των μίνι, πλην ενός που τοποθετείται στα μικρά αυτοκίνητα και προσφέρει σαφώς μεγαλύτερους χώρους. Ας τα δούμε παρακάτω αναλυτικά, με όλα τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Dacia Sandero Streetway 1.0 SCe 65: από 11.980 ευρώ
Με τα χρήματα που κοστίζει ένα μίνι αυτοκίνητο, η Dacia προσφέρει το νέο Sandero Streetway 1.0 SCe 65 hp Life, στην τιμή των μόλις 11.980 ευρώ. Από πλευράς εξοπλισμού, η αρχική έκδοση Life διαθέτει τα απαραίτητα, όπως 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα κ.λπ.
Πέρα από το χαμηλό κόστος αγοράς του, το Sandero Streetway με το μοντέρνο σχεδιαστικά και μεγάλο (για την κατηγορία) αμάξωμα των 4.088 χλστ. μήκους, παρέχει ευρυχωρία στο εκσυγχρονισμένο εσωτερικό του. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν με πολύ άνεση δύο επιβάτες ή και ένας ακόμα με κάποιες παραχωρήσεις, ενώ κορυφαίο είναι πορτ μπαγκάζ 410 λτ.
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF του ομίλου, το νέο Sandero Streetway διαθέτει βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Το μικρό Dacia είναι πολύ άνετο στην οδήγηση και οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με ευκολία τις ανωμαλίες των δρόμων, δίχως όμως να είναι πολύ μαλακές. Ο βασικός ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 SCe αποδίδει 66 ίππους και απλώς επαρκεί για τις ανάγκες κίνησης, εστιάζοντας στη χαμηλή κατανάλωση. Όσοι θέλουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο, τότε το 1.0 TCe 100 LPG με τιμή από 13.820 ευρώ αποτελεί την κατάλληλη επιλογή.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων, air condition, ψηφιακή οθόνη ραδιοφώνου στον πίνακα οργάνων με χειριστήρια στο τιμόνι, εμπρός προβολείς Full LED και προβολείς ομίχλης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 66 PS/6.300 σ.α.λ., Ροπή: 95 Nm/3.600 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 16,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 117 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Fiat Panda 1.0 Hybrid 70 hp: από 11.250 ευρώ
Το Panda από την αρχική του έκδοση City Life ξεχωρίζει εξωτερικά για την πιο «περιπετειώδη» εμφάνισή του, μοιάζοντας σαν ένα μίνι SUV. Την εικόνα αυτή τονίζουν τα πρόσθετα εξωτερικά διακοσμητικά, τα προστατευτικά τμήματα, οι ράγες οροφής, οι προφυλακτήρες με τις ποδιές και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.
Το εσωτερικό του με τη νεανική αισθητική διαθέτει καλής ποιότητας και με γεροδεμένη συναρμογή πλαστικά, πολύ καλή εργονομία και ιδιαίτερα βολικό, ψηλά τοποθετημένο επιλογέα των ταχυτήτων. Στον τομέα των χώρων, το Panda χωράει τέσσερα ενήλικα άτομα κανονικού αναστήματος δίχως ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και με χωρητικότητα 225 λτ. επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες.
Καρδιά του ανανεωμένου μίνι Fiat είναι το νέο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 999 κ.εκ., απόδοσης 70 ίππων, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα και ένα καινούργιο και πολύ εύχρηστο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία χαρίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ.) και είναι ολιγαρκές σε καύσιμο (5,2 λτ./100 χλμ.). Στα ατού του αυτοκινήτου ανήκουν ακόμα η άνεση, η ευελιξία, και η πρακτικότητα. Την άνεση στην οδήγηση ενισχύουν το αναπαυτικό κάθισμα και η ψηλή θέση οδήγησης, η οποία δίνει την αίσθηση ενός SUV και διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα.
Εξοπλισμός: 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιόφωνο με Uconnect Mobile, Bluetooth, DAB + Βάση και στιλιζαρισμένες ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 70 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 92 Nm/3.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 167 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Hyundai i10 1.0 MPi 67 hp: από 11.590 ευρώ
Το νέο και σημαντικά αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο Hyundai i10 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 11.590 ευρώ με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, συνοδευόμενο με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αποτελεί το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, με στάνταρ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση εκτροπή λωρίδας, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδα και σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός του αμαξώματος και του εσωτερικού του, αποτελεί ένα ακόμα σημείο αναφοράς του νέου i10. Η καμπίνα του δίνει την εικόνα ακριβότερου αυτοκινήτου και σε συμβάλλουν η προσεγμένη ποιότητα και οι άνετοι χώροι. Το μίνι Hyundai είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 252 λτ.
Στην οδήγηση, τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Παράλληλα το νέο i10 είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και ιδανικό για τις αστικές διαδρομές. Όσον αφορά τον κινητήρα 1.0 λτ. MPI των 67 ίππων με την πολιτισμένη και δίχως κραδασμούς λειτουργία, κρίνεται επαρκέστατος για την πόλη, αφού έχει την απαραίτητη σπιρτάδα, συνεπικουρούμενος από το κοντής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, Start & Stop, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 67 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 96 Nm/3.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 15,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 156 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 111 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Kia Picanto 1.0 MPi 67 hp: από 11.790
Εδώ και λίγο καιρό η Kia έχει λανσάρει το ανανεωμένο Picanto, σε τιμές που ξεκινούν από 11.790 ευρώ στην αρχική έκδοση και με εξοπλισμό που δεν λείπει κάτι ουσιαστικό.
Την κίνησή του αναλαμβάνει το 1.000άρι μηχανικό σύνολο με απόδοση 67 ίππων και 96 Nm ροπής, το οποίο κρίνεται επαρκές για το Picanto, αφού το κινεί σβέλτα, διαθέτει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι πολύ χαμηλές (5,1 λτ./100 χλμ.). Το 3κύλινδρο αυτό μοτέρ δεν περνάει στην καμπίνα κραδασμούς, είναι ελαστικό στις αστικές συνθήκες κίνησης και πρόθυμο στις εντολές του οδηγού, ειδικά πάνω από τις μεσαίες στροφές και άνω.
Στα θετικά γνωρίσματα του Picanto ανήκει και η οδική του συμπεριφορά. Από τα πρώτα μέτρα κίνησης, το μικρότερο Kia κερδίζει τον οδηγό του με τη φιλικότητα στους χειρισμούς και την ευκολία στους ελιγμούς. Η ανάρτησή του καταφέρνει και διαχειρίζεται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων με αρκετά καλό τρόπο, ενώ προσδίδει ασφαλές πάτημα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς εκτός πόλεως.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός του αποτελεί ένα ακόμα προσόν του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για το καλοφτιαγμένο εσωτερικό του, όπου αναλογικά με τις κόμπακτ διαστάσεις του αμαξώματός του, παρέχονται πολύ καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές (255 λτ.).
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και ράδιο με MP3.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 67 PS/5.500 σ.α.λ., Ροπή: 96 Nm/3.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 161 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 72 hp: 11.110 ευρώ
Το πιο οικονομικό σε τιμή αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι το Toyota Aygo, το οποίο στην αρχική έκδοση X-Cool πωλείται στην τιμή των 10.750 ευρώ. Ωστόσο απουσιάζουν από τον εξοπλισμό του κάποια βασικά στοιχεία, όπως είναι τα ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και το κεντρικό κλείδωμα. Η αμέσως επόμενη έκδοση X-City τα περιλαμβάνει και πωλείται στην τιμή των 11.110 ευρώ.
Το μίνι Toyota με τον ιδιαίτερα αιχμηρό εξωτερικό σχεδιασμό, έχει μήκος μόλις 3.465 χλστ., γεγονός που ευνοεί ιδιαίτερα την ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και το κάνει πολύ εύκολο στους χειρισμούς. Την σπιρτάδα του ευνοεί και ο κινητήρας του 1.0 λτ. με τους 72 ίππους. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές, εμφανίζει κάποιους κραδασμούς, ανεβάζει εύκολα στροφές και η κατανάλωσή του είναι χαμηλή (5,0 λτ./100 χλμ.). Στο δρόμο, το Aygo παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά, αφού πατάει με σιγουριά ακόμα και σε πιο σβέλτους ρυθμούς εκτός πόλεως. Επίσης, στο αστικό περιβάλλον την οδήγηση διευκολύνει το τιμόνι που «κόβει» πολύ, καθώς και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία παρέχει σημαντικά επίπεδα άνεσης.
Περνώντας στο εσωτερικό το με τη νεανική εικόνα, τα υλικά συνολικά κρίνονται ικανοποιητικά από πλευράς ποιότητας, με εξαίρεση τις «φτωχές» επενδύσεις στις πόρτες και τις γυμνές μεταλλικές επιφάνειες. Επίσης, οι χώροι του στο πίσω κάθισμα είναι μέτριοι, όπως και το μικρό πορτ μπαγκάζ των 168 λτ. με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 72 PS/6.000 σ.α.λ., Ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 113 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις