Σε συζητήσεις σχετικά με το αυτοκίνητο, δεν αποκλείεται να έχετε ακούσει ότι η πρώτη ταχύτητα στο χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι απαραίτητη για να ξεκινήσει ένα όχημα. Η αλήθεια είναι πως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με σωστό ή λάθος, γιατί ανάλογα πάντα τις συνθήκες ένα αυτοκίνητο μπορεί να ξεκινήσει με δεύτερη ή και με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο.
Δείτε ακόμη: Έτσι λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (+video)
Όμως, τίθεται θέμα και διάρκειας ζωής του συμπλέκτη του αυτοκινήτου και όχι αν ξεκινά ή όχι το αυτοκίνητο με άλλη ταχύτητα, πλην της πρώτης. Και αυτό γιατί, αν επιλέξουμε δεύτερη σχέση στο κιβώτιο, τότε θα χρειαστεί να πολλαπλασιάσουμε το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα και να αυξήσουμε το χρόνο σύμπλεξής του, καθώς σε αντίθετη περίπτωση το αυτοκίνητο δεν θα έχει αρκετή δύναμη ώστε να ξεκινήσει. Αυτή όμως η συμπεριφορά μόνο περισσότερη φθορά μπορεί να προκαλέσει στο συμπλέκτη, ενώ ο κινητήρας θα σκορτσάρει και μπορεί τελικά να σβήσει. (δείτε εδώ τις κακές συνήθειες που φθείρουν το κιβώτιο).
Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα τα οποία έχουν πολύ ροπή από χαμηλά ή και κοντή κλιμάκωση στην πρώτη τους σχέση στο κιβώτιο (τα off road για παράδειγμα) που δεν θα δυσανασχετήσουν αν ξεκινήσουν με μια δεύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο. Φυσικά αναφερόμαστε πάντοτε σε εκκίνηση σε επίπεδο δρόμο και όχι σε ανηφορική κλίση. Αν πάλι η εκκίνηση γίνεται σε κατηφόρα, τότε είναι ίσως περιττή η επιλογή της πρώτης ταχύτητας.
Διαβάστε επίσης: Θα κατασκευάσει η Toyota αυτόματο-χειροκίνητο κιβώτιο;
Εν τέλει, η απάντηση είναι πως μπορούμε να ξεκινήσουμε και με άλλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου ανάλογα τις συνθήκες, ωστόσο αυτό θα έφθειρε το συμπλέκτη του πιο γρήγορα. Επομένως επιλέγουμε πάντοτε πρώτη ταχύτητα. Εξάλλου για αυτό είναι εκεί.